Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:43

oow, de mijne moest op wedstrijd dus ging niet naar buiten, moest eers mee, hij staat nu buiten. maar het was ook best kou, want het waaide heel koud. als de zon scheen was het best lekker

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:50

ik heb de dunne maar op gelaten net, ze voelde er nog warm genoeg onder...

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:25

Die van mij staat nu al weer een tijdje onder 100 gram, niet geschoren en 's nachts binnen. Hij krijgt ook geen dikkere meer op hoor, alleen nog een 0 gram regendeken als het weer wat warmer gaat worden.
Waar blijft dat mooie weer!?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:40

Mijn vraag!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:41

vertel?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:26

Waar dat mooie weer blijft. Ben der ook wel aan tie! Heerlijk in het zonnetje genieten van mijn paardje!
Alleen doet mijn crackberry niet aan quoten!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:29

Het mooie weer komt na het slechte weer :-)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:30

haha
ik heb vandaag in de zon gezeten op wedstrijd, volgensmij scheen de zon ook toen ik mijn proef had. maar ik heb net gekeken, en word het over 14 dagen iets zonniger

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:31

Ik geloof dat het vrijdag alweer iets beter word, maar dat kan tot die tijd nog veranderen.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:33

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:38

We wachten het maar gewoon af, maar ik heb al jaren niet meer zolang in april de deken op gehad.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:40

ik deed bij mijn pony wel sneller het deken af, maar daar had ik niet alleen een regen deken voor. en die had een iets dikkere vacht als mijn paard. ik hoop voor hem dat ik hem snel af kan doen. van de andere kant. als ik hem was en hij gaat in de poep liggen zonder deken dat vind ik ook niet zo fijn

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:08

Ariebren schreef:
nicky_rilana schreef:
hoe zo dat kou lijden is ook niet fijn

Daarom hebben die paarden er zo'n mooie vacht voor.
Is het wat kouder, de haartjes gaan overeind staan.
Is het te warm de haartjes gaan plat en er wordt wat gezweet.
Juist met die dekens verstoor je het natuurlijke warm houdt gedrag van een paard.

Ja en als die mooie vacht na uurtje trainen (of mag dat ook al niet? Ook sielug..) Zeikesnat is en juist daardoor ziekte kan veroorzaken lijkt een geschoren vachtje toch niet zo gek he? :) en aangezien er dan een deken nodig is ,verwen ik mijn paard graag met een deken

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:08

mijne staat nu al een tijd onder 0 grams :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:11

Wat zouden jullie doen in de trailer?

Paard staat nu met 50 gram. Heeft ze nodig ook buiten momenteel nog helaas. Nu gaan we morgen met de trailer weg - rit van 1.5 uur. Ze vind het vaak wel spannend, en ze is toch steeds in beweging... zouden jullie haar ook gewoon bloot vervoeren??

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:12

_Amigo schreef:
Ach die van mij is in januari nog geschoren, staat dus nog kort in de vacht, maar staat ook onder een flinter dun regendekentje hoor ;)
Snachts ook, gister overdag eraf getrokken maar savonds toch weer op, pony heeft het niet koud er onder.

Ja hier precies zo, overdag met het zonnetje is het best lekker en 's nachts staat ze in een grote schuur, daar word het echt niet koud (met nog 30/40 andere paarden)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:12

ik heb vanochten wedstrijd gehad, dit was niet heel ver van schijndel naar den dungen, en heb hem gewoon 1 zweetdeken op gegeven. ik zou er denk ik 1 op doen, en onder weg even kijke hoe hij voelt

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:14

Ik zou er een zweetdekentje opleggen,dier staat toch anderhalf uur in de trailer en mocht ze zich wat nerveus maken en gaan zweten daardoor, neemt de zweetdeken het vocht op.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:15

Tancreda4 schreef:
Wat zouden jullie doen in de trailer?

Paard staat nu met 50 gram. Heeft ze nodig ook buiten momenteel nog helaas. Nu gaan we morgen met de trailer weg - rit van 1.5 uur. Ze vind het vaak wel spannend, en ze is toch steeds in beweging... zouden jullie haar ook gewoon bloot vervoeren??

Ik zou een dun fleecedekentje opdoen :j.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:33

ik heb een dunne cooler van Dominick, da's heel fijn materiaal voor minder koud weer, veel luchtiger dan fleece, die gebruik ik voor zulk soort dagen ook in de trailer...
fleece is al gauw te warm als ze niet meer onder dikke dekens staan en ook nog eens wat warm worden in de trailer...

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:35

ik zou geen deken opdoen op de trailer, is al warm zat.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:34

Ik heb mijn paard pas nog met gewone staldeken op vervoerd. Paard staat stokstijf stil. Had toen wel 2x 200 opliggen en is vervoerd met 1 x 200.....
Maar voor nu zou hij alsnog een zweetdeken met hals en een dunne cooler erover heen krijgen.
In jou geval zou ik toch een dun dekentje opleggen. Je kunt altijd nog op de terugweg deken aflaten als het toch niet nodig blijkt te zijn. Tenminste, ga ervanuit dat je ook weer terug gaat?? Mijn ervaring is dat het niet heel warm wordt in de trailer. Maar ik laat ook altijd het zeiltje open. Dan maar dikkere deken om. Frisse lucht vind ik toch belangrijker.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:24

Bedankt voor de reacties. Wel verdeelde reacties, dat is lastig :P
Terug gaat er sowieso een dek op, we gaan een lange rit maken, en het gaat regenen, dus terug gaat er een zweetdeken op.

Die dominick deken klinikt wel goed, hoe vallen de maten in vergelijking met Bucas, weet jij dat Nouvel? Waar kan je die bestellen? Ik zoek nog iets dunnigs dat op warme dagen, maar als er wel wind staat, op kan gaan na intensieve arbeid (zodat ze niet in de wind teveel op de spieren krijgt)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:32

Voor een kleine rit zou ik me geen zorgen maken, maar voor 1,5 zou ik toch een dun laagje op doen, maar zeker niet teveel.
Ook omdat je paard zo ook nog onder deken staat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:42

Tancreda4 schreef:
Bedankt voor de reacties. Wel verdeelde reacties, dat is lastig :P
Terug gaat er sowieso een dek op, we gaan een lange rit maken, en het gaat regenen, dus terug gaat er een zweetdeken op.

Die dominick deken klinikt wel goed, hoe vallen de maten in vergelijking met Bucas, weet jij dat Nouvel? Waar kan je die bestellen? Ik zoek nog iets dunnigs dat op warme dagen, maar als er wel wind staat, op kan gaan na intensieve arbeid (zodat ze niet in de wind teveel op de spieren krijgt)

ze zijn super, ik heb er al jaren eentje, heb er nu eentje bij besteld met kruissingels, kan ik 'm evt ook een nachtje op laten liggen op stal als het nodig is...
pasvorm is heel mooi trouwens, mijn merrie ging er een keer mee rollen zonder singels en hij bleef keurig liggen! :D

dit is 'm:
http://www.equismart.nl/nl/c/dominick/s ... /cooler/9/

ik heb een 195, ze vallen niet echt ruim, 195 is prima voor mijn merrie.