Ik heb haar heen zonder vervoerd, maar ze was niets te warm. Terug wel onder dikke fleecedeken, en vond ik haar ook niets te warm. Ze waren flink natgeregend, en ze was toch wat aan het bibberen aan het eind van de rit (eerste helft veel draf, daarna alleen maar stappen vanwege omstandigheden, met wind en regen... hopelijk morgen niet teveel spierpijn).
Ik ga eens kijken Nouvel! Wiet is lastig. Die moet eigenlijk 185 als je naar de stokmaat kijkt, bij veel merken is 195 te krap op de borst, en 205 weer te groot dat het achter de schoft schuift.... Horseware weet ik het ook niet bij (buitendekens liggen goed, zweetdeken zelfde maat is VEELTE groot), en bucas (buitendekens) liggen perfect. Niet te lang, niet te krap op de borst - maat 6.6.
gister en vandaag overdag zonder. In de nacht een 0 grams regendeken op (24-7 buiten met schuilstal) Ze voelt in de ochtend wat klam onder de deken. Het is ook neit echt koud. Maar die regen he.......mietjes-merrie heb ik. Staat gewoon niet meer op het land in de regen zonder deken..... Als de deken oplicht rent ze vrolijk het land in om te gaan grazen..........tut.
Zavanellixx
Geplaatst: 10-04-12 15:45
Mijne heeft een eczeemdeken op nu, en soms een regendeken als het regent of koud is. De vliegjes zullen nu wel ongeveer er zijn dus ik heb de vliegendeken alvast opgedaan.
Morgen wordt het weer iets beter en nu is het ook helemaal niet koud dus de deken kan best af. Ga straks erheen om hem eraf te halen. Hopelijk kan die nu afblijven.
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Ik hoor veel mensen over hoestende paarden, die van mij hoest ook en mijn shet ineens ook. Zo'n droog kuchje. Zijn wel pas geeent,dacht dat het dat was maar hoor toch echt meer mensen hierover.
Ze hoest niet, door een foutje van mij staat ze met een paar dikke benen...
simongek
Geplaatst: 10-04-12 21:54
was wel minder koud als van het weekend maar ze staan allebei nog prima onder de winterdeken.
doordat ik minder dekens op gaan doen ben. (evengoed nog 350 gram terwijl diverse paarden bijna niets meer op hadden) heeft hij toch aardig wat haar gekweekt en had ook snotneus. voorlopig blijft hij dus gewoon onder de dikke winterdeken staan. Was ook niets warm vandaag.
was hier vandaag trouwens 9 graden en koude rot wind. Zelfs mijn oudje staat nog gewoon onder de bucas winterdeken met haar dikke vacht. niets te warm.
Nouvel
Geplaatst: 10-04-12 21:59
Ipsilonka schreef:
Ze hoest niet, door een foutje van mij staat ze met een paar dikke benen...
oei... niks ernstigs hoop ik?
hier ook de 200 grams opgelaten vandaag, ze was er niet klam onder,voelde gewoon warm aan, dus maar niet terug gewisseld naar dunner, morgen maar weer kijken...
Daar straks haar zweetdeken erweer op gelegt. Mevrouw stond bloot, maar heeft het nu wel nodig
Livito
Geplaatst: 10-04-12 22:02
ik had de 100 grams op , vanmiddag voelde hij er te warm onder .. dus hup ongevoerde opgedaan . en vanavond had hij het toch weer koud dus weer terug naar de 100 grams
LisErm94
Geplaatst: 10-04-12 22:07
Gister is het helaas een beetje door mijn ''waterdichte'' 100 grams heen geregend, dus sinds gisteravond onder de 200 grams. Dat deken heeft wel een goede warmte afvoer dus hoop dat ze het niet zo warm krijgt. Net voelde ze goed aan, maar kan pas morgenavond weer kijken ivm school dus weet niet hoe warm ze het overdag heeft.
Nu maar hopen dat dat deken snel weer droog is & dat het weer ook weer een beetje beter wordt
Ik ben sinds vorige week vrijdag verhuist naar een andere stal waar hij overdag de hele dag buiten staat. Eerst voelde hij goed onder de 0 grams, maar sinds hij gister de hele dag in de regen heeft gestaan was hij toch wat koud onder de deken. Dus toch maar de 200 grams op gedaan.