Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flowq schreef:Hallo,
Ik weet dat er al 1001 topic zijn over scheren en 24/7 buiten.
Na 3 jaar wikken en wegen besloten het dit jaar te doen, en wel deze week.
Ik heb wel besloten hem niet helemaal kaal te scheren, maar een zadeldek en rug te laten staan, en zijn benen ook. Zijn hals wel helemaal kaal, want hij heeft dit jaar hb gehad en zo kan ik die goed in de gaten houden, aangezien hij veel vet daarin op slaat.
Nu heb ik op dit moment een goede regendeken met fleecevoering en een nieuwe 200 grams deken van hh.
Nu vond ik vanmiddag nog 2 andere dikke dekens op stal, die goed passen. Eentje was een oude outdoor deken, alleen zit daar een scheur in, maar die zou in prince prima door kunnen als onderdelen, en nog een andere deken, die ook als onderdeken gebruik moet worden. Ik schat de dekens op 200 en 300 gram.
Als ik nou nog 1 regendeken er bij koop, en beide 'onderdekens' daar onder gebruik, heb ik in principe 3 goede winterdekens, met laagjes over elkaar.
Zou dit voldoende zijn of zie ik nog wat over het hoofd? Het is het eerste jaar dat ik scheer, dus zou, als ik hem deze week scheer, nu de nieuwe 200 gram nog volstaan?
Ik hoor graag jullie advies en meningen
Kirrr schreef:Hopelijk hebben jullie tips, ik vind geen enkel deken dat goed past voor mijn paard.
Ze zakken allemaal naar achter, waardoor ze veel te hard spannen op de schouders.
Ik ben al van nika naar harry horse naar cattlemans naar lamicell etc gegaan.
Ik kan ook niet goed vinden wat het probleem is, waarom ze naar achter schuiven.
Zijn ze dan te groot of net te klein.
Iemand een tip?
Kirrr schreef:Hopelijk hebben jullie tips, ik vind geen enkel deken dat goed past voor mijn paard.
Ze zakken allemaal naar achter, waardoor ze veel te hard spannen op de schouders.
Ik ben al van nika naar harry horse naar cattlemans naar lamicell etc gegaan.
Ik kan ook niet goed vinden wat het probleem is, waarom ze naar achter schuiven.
Zijn ze dan te groot of net te klein.
Iemand een tip?