[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:02

Ik heb het ook niet over de borst, ik heb het over de schouders. Te zien aan de plooien die er op alle foto's staan. Op de video ook vind ik.
Ik zou dat zelf niet willen, helemaal niet bij een gevoelig paard, maar dat moet jij beslissen. Ik geef alleen aan wat ik vrij duidelijk zie gebeuren. Daar heb ik dekens op afgekeurd bij eigen paarden
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 17-11-24 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:04

Oke, bedankt voor het besparen van heel veel geld dan, want ik wilde voor haar een set met liners kopen.
Wat een drama...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:06

Het is zo lastig. Voor hetzelfde geld gaat het wel goed, maar ik heb ooit deken gehad die zo lag bij 1 van de mijne en dat ging dus niet. Maar dat is geen zekerheid bij de jouwe natuurlijk

Heb je nog 1 redelijke deken? Of niet? En kan je de gok nemen met deze? Of moet je dan meteen die liners erbij kopen?
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 17-11-24 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:08

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:09

Had nog geedit haha. Maar bij dat paard vond ik het veel minder?
En ja, jouw paard heeft hele andere type splitten nodig. Of elastiek dat waterdicht is ofzo...

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:12

Polar schreef:
Zou jij de Premier Equine niet kunnen passen? Jouw paardje ziet er ook uit alsof het daar wel goed op zou liggen.

Ik vind ze te duur :+
En de dubbele rechte sluiting gaat ze gegarandeerd schuurplekken van krijgen, haar schouderpunten steken iets voor haar borst uit zeg maar.
En de merrie is nu 20jr, gelukkig absoluut geen sloper maar ga er niet vanuit dat ze nog 10jr deze dekens draagt al is ze echt nog topfit...
De horseware die ze nu op heeft lijkt heel fijn, dekens moeten ook altijd een beetje vormen en eigenlijk kun je pas na een paar dagen echt zeggen of ze goed passen of niet, maar ja, dan kunnen ze niet meer retour -O-

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:22

Ah ja, dan is dat ook geen optie inderdaad.
En zou heel fijn zijn als we de dekens eerst goed konden testen ja!

MyWishMax schreef:
Heb je nog 1 redelijke deken? Of niet? En kan je de gok nemen met deze? Of moet je dan meteen die liners erbij kopen?
Ik moet met de temperaturen die worden verwacht dan inderdaad liners erbij gaan kopen en dan blijft er nog minder ruimte over op de schouder.

De LeMieux heeft de juiste loopsplitten, maar die ligt naar mijn idee te ver achter op de schoft.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 16:58

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:05

Ik denk tever achter op de schoft niet echt een probleem is omdat die daar dus eigenlijk wel mooi op de plek waar het hoort ligt.

Nu ligt het allemaal in mijn beleving te ver naar voren en trekt het op de schouders.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:08

Piekosjj, ik heb de gewone Comfitech wel gepast, die zat niet goed bij haar.
Die prijs... :x Ik ga het overwegen.

Te ver achter op de schoft heeft eerder wel voor wondjes gezorgd, dus ik ben er wel wat huiverig voor.

Ik denk toch niet dat die Comfitech dit probleem gaat oplossen als ik deze foto zie.
Dan hadden de loopsplitten verder door moeten lopen, maar het idee is wel goed.

Afbeelding

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:16

En de rambo optimo?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:25

Oeh, dat is nog wel interessant!
Heb je enig idee of die een vergelijkbare pasvorm heeft met de andere Horseware dekens?
Lijkt ook wat op de LeMieux Kudos, met die loopsplit.
Even kijken of ik die nog ergens kan bestellen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:29

Ja ze zijn echt verschrikkelijk duur! Eerder had WB hun 'normale' dekens met deze loopsplitten en zo'n zacht stukje bij de borst, maar helaas kan ik die niet meer vinden. Had er graag zelf zo eentje gehad! Ik vraag me bij dit soort super actieve galop foto's altijd af: hoe vaak gaat je paard nou daadwerkelijk zo het land door? Die van mij wellicht 5 minuutjes per week :+

Horseware Optimo lijkt erg groot te vallen, ik zag een plaatje daar van een paar pagina's terug in dit topic.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:37

Die van mij dagelijks. _O- Die staan altijd aan, het zijn net border collies wat dat betreft.
Ik denk dat daar ook het grootste probleem zit.

Ooh... ik heb dus net die Optimo besteld in haar normale maat...

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:43

Optimo valt idd als een grote soepjurk, erg lang naar beneden ook. Maar wel een hele fijne qua pasvorm met de hoge split. Volgens mij waren daar (iig voorheen) ook speciale liners voor

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:45

Optimo schijnt inderdaad groot te vallen maar heeft ook speciale liners met dezelfde loopsplit.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:52

Hij is ook al opgestuurd, dus mijn vraag om hem te wisselen voor een maat kleiner is niet gelukt, huilen weer... :')
Nouja, misschien kan ik wel zien of de vorm enigszins goed is.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:54

Die valt idd groot. De liners vallen dan weer wel normaal. Het blijft irritant die verschillen binnen een merk qua maat. Het dames jeans probleem :')

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:58

Ja, maar bij kleding staat het er vaak nog wel bij.
Maar ik heb een beetje hoop dat het nog wel oke is, de Premier Equine zou ook niet persé veel te groot zijn geweest in haar eigen maat.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:31

Miriam91 schreef:
Weet iemand of er iets veranderd is in de Rhino wugs?
Ik heb een lite waar 100 gram in staat en een lite waar niks meer in staat. Kan me niet voorstellen dat ik 2 dezelfde dekens heb maar kan nu online alleen nog de lite in 100 grams vinden. Kan het zijn dat Rhino vroeger ook een 0 of 50 grams wug had?

Ik heb een rhino wug 2x in lite waarvan 1: 0 gram en 1: 100gram beide heten lite
Medium is 250 gram
Heavy is 450 gram

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:50

Polar schreef:
Ah ja, dan is dat ook geen optie inderdaad.
En zou heel fijn zijn als we de dekens eerst goed konden testen ja!

MyWishMax schreef:
Ik moet met de temperaturen die worden verwacht dan inderdaad liners erbij gaan kopen en dan blijft er nog minder ruimte over op de schouder.

De LeMieux heeft de juiste loopsplitten, maar die ligt naar mijn idee te ver achter op de schoft.

Ik doe nog even een duit in het zakje. Mogelijk heb je het al geprobeerd, maar goede ervaring met de dekens van Horze voor paarden met veel schoft/boeg/schouder. Zitten modellen tussen die vrij ruim verstelbaar zijn aan de voorkant. Hoog doorlopende splitten die wat meer naar voren geplaatst zijn, oa deze: https://www.horze.nl/winterdekens/horze ... l?color=BL of met halve hals: https://www.horze.nl/winterdekens/horze ... ?color=SIB

https://www.horze.nl/winterdekens/b-ver ... ?color=VDB

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:53

Oeh bedankt! Ik heb momenteel een groot bedrag uitgegeven aan dekens die nog aan moeten komen, dus ik wacht even af of daar iets tussen zit, maar anders zijn die ook erg interessant en ook nog eens betaalbaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:54

Alleen altijd zonde dat ze die domme sluitingen erop zetten bij die 1e en 3e. Ik heb werkelijk nog nooit een paard of pony gehad (of bij stalgenoten gezien) waar dat mooi bleef zitten. :=

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:57

In hoeverre verschilt die sluiting met die van de PE Buster?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:30

Met deze sluitingen heb ik persoonlijk ook nog nooit ellende gehad, tenzij de hele deken gewoon niet goed paste/te groot was.

Nu de disc sluiting van Horseware. Erg tevreden mee voor een paard waarvan de hals wat diep uit de borst komt. Ligt beter dan de twee klipjes die je aan de ring bevestigt (de Rambo die ik heb)