Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Samy24 schreef:ik ben aan het twijfelen om een gevoerd regendeken op te leggen , het is hier momenteel nog 12 graden wel veel regen.
Paard (21j) is niet geschoren, 24/24 buiten met inloopstal, heeft al een mooie vacht maar valt elke winter terug in gewicht
smurffie schreef:Ik heb even in je profiel.gekeken en gok dat bucas je probleem oplostvergelijk maar even met.mijn paard ( ondertussen veel gespierder dat wel) ik had hetzelfde probleem en met bucas alles opgelost.
Veulen84 schreef:Kirrr schreef:Hopelijk hebben jullie tips, ik vind geen enkel deken dat goed past voor mijn paard.
Ze zakken allemaal naar achter, waardoor ze veel te hard spannen op de schouders.
Ik ben al van nika naar harry horse naar cattlemans naar lamicell etc gegaan.
Ik kan ook niet goed vinden wat het probleem is, waarom ze naar achter schuiven.
Zijn ze dan te groot of net te klein.
Iemand een tip?
Heeft ze toevallig een smalle hals aanzet of boeg?
Soms willen dekens dan terugschuiven over de schoft. Zeker bij rondgeripte paarden, of paarden met veel spier in het lijf.
Probleem is dan vaak op te lossen met een extra sluiting stukje boven de plek waar die normaal bij dekens zit.
MoniekV schreef:Kirrr schreef:Hopelijk hebben jullie tips, ik vind geen enkel deken dat goed past voor mijn paard.
Ze zakken allemaal naar achter, waardoor ze veel te hard spannen op de schouders.
Ik kan ook niet goed vinden wat het probleem is, waarom ze naar achter schuiven.
Iemand een tip?
Zijn de dekens niet te lang? Ik had dit namelijk bij mijn ene paard ook want als de deken te lang is dan kan 'ie een beetje achter de kont gaan 'hangen' en dan gaat het trekken. Zelf ben ik erg fan van de Horseware dekens.
Heb je misschien foto's van je paard met dekens op?
Kirrr schreef:Over de schoft schuiven doet ie niet. Smal is ze ook niet echt.
Snap niet helemaal wat je wil zeggen met extra sluiting??
Kirrr schreef:Hopelijk hebben jullie tips, ik vind geen enkel deken dat goed past voor mijn paard.
Iemand een tip?