Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Vandaag en morgen: Vooral in het zuidoosten en oosten sneeuw
In het noordoosten valt momenteel nog wat sneeuw, verder is het bewolkt en in het Waddengebied valt een enkele sneeuwbui. Aan het einde van de ochtend gaat het in het zuidoosten en oosten opnieuw sneeuwen. In Twente, de Achterhoek en in Limburg valt tot en met middernacht ca. 5-10 cm. Meer naar het westen toe valt er beduidend minder sneeuw en in het westen blijft het nagenoeg droog. De middagtemperatuur ligt tussen de +1 langs de kust tot -2 in het oosten en zuidoosten. De noordoostenwind trekt nog iets verder aan, boven land naar 4 tot 5 Bft, aan zee en op het IJsselmeer 6 tot 7.
Vannacht en morgen overdag blijft het met name in het oosten en zuidoosten nog geruime tijd doorsneeuwen, tot de avond kan daar nog 5-10 cm bij vallen. In de rest van het land valt veel minder sneeuw al kan er met name langs de kust nog een enkele sneeuwbui van zee binnendrijven. De temperatuur loopt zowel in de nacht als overdag uiteen van +2 vlak aan zee tot -2 landinwaarts. De noordelijke wind is matig tot vrij krachtig boven land en hard aan de kust. Later op de dag neemt de wind boven land iets af.
wuswa schreef:IlsjePilsje schreef:Verder doen we "zoek de wortel/appel" in de sneeuw, waar ze een paar uurtjes mee bezig zijn.
Dat is een leuke tip! Ga ik ook eens doen. Maar ben je niet bang dat ze in eerste instantie iets vergeten en dat die wortel/appel dan bevriest. Dan eten ze bevroren wortel/appel met gevaar op koliek.... Of zie ik weer eens alleen gevaren??
jamiroquai schreef:Gelukkig was het maar een grapje, anders was ik nu een platte kerstman geweest![]()
Probeer er hier toch ook nog maar van te genieren. Het is wel onhandig met de paardjes, maar verder toch ook wel heel mooi en romantisch en dat soort dingen.............
corinagirl schreef:Volgens mij valt het hier in het Noorden steeds wel mee *klopt snel af*.
Ik ben dinsdag naar de manege gelopen. Dat is ong. 20-25 min stappen. Gewoon naast paard gelopen. Wou prima. Gisteren een buitenrit gemaakt met stalgenootje. Toen nog wel voorzichtig moeten doen, vanwege veel hard ijs onder een dun laagje sneeuw.
Vanochtend hebben we weer buitengereden en het was echt héérlijk. De paardjes waren helemaal blij en op 1 lang pad nog een mooi galopje kunnen doen. Even de energie eruit. Was echt even fijn
.
Moet wel zeggen dat we veel bermen/graslanden hebben waar we op kunnen rijden. Zodra er geen berm was, reden we over de autoweg (door de wijk heen).