[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rayoow

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:39

Vraagje aan Belgische scheerders,

Ik zie veel advertenties op FB, nu is mij verteld dat ik zowel mijn trimsalon als mijn scheer diensten moet sluiten sinds 1 november.

Ik vraag me nu af, mag scheren nu nog wel of willen de mensen het FOD gewoon negeren?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:24

rayoow schreef:

Ik zie veel advertenties op FB, nu is mij verteld dat ik zowel mijn trimsalon als mijn scheer diensten moet sluiten sinds 1 november.

Ik vraag me nu af, mag scheren nu nog wel of willen de mensen het FOD gewoon negeren?

Oef, net ook een post over scheren geplaatst. Niet bij stilgestaan. Ga ik ook even naar opzoek! Weet dat er voor de katten/honden trimsalons veel over te doen is geweest maar eigenlijk geen idee of dat kan doorgetrokken worden richting paarden. Goed punt!$

Edit: kan eigen niet meteen iets concreet vinden op de website van paardensport vlaanderen... Ze komen wel altijd terug op het 'professionele', maar verder gaat het enkel over trainen/wedstrijden/lesgeven.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:10

Hier sinds de corona maar 1 adres per dag. Ik draag een mondkapje en maak gebruik van handschoenen. Alles naderhand ontsmetten en desinfecteren. Kleding en overall allemaal op 90 graden wassen.
Klanten krijgen enkele dagen voor de afspraak een bericht waarin staat dat hun paard al klaar moet staan op de scheerplek. Minimaal 1.5 m afstand. Als dat niet gaat, zelf ook een mondkapje op. Naderhand alle punten desinfecteren waar ik ben geweest. En bij Corona gerelateerde klachten verzetten we kosteloos de afspraak.
Meer kan ik niet doen.

Morgen moet ik naar Münster. De eerste buitenlandse afspraak sinds de corona uitbraak. Rijdt daar rechtstreeks naartoe zonder stop en als ik klaar ben linea recta naar huis.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:30

Ik zag inderdaad ook jou bericht langskomen op fb laurie, dat was de zoveelste toen begon ik me het af te vragen

Ik ben ook zeker benieuwd naar een concreet antwoord. Heb namelijk met de sluiting van mijn trimsalon ook alle scheer afspraken afgezegd.
Ga paarden punt eens mailen of hun er meer over weten.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:36

rayoow schreef:
Ik zag inderdaad ook jou bericht langskomen op fb laurie, dat was de zoveelste toen begon ik me het af te vragen

Ik ben ook zeker benieuwd naar een concreet antwoord. Heb namelijk met de sluiting van mijn trimsalon ook alle scheer afspraken afgezegd.
Ga paarden punt eens mailen of hun er meer over weten.

Laat je mij (of hier haha) iets weten? Ben nu eerlijk gezegd ook wel benieuwd aangezien ik niks kan vinden hierover...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:07

Maar kan dat nu voor jou uit dan kaatje? Of doe je wel meerdere op 1 locatie?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:25

Is een privé stal met meerdere eigen paarden. En ze betalen km vergoeding. Staan er 3 op de lijst en bij enkele manen en staart bijwerken. Is wel 120 km ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:18

xMadelene9 schreef:
Hoe doen jullie dat met de Moser Max? Het is een 1mm scheerkop, dit vind ik alleen veel te kaal. Heb nu een opzetkam van 3mm erbij gekocht, maar ben bang dat de kogels moeilijker te scheren zijn door de kam.

Ik heb een scheerkop van 3 mm gekocht ook.
Al heb ik ze laatst per ongeluk met 1 mm geschoren op de borst. Ze zijn wel goed kaal :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:27

Haha waarom doen mensen alof de Moser heilig is terwijl andere dat wellicht niet vinden? Ik heb de Moser. Fijn ding en niet zo zwaar. Ik scheer heen hele paard. Gelukkig. Want ik zou het echt rot werk vinden dat alleen met een Moser te doen. Voor het werk dat ik doe gaat het prima, hals en borst eruit. Maar dan nog moet ik naar mijn idee veel meer banen nog extra doen om alles goed te krijgen.

Slijpen was niet zo makkelijk. Een grote breng ik hier om de hoek, is klaar als je wacht en kost 7.50 ofzo. Het slijpen van de Moser moet het worden weggestuurd en kostte mij 15.

Ergens vroeg iemand naar ervaringen met een vos framing. Prima ding, stalgenoot heeft hem en scheert super. Ik zou ooo voor zo'n budget gaat. Een andere stalgenoot heeft een machine die onder de 100 nieuw was. Ook een prima ding, dr pony is prachtig glad in korte tijd. Ik snap heel goed dat mensen niet voor een heel dure gaan als ze maar 1 paard er mee hoeven te doen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:36

Zonnetje81 schreef:
Ik snap sowieso niet dat mensen daar hun geld aan uitgeven, geef iets meer uit en je hebt meer body. Plus zo'n scheermachine is niet gemaakt om vaak te scheren door haren/zand. Dat zijn van die huisdierscheermachines. Voor een kat en een hond.
Hoe laten jullie die messen slijpen? Alle nieuwe apparaten glijden door een vacht....tot je ze vaker gebruikt.

Ik heb het opgezocht:
Moser adviesprijs: 150 euro
Scheerkop adviesprijs: 40 euro
Totaal: 190 euro

Op zooplus 122+30 euro = 152 euro.

Voor onder de 300 euro heb je een liscop lite, zeker als je ergens een aanbieding zoekt, je scheert 2x zo snel en hij zal niet vastlopen in dikke vetlokken etc.

Ik heb een andere moser die liep meteen vast in de kootholte toen ik een stukje wilde bijwerken.

Wat een onzin, kom je aanzetten met een Liscop Lite.. dan kun je beter je geld uitgeven aan de Moser, veel meer solide apparaat. Messen worden minder snel bot ook. De lite is ok als je er eentje per jaar scheert overigens maar niet voor veel scheren geschikt.

En met die Moser scheer je bijna net zo snel als met een grote, dat scheelt echt weinig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:33

Ik heb een sectolin gehad. Beter apparaat ja en er zijn nog zoveel betere apparaten maar daar is de prijs naar. Maar stellen dat de liscop maar geschikt is voor 1 paard per jaar en de messen slijten sneller is niet waar. Ik heb nu al in aug tm okt 3x geschoren en een voormalig vriendin schoor de een na de ander tig per jaar. Voor de prijs een prima apparaat, voor mij de enige reden om die te kopen is het smalle handvat, niet zwaar en geluidsarm. Had eerst een andere gekocht nou wat een herrie en getril!! En ik kon em niet vasthouden. Meteen terug gestuurd.

Een moser is gewoonweg niet gemaakt voor een heel paard scheren. Dat jullie dat doen wil niet zeggen dat dat het doel van het apparaat is. Als je paard er nirt bang van is oké maar je gaat hem dan niet aanbevelen aan mensen die wellicht gewoon snel en vaak willen scheren. Daarbij zijn die scheerkoppen los kopen ook duur en dat slijpen kan denk ik niet bij iedereen om de hoek dus ook duur. Mijn moser acro daarvoor moet je een nieuwe scheerkop kopen volgens mij kan die niet geslepen worden. Zo’n klik systeem.

Hier wordt ie aanbevolen als een magisch apparaat. Geef wat meer geld uit en je kan 10 jaar vooruit.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:47

Nou heb ik vaak mijn oegen paard gedaan met de moser max
Maar idd nieuwe mesjes zijn vrij duur
En nu we meerdere keren 2 paarden en een mini scheren ga ik toch voor een grotere machine
De heiniger Xplorer
Nog geen echte eigen ervaringen mee .Enkel met de variant met draad

Wilde gaan voor aesculap CL maar stuk zwaarder € 300 duurder en meer DB in geluid
Met aesculap zou ok wel kwaliteit gekocht hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:51

Maar waarom niet accepteren dat er ook mensen wél blij mee zijn? En maar doorzagen over een groot apparaat. Er wordt hier vaak gevraagd een apparaat voor 1 paardje per jaar en goedkoop en dan reageren veel mensen inderdaad met dan is de moser een prima geschikte oplossing.

En volgensmij wanneer mensen vaak en veel willen scheren worden er altijd andere apparaten aangeraden.

Ik kan overal waar ik de messen van de liscop laat slijpen ook de moser kopjes doen klaar terwijl je wacht.

Elk apparaat heeft voor en nadelen, jij bent blij met de liscop, ik ook heb er ook 1. Maar ik heb ook genoeg ervaringen gehoord van mensen waarbij die het heel slecht deed.

Geldt ook voor heinigers sommigen zweren erbij anderen hebben hem steeds stuk of hij scheert niet dat is overal zo met elk merk.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:53

Hou op met me hoor. Ik scheer inmiddels een jaar of 10, een groot deel daarvan heb ik de Moser ook in de koffer gehad. Die gebruikte ik eerder voor hoofd en benen, en bij extreem bange en/of getraumatiseerde paarden. Dat gaat heel goed. En dan hebben we het over heel veel paarden per seizoen.

De liscop heb ik 2x gehad en 2x kortsluiting in gehad na het scheren van meerdere paarden. Dat vind ik dus geen geschikt apparaat daarvoor. Als je een paar keer per jaar je eigen paard wil scheren is de Moser heel geschikt. Zeer vergevingsgezind qua strepen, duurzaam, goedkoop (ook in vergelijk met de Liscop) en je hebt gelijk een apparaat waarmee je sokken en oren bv bij kunt werken.

De scheerkoppen zijn niet duurder dan die voor grote apparaten en juist makkelijker te slijpen want tondeuse messen kun je op meer plekken laten slijpen dan die sets.

De Xplorer is heel fijn Zinzi, ga je veel plezier van hebben.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:29

Ik heb jaren de Liscop lite gehad, alleen voor eigen paarden en af en toe een ander, super fijn ding, schoor top en nooit problemen mee gehad.
Sinds vorig jaar de Heiniger Xplorer omdat mijn huidige paard zo bang was voor de snoeren om hem heen.
Ook prima tevreden over tot nu toe, wel fijnere messen bij gekocht dit jaar.
Ik heb al een aantal jaar de Heiniger saphir voor kleinere stukjes, die vind ik ook ideaal, omdat ‘ie snoerloos is en je ‘m zo even tussendoor makkelijk pakt als je ‘m nodig hebt.
Ik heb daar alleen nog geen fijn 3 mm kopje bij gevonden, heb nu een kortere maar dat schil zie je toch wel en een 3,2 maar die is heel grof, die vind ik zelf minder fijn.
Verschil bij die kortere trekt wel snel weg trouwen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:34

Tondeuse kopjes zijn zeker niet overal te slijpen, dat is echt een vak apart. Ik laat de grote messen voor 6 euro slijpen, de tondeuze ben ik wel 12 euro vaak aan kwijt.

Ik heb de moser ook gehad en vond het een onding, maar misschien had ik er gewoon pech mee. Maar ik zou prima mijn hele paard met een tondeuse kunnen scheren, maar dan de sapphir.

Maar ik zou zeker als je meerdere keren per jaar scheert gewoon een grote erbij kopen. De 1 vind de 1 wel fijn in de hand, de liscop is mij echt te klein in mijn hand. Ieder zijn wensen, gelukkig is daar genoeg voor te vinden en hoeven we niet allemaal hetzelfde te doen en fijn re vinden

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 16:27

Ja precies dat, ieder z'n wens! Ik heb mijn liscop al 10 jaar en ben er zeer tevreden over. Fijn, redelijk stil apparaat. Niet te zwaar en de greep is geschikt voor mijn kleine handen. Heb eenmalig een setje messen gesloopt maar dat was echt mijn eigen schuld, heb er nu een setje goedkope messen van de kramer bij (die passen ook) en hij gaat weer als de brandweer. Na elk gebruik even reinigen en na het laatste paard voor het seizoen uitspuiten met lucht, messen in de olie in bakpapier en tot volgend jaar.

Heb daarnaast een tondeuse van Showmaster, ben ook daar erg tevreden over. Genoeg kracht voor een klein apparaat en op accu, da's voor zo'n kleine toch wel makkelijk. De grote op stroom is overigens prima, stoor me totaal niet aan het snoer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:13

Faya__ schreef:
Ja precies dat, ieder z'n wens! Ik heb mijn liscop al 10 jaar en ben er zeer tevreden over. Fijn, redelijk stil apparaat. Niet te zwaar en de greep is geschikt voor mijn kleine handen. Heb eenmalig een setje messen gesloopt maar dat was echt mijn eigen schuld, heb er nu een setje goedkope messen van de kramer bij (die passen ook) en hij gaat weer als de brandweer. Na elk gebruik even reinigen en na het laatste paard voor het seizoen uitspuiten met lucht, messen in de olie in bakpapier en tot volgend jaar.

Heb daarnaast een tondeuse van Showmaster, ben ook daar erg tevreden over. Genoeg kracht voor een klein apparaat en op accu, da's voor zo'n kleine toch wel makkelijk. De grote op stroom is overigens prima, stoor me totaal niet aan het snoer.

Welke messen van kramer heb je gehaald? Ik ben toevallig ook op zoek naar een nieuw setje voor de liscop lite.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:37

Ben ook voor draadloos gegaan omdat mn 5 jarige banger is van draad op de grond als van t scheren zelf .
Vorige eigenaar heeft haar 2x laten spuiten in t bloed om haar rustig te krijgen voor het scheren .
Ik heb het zonder verdoving gedaan . Maar echt snoer was heel eng vandaar accu machine

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:41

Ja dat was hier ook, zonder snoer scheelt al een heel stuk!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:27

Nou. Ik kom net terug uit Duitsland. Wat een walhalla van de paardensport. Heel veel paarden gezien en mensen waren echt super tevreden. Ze vroeg een hele stapel kaartjes. Want dit kennen ze daar niet :+

Was in Kreis Warendorf trouwens. Overal waar je keek waren paarden :):)

Mbt machines. Ik heb jarenlang diverse paarden met de moser geschoren omdat de grote niet ging en echt perfecte machine! Doet echt niet onder voor een groot apparaat. Veel klanten hebben deze op mijn advies ook gekocht en dat zijn allemaal ex-klanten geworden en Ik allemáal nog steeds enthousiast over de moser :j

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:11

muppetmayo schreef:
Faya__ schreef:

Welke messen van kramer heb je gehaald? Ik ben toevallig ook op zoek naar een nieuw setje voor de liscop lite.

Deze, werken echt prima. Wel heel goed oliën. Ze zijn wel wat lichter van kwaliteit dan de Liscops zelf, maar ze kosten dan ook minder dan de helft. https://www.kramer.nl/Paard/Paardenverz ... ssional-II

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:13

rayoow schreef:

Ik doe het wel. Ik doe wel geen bit/bridlefittings of sportmassages.
Les geef ik ook wel, liefst buiten.

Ik probeer zoveel mogelijk te vragen mondkapje op te doen. Alleen was in vandaag met een andere auto en had er geen mee, dan maak ik er geen punt van als ze hem ook niet dragen.
Voor de rest kom ik niet aan halster, touw etc waar de eigenaar aan komt, dus dat vind ik geen probleem.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:43

Ugh.. ik had nieuwe messen besteld en besloot mijn paard gisteren te flippen waardoor mijn scheermachine gevallen is.. nu is er een tandje van een vd messen af. Kan ik dus weer nieuwe bestellen ;(

Gelukkig is mijn paard nog heel, ik en mijn hulp nog heel en de scheermachine zelf ook :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:54

Oeiii dat is heeel zuur!!!