Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liekec schreef:Ik twijfel om mijn ongeschoren op te hogen naar 200 gr ipv nu 100 gram om de vacht een beetje kort te houden, nu is ie mooi kort maar het wordt kouder en kouder... Wil m niet oververhitten maar liever ook geen vacht kweken die geschoren moet worden want dat is licht drama bij hem.
Duhelo schreef:Koper schreef:Duhelo dat vraag ik me dus ook af (geschoren/ongeschoren). En daarnaast vooral of het die temperaturen is met een zonnetje of met zulke vieze waterkou als vandaag.
Moniek waarom zou hij niks opbrengen? Het is een Bucas. Tweedehands prutdekens brengen niks op.
Inderdaad. ik vind het zonde om hem nu op te leggen en binnen een week te zien dat hij veel en veel te warm is, dan moet ik hem nogmaals wassen voor ik hem verkoop. MAar als die inderdaad ook geschikt is voor ongeschoren paarden tot 10 graden, gooi ik lekker deze op want deze is kwa pasvorm wel super...
koetjeboe schreef:beide geschoren paardjes staan onder 350 gram ( amigo bravo medium + 100 gram liner) en voelen niet heel warm aan. Ik vind die amigo dekens echt minder warm als een HH deken van 200 gram.
Demyana schreef:Ik zit ook een beetje met dekendilemma... We hebben sinds september een Kerry Bog pony (op internet zag ik dat het zeer winterharde pony's zijn...) en sinds augustus een Arabier. Ze staan beide 24/7 uur buiten in paddock en als het kan een poosje in de wei. Ze hebben een schuilstal.
Ze zijn beide ongeschoren en vanaf begin oktober heb ik ze een regendeken omgedaan (0 gr). Vooral vanwege de gedachten dat ze niet zulke teddyberen worden en geschoren zouden moeten worden.
De Kerry Bog zou in principe geen deken nodig hebben, maar is het echt waar dat de wintervacht hierdoor minder weelderig wordt? Ergens las ik ook dat het juist slecht zou zijn om ongeschoren pony's een deken om te doen? Wat is nu verstandig? Ze hebben nu beide een 200 gr winterdeken om en vannacht bij de vorst hebben we de Arabier een fleecedeken eronder gegeven.
Zijn we goed bezig vraag ik me af...