Flinty schreef:Ik ben opzoek naar wat advies...
Vorig jaar een Amigo Bravo 100 gram voor Flint gekocht. Een jaar geleden was ie nog best een spierloos scharminkeltje met een kippenborstje. Inmiddels zijn zn spieren een stuk beter ontwikkeld en heeft meneer al echt mooie spieren. Ik heb vanmiddag zijn deken weer even opgelegd en hij past nog, hij zit eigenlijk precies goed. Maar strakker mag hij zeker niet zitten, dan ben ik bang dat hij te strak van voren zit. Ook mag hij van achteren absoluut niet korter.
Nu wil ik deze winter denk ik het liefst met liners gaan werken. Zodat ik dus een 100 gr als standaard heb en daar met een 200 liner dus een 300 gr van kan maken.. maar nu de vraag: in hoeverre zal de deken dus strakker gaan zitten door de liner?
Of kan ik in dat geval dan beter een nieuwe 300 gr outdoor deken kopen in een maat groter? Of desnoods een 200 gr maatje groter en als het écht koud wordt nog een 100 gr liner in die maat groter.
Al ben ik ook bang dat een maat groter misschien weer té groot is.
"Dillema's"....
IK werk ook met liners, 0 gram Rambo outdoor deken en 100 gram , 200 gram , 300 gram en de 400 gram liner.
Ik merk echt niet dat de deken strakker gaat zitten door middel van dikkere liners, Ik heb zelfs, bij extreem koud weer, 2 liners op gedaan, de 400 gram met de 200 gram en nog steeds zat de deken niet strak.
Nou heeft de Rambo natuurlijk wel een andere voorsluiting dan de Amigo, een v-sluiting geeft toch wel extra ruimte.