Hier 's nachts de dekens af gelaten, eigenlijk nog wat koud maar ze leken 's avonds echt geen zin te hebben om de deken weer op te moeten. Mijn pony is nog totaal niet in de rui dit jaar.
Hier de deken toch vandaag maar afgedaan. Had nog een vliegendeken die ik eigenlijk te dik vind voor in de zomer. Dus die nu opgedaan is die wel iets beschermd, en ook meteen tegen die kleine rotvliegjes.
Hier staat m’n fjord sinds 2 weken zonder deken en sinds een week van ‘s nachts op stal naar 24/7 buiten. Nu het weer onder de 10 graden komt met ‘s nachts nog onder 0 zit ik ook weer te twijfelen Zou dan een regendeken helpen?
Hier wel weer onder 100. Niks te warm gelukkig. Heeft ook de gehele winter onder de 100 gestaan maar is nu flink aan het ruien. ‘t Is echt een wandelende mottenbal
Josien_
Geplaatst: 29-03-22 12:39
Gisteren nog geen deken op gedaan want het was nog best warm, achteraf vanochtend misschien wel kunnen doen. Nu zometeen na werk maar een fleecegevoerde deken op doen. Vanaf morgen denk ik weer 100 gram. Ze is wel ongeschoren, maar 24/7 buiten.
Hier geschoren pony onder 150 gehad in de nachten en overdag bloot. Vandaag dekentje maar weer op laten liggen en dat blijft voorlopig ook even zo als ik het weer zie.
Vandaag alleen een regendeken op. Voor de komende dagen mag ze deze ophouden, maar kou slaat snel op haar rug. Wil een spierknoop voorkomen, anders stond ze vandaag nog bloot.
Slmt9
Geplaatst: 29-03-22 18:18
Pumpkins schreef:
Vandaag alleen een regendeken op. Voor de komende dagen mag ze deze ophouden, maar kou slaat snel op haar rug. Wil een spierknoop voorkomen, anders stond ze vandaag nog bloot.
Zelfde hier
Sintara
Geplaatst: 29-03-22 18:19
Ik heb er net 0gram op gedaan voor de nacht, omdat ze al best ver is met de rui en het toch een beetje zwaar had vanacht
Nou, april doet echt wat hij wil. Nu gaat het ineens sneeuwen donderdag en sowieso morgen 12 mm neerslag. Ik heb geen 100 grams deken, alleen 0g of 200g. Dus geen idee wat dan handig is
MarjanB
Geplaatst: 30-03-22 11:59
Ik had in de nacht nog 100 op en die houd ze nu gewoon op. Ze kunnen zelf naar binnen als het buiten te guur wordt.