Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik zag heel af en toe een verdwaalde daas. Wel heel veel vliegen inderdaad. Maar het waaide vandaag redelijk en was ook bewolkt met af en toe een zonnetje. Dus op zich valt het bij ons dit jaar ook wel mee hoor maar jah als het wind stil is en het zonnetje schijnt dan zijn ze er ook meteen allemaal. Vorig jaar was het de hele periode heel erg, of het nu waaide, geen zon of regende, was gewoon zielig om ze overdag dan buiten te zetten.
, het laagje wordt steeds dikker met dooie dazen. Ik vang er geen honderden per dag mee maar toch wel redelijk wat vangst aan die laag te zien. Ik zag dat er nu zelfs een wesp in zat en twee muggen. Van de week verzet ik de val omdat ik de wei weer anders moet gaan indelen, zal ik kijken of ie er dan meer vangt. Perrokai schreef:He bedankt Sarosxx ! Ik denk dat het hier dan ook bijna allemaal rogge is maar dat is helemaal geel zeg maar en het wordt ook al geoogst. Mais staat nu heel hoog, maar ik denk dat het bij mij niet veel uitmaakt omdat ik nu eenmaal precies aan de rand in het bos zit. Aan vier kanten bomen dus.
Vandaag was het hier ook minder vanwege de wind denk ik, de paarden stonden dan ook lekker op de wei en renden niet richting stal. Zo'n vier a vijf per paard evengoed nog. Ik hoop niet dat het nog erger wordt trouwens. Maar we gaan toch wat meer maatregelen nemen m.b.t. tot de stallen en de ingangen. Die worden kleinergemaakt en ook zo dat ze allemaal op stal gezet kunnen worden indien nodig. En dat alleen voor de dazen.......want ze willen normaal gesproken helemaal niet binnen staan. Maar aan weer een volle kruiwagen mest uit de inloopstal kan ik weer opmaken dat ze er toch nog genoeg zijn evengoed.
.
Dinopino schreef:Branki mag ik even je adres dan geef ik de dazen hier effe een adreswijziging door
geen probleem. Type wel als adres in Heel Nederland
Dinopino schreef:geen probleem. Type wel als adres in Heel Nederland
Perrokai schreef:Waar ligt Harfsen ? In drenthe ???![]()
Dinopino, je hebt toch geen bordjes neergezet he richting Branki ?

?
!
....
! (sorry Perrokai
).
! Eindelijk!
! Het lijkt door dat kleinere reservoir sneller vol te zitten
! Helaas heb ik wel minder fijn gereden door die krengen want er zaten er al véél en irri
!
! Of het nu eindelijk allemaal goed werkt!!!!!!!!