Smartex zijn hele goede, hele sterke dekens (gaan regelmatig tanden in, maar niks aan te zien). Je moet wel van de binnenkant houden en dat geldt ook voor de multi power. Ik vind het ideaal, maar hoor ook wel eens dat mensen liever een gladde binnenkant willen.
ik ga met Nies mee . Je moet van de binnenkant van de smartex houden maar hij is wel ideaal. De smartex is ook vele malen sterker dan de irish lijn tenminste dat zie ik hier.
De smartex heeft een fleecevoering en als je paard verhaart komen de haartjes erin. Ik haal nu gewoon de haartjes er iedere keer uit dan valt het best mee.
Nouvel
Geplaatst: 19-10-14 07:47
Ik vind Bucas qua buitenstof en voering super dekens! Maar ik heb toch vaak wel dat ze wat gaan hangen/drukken en schuren op een of andere manier...
Staat nog onder 100 gram, geschoren, snachts op stal. Vanavond doe ik haar halsdeken er aan vast omdat er morgen nogal veel neerslag verwacht wordt. Hangt even af hoe ze onder de deken aanvoelt of er ook meteen een dikkere deken op gaat, eigenlijk wil ik dat pas als het echt rond de 12/11 graden wordt overdag.
Bij mij staan er 2 van de 3 onder de bucas irish light en de ander onder de smartex medium en morgen met een hals erop. Vandaag voelde ze niets te warm onder de irish light.
Westhof
Geplaatst: 20-10-14 20:38
Mijn Haflinger staat sinds vandaag ook onder een 0 grams regendeken
Wil mijne eigenlijk bloot houden, maar morgen komt er wel langdurige regen. Zat te twijfelen of dit de test zou zijn of ze echt zonder kan blijven staan, maar toch maar een dekentje opgelegd omdat ik dan toch bang ben dat ze 'doorlekt' en het koud gaat krijgen. Ik ben ook echt te soft hier voor