Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rayoow schreef:Vraagje aan Belgische scheerders,
Ik zie veel advertenties op FB, nu is mij verteld dat ik zowel mijn trimsalon als mijn scheer diensten moet sluiten sinds 1 november.
Ik vraag me nu af, mag scheren nu nog wel of willen de mensen het FOD gewoon negeren?
rayoow schreef:Ik zag inderdaad ook jou bericht langskomen op fb laurie, dat was de zoveelste toen begon ik me het af te vragen
Ik ben ook zeker benieuwd naar een concreet antwoord. Heb namelijk met de sluiting van mijn trimsalon ook alle scheer afspraken afgezegd.
Ga paarden punt eens mailen of hun er meer over weten.
xMadelene9 schreef:Hoe doen jullie dat met de Moser Max? Het is een 1mm scheerkop, dit vind ik alleen veel te kaal. Heb nu een opzetkam van 3mm erbij gekocht, maar ben bang dat de kogels moeilijker te scheren zijn door de kam.
Zonnetje81 schreef:Ik snap sowieso niet dat mensen daar hun geld aan uitgeven, geef iets meer uit en je hebt meer body. Plus zo'n scheermachine is niet gemaakt om vaak te scheren door haren/zand. Dat zijn van die huisdierscheermachines. Voor een kat en een hond.
Hoe laten jullie die messen slijpen? Alle nieuwe apparaten glijden door een vacht....tot je ze vaker gebruikt.
Ik heb het opgezocht:
Moser adviesprijs: 150 euro
Scheerkop adviesprijs: 40 euro
Totaal: 190 euro
Op zooplus 122+30 euro = 152 euro.
Voor onder de 300 euro heb je een liscop lite, zeker als je ergens een aanbieding zoekt, je scheert 2x zo snel en hij zal niet vastlopen in dikke vetlokken etc.
Ik heb een andere moser die liep meteen vast in de kootholte toen ik een stukje wilde bijwerken.
Faya__ schreef:Ja precies dat, ieder z'n wens! Ik heb mijn liscop al 10 jaar en ben er zeer tevreden over. Fijn, redelijk stil apparaat. Niet te zwaar en de greep is geschikt voor mijn kleine handen. Heb eenmalig een setje messen gesloopt maar dat was echt mijn eigen schuld, heb er nu een setje goedkope messen van de kramer bij (die passen ook) en hij gaat weer als de brandweer. Na elk gebruik even reinigen en na het laatste paard voor het seizoen uitspuiten met lucht, messen in de olie in bakpapier en tot volgend jaar.
Heb daarnaast een tondeuse van Showmaster, ben ook daar erg tevreden over. Genoeg kracht voor een klein apparaat en op accu, da's voor zo'n kleine toch wel makkelijk. De grote op stroom is overigens prima, stoor me totaal niet aan het snoer.
muppetmayo schreef:Faya__ schreef:Ja precies dat, ieder z'n wens! Ik heb mijn liscop al 10 jaar en ben er zeer tevreden over. Fijn, redelijk stil apparaat. Niet te zwaar en de greep is geschikt voor mijn kleine handen. Heb eenmalig een setje messen gesloopt maar dat was echt mijn eigen schuld, heb er nu een setje goedkope messen van de kramer bij (die passen ook) en hij gaat weer als de brandweer. Na elk gebruik even reinigen en na het laatste paard voor het seizoen uitspuiten met lucht, messen in de olie in bakpapier en tot volgend jaar.
Heb daarnaast een tondeuse van Showmaster, ben ook daar erg tevreden over. Genoeg kracht voor een klein apparaat en op accu, da's voor zo'n kleine toch wel makkelijk. De grote op stroom is overigens prima, stoor me totaal niet aan het snoer.
Welke messen van kramer heb je gehaald? Ik ben toevallig ook op zoek naar een nieuw setje voor de liscop lite.
rayoow schreef:Vraagje aan Belgische scheerders,
Ik zie veel advertenties op FB, nu is mij verteld dat ik zowel mijn trimsalon als mijn scheer diensten moet sluiten sinds 1 november.
Ik vraag me nu af, mag scheren nu nog wel of willen de mensen het FOD gewoon negeren?