wanneer met welke dekens beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: wanneer met welke dekens beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:32

Idd, hou ik ook niet zo van, mn regendeken is niet meer in zo'n 'goede staat' Clown Maar ga nu voor die 2/3 daagjes geen nieuwe meer kopen, dan wacht ik liever volgend seizoen of er dan nog een mooie nieuwe in de winkel komt Schijnheilig
Maar bij 18 graden gaat toch de regendeken er weer op denk ik Nagelbijten / Gniffelen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:03

Is een regendeken echt nodig? Ik ben geen deken mens zeg maar, dus weet er niet zo veel vanaf.Maar hij staat nu zonder deken is het dan wel noodzakelijk om bij veel regen een regen deken op te doen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:07

Nee, als je paard een goede vacht heeft is het nergens voor nodig, dan is het zelfs slecht omdat het de vacht plat legt. Hierdoor kan je paard zn vacht niet gebruiken voor warmte.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:10

Okee dan laat ik hem voorlopig zo staan.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:21

Mijne staat overdag (alleen als het regent) met een ongevoerde regendeken op in het land en op stal gaat de deken af. Ik ben geen voorstander van nu al dikke dekens, wat moeten de paarden in de winter dan wel niet?
Er wordt hier op stal eerst op buienradar gekeken voordat de paarden met een deken op naar buiten gaan. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:22

haan schreef:
Mijne staat overdag (alleen als het regent) met een ongevoerde regendeken op in het land en op stal gaat de deken af. Ik ben geen voorstander van nu al dikke dekens, wat moeten de paarden in de winter dan wel niet?
Er wordt hier op stal eerst op buienradar gekeken voordat de paarden met een deken op naar buiten gaan. Haha!

als je de vacht kort wil houden zou je toch dikkere op moeten doen en daar doen de meesten het voor Knipoog

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:26

Voor de mensen met Bucas Smartex turnout all-in-one:
wanneer beginnen jullie met deze deken? Weet niet goed wanneer ik met deze deken moet beginnen, wil niet dat ze het te warm heeft, maar te koud ivm wintervacht ontwikkeling vind ik ook zo wat..

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:28

Yvank_ schreef:
haan schreef:

als je de vacht kort wil houden zou je toch dikkere op moeten doen en daar doen de meesten het voor Knipoog

ja dat weet ik wel, mijne krijgt niet zo snel een dikke vacht en ik ben ook geen wedstrijdruiter (meer) dus mijne mag ook iets meer vacht krijgen als een wedstrijdpaard Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:32

Eyck schreef:
Voor de mensen met Bucas Smartex turnout all-in-one:
wanneer beginnen jullie met deze deken? Weet niet goed wanneer ik met deze deken moet beginnen, wil niet dat ze het te warm heeft, maar te koud ivm wintervacht ontwikkeling vind ik ook zo wat..

Volgens mij zit er een soort van temp. kaartje bij.. Lachen
Op die van mij stond (Irish Turn Out) dat die het beste op kon leggen tussen de 10 en 15 graden, overdag.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:34

De all in one zou ik pas gebruiken als het écht koud is 's nachts.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Judje op 06-10-08 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Gebruik aub de Edit-knop.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:35

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:37

Dat kaartje was ik dus kwijt Knipoog
Maar voor 12graden en kouder dus..
Thnx!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:37

Dat plaatje wilde ik ook net plaatsen.. Lachen

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:54

Ik ga de Bucas Smartex Medium pas opleggen bij 12 graden en kouder (al hoe wel ik deze deken nog niet heb, maar wel in bestelling, nu doet hij 't nog met een fleecedeken en de Bucas Smartex Rain). Zodra de temp. rond de 0 graden komen zou ik denk ik pas een all-in-one erop leggen. Maar dat is natuurlijk voor ieder paard verschillend!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:59

bij mij staan ze op stal nog met niks en in de wei met ongevoerde regendekens...
als het kouder word gaan ze op stal met een zomerdeken of met 100 grams en buiten met max 200 grams en daar moeten ze het de hele winter dan mee doen Haha!

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:00

Bij ons staan der nu twee met een deken op maar wij wachten nog even tot het echt wel vris gaat worden.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:03

Mijn oudje staat nog altijd met een ongevoerde regendeken (Amigo Turnout 600D Lite) en doet het daar nog prima onder. Wilde haar eigenlijk dekenloos houden maar madam stond enorm te rillen door de combinatie veel regen en harde wind, dus dan maar een regendekentje erop Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 05:31

ik vind het nu wel aardig fris,maar deze week word het ook weer iets warmer.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 06:11

Mijne staat nog steeds met een dun zomerdekentje..
Ze heeft nog geen verschijnselen dat ze het koud heeft dus voorlopig blijft dit zo!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 06:43

bij de mijne gaat de 100 grams regendeken er op.. hier in de polder is het EUURUG fris...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 06:59

Bij zit er al 100 grams op Ja als het nog wat kouder wordt gaat er 200 op

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:13

ik heb 2 haffies die ik deze winter niet in het haar wou hebben i.v.m mijn wedstrijden ik heb 2 dekens van s&k gekocht echt super dekens het kan de hele dag gieten maar toch zijn ze droog en niet klamig het zijn 300 grams

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:11

Deze week wordt het weer lekker weer! Droog met behoorlijke hoge temperaturen(tussen de 16 en 19 graden). Dus die dekens gaan lekker af overdag Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:18

Mijn pony staat nog steeds zonder, gister hebben ze binnen gestaan anders had ze er gister een op moeten krijgen.
Deze week zou het nog redelijk worden met fijne tempraturen en dus laat ik haar nog even lekker zonder deken staan.
Vorig jaar heb ik het tot 14 november kunnen rekken, maar toen werd ze echt stijf en heb ik haar meteen een deken op gedaan.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:51

die van mij staat nu met een 200 grams staldeken en als hij op de wei staat een ongevoerde regendeken eroverheen, maar als het weer warmer wordt haal ik de 200 grams er denk weer onder vandaan, kijk gewoon even hoe die aanvoelt onder die dekens.
Wel een gedoe, hou niet zo van deken op deken af, maarja als het dan 8 graden is en dan weer 19