Wij hebben net gemaaid, lang niet alles want dat was niet nodig. Er stond alweer meer dan genoeg op om met ons eigen hooi de winter gemakkelijk door te komen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flowerbomb schreef:Het klinkt alsof het toch allemaal redelijk goed is gekomen met het hooien bij jullie! Ik heb geïnteresseerd mee zitten lezen. Nergens kon ik hooi voor mijn snel hoefbevangen pony vinden in de buurt van Arnhem. Hopelijk komt er binnenkort weer wat te koop. Ik vreeste echt voor een mega zoektocht toen ik de berichten in het begin van dit topic las!
Tancreda4 schreef:Heben jullie ook al analyses van de (eerste) snede? Hier toch weer veel suiker ondanks het heel andere weer dan vorig jaar....
Ir111 schreef:Nee, ja. We hebben half aug voor t eerst gemaaid. Dat is een soort van 2e snede. Suiker rond de 12,5%Ondanks in de ochtend maaien. Onbemest maar wel onderhouden weide die we aan t omvormen zijn van hoog productie naar kruiden/bloemrijk.
Ninx schreef:Mmmm..... lastig te zeggen hoe je het dan WEL goed kunt doen... Voor nu heb ik eigen productie maar even opgegeven. Ik hooi wel, test het, en is het niks dan verkoop ik het.
Ik investeer er in ieder geval voorlopig maar even niet meer zoveel in.
Ben benieuwd of de tweede snede nu mogelijk wel wat armer is.