MerleSimone schreef:Ik kom hier even binnenvallen. Rij momenteel een paard waarbij ik twijfel over dekens tijdens/na het rijden. Als ik overdag rij doe ik hem na de training een fleecedeken op. Hij is dan altijd erg nat (van zn oren tot zn staart eigenlijk wel) en dampt ook erg. Meestal ben ik dan nog een uur op stal en is die dus flink wat warmte/zweet kwijt en krijgt hij zn winterdeken op en gaat naar buiten.
Echter ga ik vanaf deze week door de weeks savonds rijden en ben ik na het rijden praktisch direct weg. Is het dan wat om na de training een uitrijdeken erop te gooien en 10/15min extra uit te stappen? Hopelijk is die dan wat extra opgedroogd zodat die niet zeiknat de winterdeken opkrijgt? Of hoe doen jullie dat?
Ik zet ze niet graag nat onder de winterdekens, vind het gewoon niet fris, de boel gaat plakken en broeien.
Maar er zijn zat mensen die het wel doen, ieder op zijn eigen manier...
Ik stap goed uit, spons de zweetvlekken af en zet ze met een zweetdeken op stal, dan ga ik mijn spullen opruimen e.d. en als ze droog zijn of zo goed als droog gaat de winterdeken er weer op.