Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:28

Ex word deze winter misschien ook geschoren. Ik denk niet dat het voor het eerst is voor hem, de DA dacht nl ook dat ie al eerder geschoren was (door zijn vacht)
Maar voor ons is ht dus de eerste keer.
Als ik het goed lees hoeft hij dus geen deken met hals?

_Charlotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:32

pharagirlke schreef:
Ex word deze winter misschien ook geschoren. Ik denk niet dat het voor het eerst is voor hem, de DA dacht nl ook dat ie al eerder geschoren was (door zijn vacht)
Maar voor ons is ht dus de eerste keer.
Als ik het goed lees hoeft hij dus geen deken met hals?

Nee, dat hoeft niet persé.

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:37

Bedankt voor jullie reactie's. Heb Klaar vandaag beetje bijgewerkt ziet er alweer wat beter uit. Ik heb verder geen verstand van het scheerapparaat. Ze haden er nieuwe mesjes opgezet. En gewoon het apparaat aangezet. Durfde er niet mee te experimenteren. Morgen het apparaat wegbrengen en dan zal ik het wel vragen.

tadita

Re: [centraal] Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:39

Ik heb een appaloosa met een dichte dikke vacht en een shet, ik wil een scheerapparaat kopen zodat ik hem zelf kan scheren.
Geef eens een advies welke ik het beste kan kopen.
Niet dat ik er straks er een heb die niet door de dikke vacht van een shetlander komt.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:39

is er iemand die mijn pony wil scheren
ik woon in zieuwent
ik wil er voor betalen
hij moet in midden streepmodel geschoren worden
dus als je in de buurt woont en dit wil doen pm me even
alvast bedankt
owja hij is al eerder geschoren (bij de vorige eigenaar 3 jaar gelden dus ik weet niet hoe hij reageerd) maar hij is verder in de omgang rustig en niet schrikerig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:51

tadita schreef:
Ik heb een appaloosa met een dichte dikke vacht en een shet, ik wil een scheerapparaat kopen zodat ik hem zelf kan scheren.
Geef eens een advies welke ik het beste kan kopen.
Niet dat ik er straks er een heb die niet door de dikke vacht van een shetlander komt.

je kan eens bij divoza kijken, die heeft verschillende goede machines

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:04

Donderdag is het zover, dan wordt mijn wolbaaltje geschoren!
Een combinatie tussen het laagstreepmodel en het jachtmodel, het lichaam kaal, en de benen en hals niet op een klein streepje op de plek waar ze zweet na. Het zal er vast niet uitzien, maar dat maakt me nu niet zoveel uit, ik vind het zo sneu om haar hals ook meteen te scheren, ze staat dag en nacht butien, en anders is meteen alle bescherming weg waar ze het nodig heeft. En mocht ik het er alsnog af willen halen kan dat altijd nog

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:55

helemaal niemand die mij vraag kan beantwoorden ? {vorige pagina}

minniemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:36

Ik wil mijn paard ook laten scheren, maar ik ga volgende maand naar een stal met alleen een buitnebak.
Nou weet ik niet of het wel verstandig is om hem dan te scheren. Hoewel hij nu na een half uur drijfnat is.
En met de wedstrijden (binnen) is dat niet echt prettig. Het kwartje is echt op na een uur rijden.
De een zegt je moet het niet doen, omdat je dan elk jaar je paard moet scheren. Wat kan ik het beste doen?

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:50

ik heb mijn paard ook geschoren (helemaal) en wij hebben ook alleen een buiten bak (ze staat 's nachts wel binnen, en op de dag in de wei). In rijden doe ik met kou of veel wind met een fleece deken, en uitstappen ook.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:53

ladylay schreef:
helemaal niemand die mij vraag kan beantwoorden ? {vorige pagina}

je kan nog best in januari scheren, ik heb vorig jaar mijn shet in februari geschoren (stond te zweten op stal, ze loopt alleen overdag buiten) en in mei toen ze het land 24/7 weer op ging had ze alweer een mooi eigen zomervachtje.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:09

Mijn hafje wordt vrijdag voor het eerst geschoren (ik weet niet of het de eeste keer is in haar leven of niet, maar wel de eerste keer sinds ze van mij is). Nu wil ik haar graag een spulletje geven om haar een beetje relaxed te krijgen. Want ik denk dat ze vooral bij haar hoofd erg klierig gaat doen en daar heb ik echt geen zin in. Ze houdt nl ook niet van borstelen op haar hoofd...
Is het slim om haar een rustmakend middel te geven en welk middel moet ik dan kopen? Ook handig om te weten: waar kan ik het kopen?

Of is het misschien ook een oplossing om met haar hoofd te beginnen zodat dat gedaan is voordat ze het beu is?

Help!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:13

het middel dat je kan kopen is sedasan of tranquigel dit is het vervangende middel voor sedalin volgens de DA.
Je kunt het kopen bij de dierenartspraktijk in ieder geval.

Ik denk niet dat het slim is om eerst het hoofd te scheren, helemaal niet als paarden al angstig zijn. Het hoofd is dan nog enger. En daarnaast is het hoofd niet zo erg als dat ongeschoren blijft als het echt niet meer lukken wil, ik zou eerst het geen scheren wat het belangrijkste is, en dan kijken wat je verder kan doen als het goed gaat.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:16

Ik zet sowieso een kruiwagen hooi onder dr neus zodat ze lekker wat afleiding heeft...
Maar ik denk dat het wel goed moet komen hoor... ook als ze niet van dat middel op heeft...

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:34

mij is vertelt als je sedasan of tranquigel dat je juis tgeen hoi of kuil moet voeren om dat ze toch suf zijn ?? ja weet he tniet hoo rheb het spul gelukiog niet nodig gehad

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:39

miriamrocky schreef:
mij is vertelt als je sedasan of tranquigel dat je juis tgeen hoi of kuil moet voeren om dat ze toch suf zijn ?? ja weet he tniet hoo rheb het spul gelukiog niet nodig gehad

klopt, het beste is geen hooi of kuil voeren op de dag dat ze de gel heeft gehad, zeker niet zolang het paard nog suf is!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:54

Nee zo bedoel ik het ook niet, ik wil of dat middel geven, of hooi! Maar geen combi...
Ik vraag me af of het echt nodig is om dr te verdoven, want liever doe ik het niet.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:50

Barbie1986 schreef:
Nee zo bedoel ik het ook niet, ik wil of dat middel geven, of hooi! Maar geen combi...
Ik vraag me af of het echt nodig is om dr te verdoven, want liever doe ik het niet.

als het de eerste keer is zou ik wel verdoven, ik heb het wel gedaan het werkt veel fijner en zo voorkom je ook stress.. die van mij heeft sedasan gehad een halve tube, werkte heel goed!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:08

Daarom lijkt het mij ook slim om te doen, anders heeft ze meteen een slechte ervaring met scheren.
Waar heb je dat spul gehaald en hoe duur was t?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:11

Barbie1986 schreef:
Daarom lijkt het mij ook slim om te doen, anders heeft ze meteen een slechte ervaring met scheren.
Waar heb je dat spul gehaald en hoe duur was t?

het heet sedasan, bij je DA, en kijk uit dat je niet teveel geeft

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:25

Denk dat ik mijn knollie ook maar ga scheren dan.
Heb het altijd uitgesteld, maar hij zit dit jaar écht te dik in zijn vacht.
Krijg hem nauwelijks droog na het rijden, en bovendien zitten de haartjes bij de singel vaak 'dubbel' (hij heeft daar vrij veel haar) waardoor dit gaat schuren en hij wondjes krijgt.

Ik wacht nog tot volgende week. Zondag nog een flinke buitenrit voor de boeg, dan heb ik liever dat hij nog wat vacht heeft.
Daarna haal ik dan maar alles eraf.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:47

sedasan heb ik 14 euro voor betaald.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:21

Barbie1986 schreef:
Mijn hafje wordt vrijdag voor het eerst geschoren (ik weet niet of het de eeste keer is in haar leven of niet, maar wel de eerste keer sinds ze van mij is). Nu wil ik haar graag een spulletje geven om haar een beetje relaxed te krijgen. Want ik denk dat ze vooral bij haar hoofd erg klierig gaat doen en daar heb ik echt geen zin in. Ze houdt nl ook niet van borstelen op haar hoofd...
Is het slim om haar een rustmakend middel te geven en welk middel moet ik dan kopen? Ook handig om te weten: waar kan ik het kopen?

Of is het misschien ook een oplossing om met haar hoofd te beginnen zodat dat gedaan is voordat ze het beu is?

Help!

Inderdaad Sedasan geven (geen hooi voeren totdat het is uitgewerkt ivm stikken), beginnen met scheren en als laatste het hoofd doen, zodat ze went aan het geluid en het gevoel van de scheermachine op haar lichaam. Draai op het laatst een praam om de neus, zo kun je het halster afhalen en haar aan de praam vasthouden zodat iemand haar hoofd kan scheren. Je kan desnoods nog een dot watten in haar oren doen tegen het geluid van de scheermachine. Succes!

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:25

wat zijn nou eigenlijk de voor en na delen van scheren
en als je een paard geschoren hebt (helemaal dus) kan ie dan nog wel makkelijk op het land staan zonder dat ie snel mok krijgt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:31

het grootse nadeel is de aanschaf van dekens en het gesjouw met de dekens.
steeds in de gaten houden of het hij niet koud/warm heeft enz.

voordeel is natuurlijk dat hij niet zeiknat is na het rijden en ook weer lekker snel opdroogt.