[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 09:49

Als er helemaal geen schuilmogelijkheden zijn zou ik deken niet meteen afschrijven, eigenlijk. Liever dan een deken en wel buiten blijven.
Maar verkouden worden ze van virus en dat andere paard kan wel contact gehad hebben met kuddegenoot van die van jou of 1 van de mensen die eerst bij andere paard is geweest.
Maar het koud hebben of niet genoeg kunnen rusten, maar ook ruien en allerlei andere zaken zorgen ervoor dat de weerstand lager wordt en ze dus sneller een virus op kunnen pikken

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:11

Nibbit schreef:
Misschien kun je dan van de XL hals een maat kleiner nemen dan dat de tabel aangeeft.
De hals is wel echt breder

Passen de ringetjes van de maat kleiner dan ook op de deken? Zou dan bijv een maat s op een 130 doen. Ze heeft een kort nekkie dus als de ringen op dezelfde plek zitten, zou dat goed kunnen

Polar ze zitten volgens mij in Flyinge, dat is niet zo heel dichtbij mij :D maar ik heb besloten de Bravo XL te houden, even een stukje mee gegraasd en gedraaft en hij ligt echt heel stabiel :) Alleen de buiksingels zijn iets te lang, maar dat valt wel een of andere manier in te korten. Had er nu een knoop in gelegd :')
Afbeelding

Polar

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:59

Klopt, maar ze rijden vrij ver.
Hopelijk blijft de Bravo goed liggen op haar en is je probleem opgelost!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:22

MyWishMax schreef:
Als er helemaal geen schuilmogelijkheden zijn zou ik deken niet meteen afschrijven, eigenlijk. Liever dan een deken en wel buiten blijven.
Maar verkouden worden ze van virus en dat andere paard kan wel contact gehad hebben met kuddegenoot van die van jou of 1 van de mensen die eerst bij andere paard is geweest.
Maar het koud hebben of niet genoeg kunnen rusten, maar ook ruien en allerlei andere zaken zorgen ervoor dat de weerstand lager wordt en ze dus sneller een virus op kunnen pikken

Omdat ik bewust ben dat een paard ook echt rust moet kunnen hebben zet ik hem sowieso minimum 1x per 2 weken een nacht op stal. Meestal is hij binnen 2 uur nadat alle lichten gedoofd zijn al lekker languit aant slapen.
Het doet hel dus duidelijk wel goed om af en toe op stal te staan. Maar te vaak vind hij ook duidelijk niet fijn. Heel blij met zo'n paard wat duidelijke taal spreekt :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:39

Hebben jullie nog tips om de fleecevoering (Bucas in dit geval) grasaar-vrij te krijgen? Deken is al professioneel gewassen, daarna door mij stofgezogen en er is een halve IKEA kledingroller door gegaan. Maar die rotdingen zitten zo vast ^) Deken is verkocht, vind het wel zo fijn als hij zo schoon als mogelijk naar de koper gaat :))

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:47

Misscvien met zo’n apparaatje voor pluisjes op je trui?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:50

Die vierkante rubberen blokjes werken als een trein op die stay dry stof.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:29

Celebi schreef:

Of zo'n andere rubberen/siliconen borstel speciaal voor dierenharen. die gebruik ik overal op en houdt wat fijner vast.
Zon kledingroller is alleen lejk voor haren die los zijn, niet die vast zitten. Dan werkt het bij katten en honden haren ook niet haha

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:37

Ik zie dat Equitheme een onderdeken heeft van 50 gram. Mijn regendeken is echter van horseware en heeft maat 115-168. Nu is deze onderdeken van horseware te koop in 120-168. Zou die passen onder mijn regendeken?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:06

Celebi schreef:

Die heb ik op stal! Dan zeul ik morgen de deken even mee naar stal en raus ik met dat blok er over heen. Dank voor de tip!

Chantal_1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:51

Ik vind de dekens met die leuke printjes zo leuk. Besteld in 125/175 vond ik te groot.
Heb helaas alleen foto vd stukje vd voor kant

Afbeelding

Daarna nog 118/165 besteld. Die zit zoals op onderstaande foto’s.
Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier stond hij met zijn hoofd laag

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:54

Monody schreef:
Ik zie dat Equitheme een onderdeken heeft van 50 gram. Mijn regendeken is echter van horseware en heeft maat 115-168. Nu is deze onderdeken van horseware te koop in 120-168. Zou die passen onder mijn regendeken?

Past onder een horseware deken, maar over het verschil in lengte tussen liner en je bovendeken durf ik niets te zeggen. Heb van beide 198 en dat zit prima. Het is wel een mooi ding voor die prijs.

Chantal; ik vind dat te klein. Hij kruipt omhoog als hij het hoofd naar beneden doet en imo past ie daarom niet.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:45

Die deken zit rond de borst ook echt niet lekker. Dat gaat trekken en schuren langs alle kanten. Een andere maat gaat daar geen verschil in maken, deze deken is gewoon niet het goede model.

Chantal_1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 00:42

prugelpiet schreef:
Die deken zit rond de borst ook echt niet lekker. Dat gaat trekken en schuren langs alle kanten. Een andere maat gaat daar geen verschil in maken, deze deken is gewoon niet het goede model.

Heb ‘m op de bucas gelegd en het probleem zit ‘m inderdaad aan de voorkant. Helaas geen leuke printjesdeken voor mij, althans voor de pony haha

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 20:28

Chantal_1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 20:33

prugelpiet schreef:
Welk merk is dit? Wellicht past een ander merk wel gewoon. Ik dacht dat Weatherbeeta ook veel leuke printjes had. Epplejeck ook wel eens.

En, het is geen kek printje, maar wellicht vind je hem wel leuk; https://hypostore.nl/amigo-hero-600d-pl ... gIqkfD_BwE

Was een deken van locks horsefashion

Ik vind ‘m wel stoer. Ga eens zoeken of ze ‘m nog ergens in de juiste maat hebben

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:10

Het is vast al eens gevraagd maar passen shire onderdekens/ liners goed in een amigo deken?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:52

Ik was helemaal blij dat bucas liners had, maar daar ben ik weer snel van terug gekomen...
Liner zelfde maat als bovendeken was veel te klein, een maat groter uitverkocht maar betwijfel of die wel voldoende ruimte rond de hals had gegeven.
Al heel veel dekens gepast, bucas irish past tot nu toe het beste.

De rechte sluitingen van horseware geven schuurplekken op de schouders, dus nu de disc geprobeerd en ik ben best tevreden.
Ze heeft een moeilijk lijf met d'r giga schoft, maar bij deze kan ik wel m'n hand ertussen doen als ze van de grond eet.
Zelfde ruglengte als bucas, onderlengte wel iets groter.
Een maat kleiner wordt weer te strak rond d'r hals denk ik 8)7
Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:38

Zou jij de Premier Equine niet kunnen passen? Jouw paardje ziet er ook uit alsof het daar wel goed op zou liggen.

Hoe vinden jullie de deken bij mijn merrie zitten? Te kort?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 13:47

Zeker niet te kort. Ik vind het wrl eruit zien alsof het trekt aan de voorkant. Dat de loopsplitten eigenlijk niet werken of niet op de goede plek zitten. En ik zou daar met zo'n gevoelig paard bang zijn voor weer schuurplekken.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 13:51

Weet iemand of er iets veranderd is in de Rhino wugs?
Ik heb een lite waar 100 gram in staat en een lite waar niks meer in staat. Kan me niet voorstellen dat ik 2 dezelfde dekens heb maar kan nu online alleen nog de lite in 100 grams vinden. Kan het zijn dat Rhino vroeger ook een 0 of 50 grams wug had?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:09

MyWishMax schreef:
Zeker niet te kort. Ik vind het wrl eruit zien alsof het trekt aan de voorkant. Dat de loopsplitten eigenlijk niet werken of niet op de goede plek zitten. En ik zou daar met zo'n gevoelig paard bang zijn voor weer schuurplekken.

Hier ga ik in mee. Vind het voor allemaal wel krap en trekkend ogen. Achter zit die keurig.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:37

Miriam91, er waren geloof ik meerdere merken of types van Wug!

Ah oliebol, dus toch...
Laatst bijgewerkt door Polar op 17-11-24 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:55

Bijna alsof jouw paard loopsplitten verder naar voren nodig heeft? Dat ze nu achter de schouders komen te liggen ipv erop waar dus de beweging zit en ruimte nodig is om te zorgen dat het niet schuurt.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:57

Ik heb net een video toegevoegd, daarin zie je wel dat bij de uitgestrekte galop druk op de borst komt.
Maar waar ze in een normale galop zit, vind ik het heel erg meevallen eigenlijk.

Ik denk dat ik zonder te overdrijven al zeker 40 dekens heb gepast.