[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaatje77

Berichten: 10445
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:35

Joliieeenn schreef:
Ugh.. ik had nieuwe messen besteld en besloot mijn paard gisteren te flippen waardoor mijn scheermachine gevallen is.. nu is er een tandje van een vd messen af. Kan ik dus weer nieuwe bestellen ;(

Gelukkig is mijn paard nog heel, ik en mijn hulp nog heel en de scheermachine zelf ook :+

Als het grote messen zijn kun je een los boven of ondermes bestellen. Welke machine? Ik heb hier nog een 31 ondermes liggen

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:18

kaatje77 schreef:
Joliieeenn schreef:
Ugh.. ik had nieuwe messen besteld en besloot mijn paard gisteren te flippen waardoor mijn scheermachine gevallen is.. nu is er een tandje van een vd messen af. Kan ik dus weer nieuwe bestellen ;(

Gelukkig is mijn paard nog heel, ik en mijn hulp nog heel en de scheermachine zelf ook :+

Als het grote messen zijn kun je een los boven of ondermes bestellen. Welke machine? Ik heb hier nog een 31 ondermes liggen


Oh dat zou inderdaad werken! Moet inderdaad enkel een nieuw ondermes hebben. Het is een Heiniger machine.

muppetmayo

Berichten: 3407
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:41

Faya__ schreef:
muppetmayo schreef:

Welke messen van kramer heb je gehaald? Ik ben toevallig ook op zoek naar een nieuw setje voor de liscop lite.


Deze, werken echt prima. Wel heel goed oliën. Ze zijn wel wat lichter van kwaliteit dan de Liscops zelf, maar ze kosten dan ook minder dan de helft. https://www.kramer.nl/Paard/Paardenverz ... ssional-II


OH dat is idd niet duur! Voor reserve setje prima denk ik, dank je wel!

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:41

Laurie, en andere belgische bokkers


Paardenpunt vlaanderen heeft nog niet gereageerd op de mail maar,
Het FOD zegt dag we strafbaar zijn als we paarden scheren.


Ze zijn aan het controleren ook.
Ben zelf al gebeld en een collega ook.

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:09

Bedankt voor de terugkoppeling! Dan gaat het scheren voorlopig on hold. :)

Edit, offtopic, vraag me dan wel af of ik op verplaatsing zou gaan mogen lesgeven. Op eigen terrein wel.

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:42

Laurievc schreef:
Bedankt voor de terugkoppeling! Dan gaat het scheren voorlopig on hold. :)

Edit, offtopic, vraag me dan wel af of ik op verplaatsing zou gaan mogen lesgeven. Op eigen terrein wel.


Zou het FOD of de info corona lijn daar eens over bellen als het niet op de site van ppv staat.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:16

Ik kom even binnenvallen met een vraagje als dat mag :) Ik heb afgelopen weekend voor het eerst zelf geschoren met een Heiniger Progress en de normale 31/23 messen, maar voor m’n gevoel is het haar nog wat langer dan de laatste keer dat het door een prof gedaan is. Geven de 31F/23 mesjes een nog gladder resultaat of wordt dat echt te kort?

Shetspookje
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:17

Ik heb er voor gekozen mijn Shet helemaal te scheren en een zadelafdruk te laten zitten.Afbeelding
Afbeelding

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:32

Hoe scheren jullie de hoofden? Merk dat ik dat toch wel lastig vind..

Neus en snorharen etc doe je toch niet mee of wel? Het ziet er echt niet uit bij mij. Vorig jaar niet maar dit jaar ook niet :+

Spenk
Berichten: 21858
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:45

Ik scheer het hoofd tot de bakstukken. Hele hoofd vindt ik totaal on nodig... Ze staan hier de hele dag in weer en wind buiten.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:53

Ik heb het hoofd wel geschoren (met tondeuse). Tastharen laat ik zitten maar ik scheer het neusje wel een keer met de haarrichting mee omdat ze daar hele lange haren heeft :+


Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4169
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 01:40

Ik kom even binnenvallen.. Ik lees dat een aantal van jullie materiaal opsturen naar Kommer. Nu heb ik bij hun geïnformeerd en kreeg ik te horen dat het slijpen van een setje messen 15,42 kost?! :wow: Ik heb het nog 2x nagevraagd maar blijf het zelfde antwoord krijgen (6,37 excl. BTW per mes, niet per set.)
Begrijp ik ze nou zo verkeerd of is dat echt hun tarief? :') Dan ga ik even verder zoeken namelijk...
Dus andere tips zijn welkom :o
Hier in de buurt kan ik niets vinden, dus zal sowieso moeten opsturen ben ik bang. (iemand die ook gelijk onderhoud kan uitvoeren aan mijn machine is helemaal makkelijk)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4169
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 01:45

Laurie schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraagje als dat mag :) Ik heb afgelopen weekend voor het eerst zelf geschoren met een Heiniger Progress en de normale 31/23 messen, maar voor m’n gevoel is het haar nog wat langer dan de laatste keer dat het door een prof gedaan is. Geven de 31F/23 mesjes een nog gladder resultaat of wordt dat echt te kort?


31 scheert op 3mm, 31F scheert op 1mm. Dat is echt wel heel kaal/kort hoor.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 02:05

Yinthee schreef:
Laurie schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraagje als dat mag :) Ik heb afgelopen weekend voor het eerst zelf geschoren met een Heiniger Progress en de normale 31/23 messen, maar voor m’n gevoel is het haar nog wat langer dan de laatste keer dat het door een prof gedaan is. Geven de 31F/23 mesjes een nog gladder resultaat of wordt dat echt te kort?


31 scheert op 3mm, 31F scheert op 1mm. Dat is echt wel heel kaal/kort hoor.

Ahh ik las er wisselende dingen over, maar dat is echt veel te kort ja. Dankje in ieder geval!

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 08:08

Yinthee schreef:
Ik kom even binnenvallen.. Ik lees dat een aantal van jullie materiaal opsturen naar Kommer. Nu heb ik bij hun geïnformeerd en kreeg ik te horen dat het slijpen van een setje messen 15,42 kost?! :wow: Ik heb het nog 2x nagevraagd maar blijf het zelfde antwoord krijgen (6,37 excl. BTW per mes, niet per set.)
Begrijp ik ze nou zo verkeerd of is dat echt hun tarief? :') Dan ga ik even verder zoeken namelijk...
Dus andere tips zijn welkom :o
Hier in de buurt kan ik niets vinden, dus zal sowieso moeten opsturen ben ik bang. (iemand die ook gelijk onderhoud kan uitvoeren aan mijn machine is helemaal makkelijk)


Nee dat is per set, net even gecheckt op de rekening.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:36

rayoow schreef:
Laurie, en andere belgische bokkers


Paardenpunt vlaanderen heeft nog niet gereageerd op de mail maar,
Het FOD zegt dag we strafbaar zijn als we paarden scheren.


Ze zijn aan het controleren ook.
Ben zelf al gebeld en een collega ook.


Waar zegt FOD dat?

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:57

Optiwolk schreef:
rayoow schreef:
Laurie, en andere belgische bokkers


Paardenpunt vlaanderen heeft nog niet gereageerd op de mail maar,
Het FOD zegt dag we strafbaar zijn als we paarden scheren.


Ze zijn aan het controleren ook.
Ben zelf al gebeld en een collega ook.


Waar zegt FOD dat?


Zowel in een mail als in messenger.

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:53

Shetspookje schreef:
Ik heb er voor gekozen mijn Shet helemaal te scheren en een zadelafdruk te laten zitten.[ [url=m/u4hPWt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7vsrf2.jpg]Afbeelding[/url] ]


mooi geworden! Ik heb zelf een paard met een mega vacht, daar heb ik de zadelplek later nog op 6mm met de tondeuse gedaan. Dan staat er nog wel haar op, maar niet zo'n enorm verschil.
Misschien heb je daar ook iets aan.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:32

Ik zoek een niet al te dure tondeuse die ook op 3 mm scheert. Heb altijd de sectoline 210 gebruikt, opzich prima maar 2 mm is voor mijn paard gewoon te kort, dan is hij roze :+ . In principe alleen voor hoofd en benen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en alle tondeuses lijken korter te scheren. Wat raden jullie aan?

kaatje77

Berichten: 10445
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:43

Nathalie84 schreef:
Yinthee schreef:
Ik kom even binnenvallen.. Ik lees dat een aantal van jullie materiaal opsturen naar Kommer. Nu heb ik bij hun geïnformeerd en kreeg ik te horen dat het slijpen van een setje messen 15,42 kost?! :wow: Ik heb het nog 2x nagevraagd maar blijf het zelfde antwoord krijgen (6,37 excl. BTW per mes, niet per set.)
Begrijp ik ze nou zo verkeerd of is dat echt hun tarief? :') Dan ga ik even verder zoeken namelijk...
Dus andere tips zijn welkom :o
Hier in de buurt kan ik niets vinden, dus zal sowieso moeten opsturen ben ik bang. (iemand die ook gelijk onderhoud kan uitvoeren aan mijn machine is helemaal makkelijk)


Nee dat is per set, net even gecheckt op de rekening.


Jee wat duur :oo

Net 18 setjes terug van EOGS, en de eerste al gebruikt en dat lijkt goed! € 4,50 per set :D

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:01

Belgische bokkers,
Scheren of niet... De een zegt mag de ander zegt van niet.
Lijkt op de soapserie van trimsalons _O-

Afbeelding
Afbeelding

En vind het eigenlijl raar dat ik gzen hond mag knippen maar wel een paard mag scheren :')

JackieT
Berichten: 519
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:47

Weet iemand misschien hoe de messen van de opscheer machine van harry's horse erop moeten? Net een half uur geprobeerd, nu maar opgegeven :')

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:21

Kom even binnen vallen met een vraag.
Ik heb een Liscop A1600. Altijd heel tevreden mee geweest.
Alleen vandaag ben ik aan het scheren en valt de "kracht" van de machine weg.. Accu was helemaal geladen en machine goed geolied.

Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?
Paar staat nu met drie geschoren benen in plaats van vier :+ .

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:37

Rainer schreef:
Ik zoek een niet al te dure tondeuse die ook op 3 mm scheert. Heb altijd de sectoline 210 gebruikt, opzich prima maar 2 mm is voor mijn paard gewoon te kort, dan is hij roze :+ . In principe alleen voor hoofd en benen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en alle tondeuses lijken korter te scheren. Wat raden jullie aan?


Ik heb inmiddels zelf verder lopen zoeken en ben nog niet veel verder gekomen. Maar vroeg me opeens af of mensen de sectolin wel met opzetkammen hebben gebruikt en of dat goed/mooi scheert?

Ik had ook een andere vraag, op mijn heiniger scheerapparaat zitten de 31/23 messen. Als ik google zie ik dat deze een scheerlengte hebben van 2-4 mm, hoe kan je dit instellen?

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:50

Rainer schreef:
Rainer schreef:
Ik zoek een niet al te dure tondeuse die ook op 3 mm scheert. Heb altijd de sectoline 210 gebruikt, opzich prima maar 2 mm is voor mijn paard gewoon te kort, dan is hij roze :+ . In principe alleen voor hoofd en benen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en alle tondeuses lijken korter te scheren. Wat raden jullie aan?


Ik heb inmiddels zelf verder lopen zoeken en ben nog niet veel verder gekomen. Maar vroeg me opeens af of mensen de sectolin wel met opzetkammen hebben gebruikt en of dat goed/mooi scheert?

Ik had ook een andere vraag, op mijn heiniger scheerapparaat zitten de 31/23 messen. Als ik google zie ik dat deze een scheerlengte hebben van 2-4 mm, hoe kan je dit instellen?


Ik heb ook de SE210 en ik zat met hetzelfde probleem omdat ik de voorbenen niet met het grote apparaat gedaan kreeg. Ik heb de benen met de harenrichting mee geschoren en dat was niet korter dan met de heiniger 31/23. Tegen de haren in is het inderdaad echt kaal. Dus wie weet ben je daar al mee geholpen.. je moet dus alleen even goed opletten dat je niet de verkeerde kant op scheert, maar ik vond het heel goed te doen.