ik had bij de mijne eigenlijk net iets te lang zijn deken op vandaag. ik vond het s'ochtends nog best koud, dus geen seconde er aan gedacht om hem eraf te halen. maar toen ik op school was zo rond 12 uur was het best warm. normaal ben ik wel rond 1 uur uit want ik mag vaak eerder gaan, maar nu niet, dus was ik pas om 1.45 uit. ik dacht hij staat wel onder zijn deken uit te zweten, maar dat viel mee geen drupje zweet. nu staat hij buiten zonder.
ik weet nog niet wat ik morge ga doen moet dan om 7.15 weg, en ben pas na 5 uur thuis. maar s'ochtend vind ik het nog best koud
mijne heeft het lekker onder de 0 grams en `s nachts op stal zijn bij ons toch alle deuren dicht dus dan kan dat ook wel met 0 grams
Lisanne_
Geplaatst: 26-03-12 17:18
die van mij staan 24/7 buiten en alleen snachts met deken bijna 2 jarige is vorige week geschoren en staat onder 150gr. de 1 is in februari is geschoren staat snachts onder 200gr ( is een kou kleun) en die in December geschoren is onder 0 grams.
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Geplaatst: 26-03-12 17:22
wendyke schreef:
mijne heeft het lekker onder de 0 grams en `s nachts op stal zijn bij ons toch alle deuren dicht dus dan kan dat ook wel met 0 grams
die van mij staat lekker met ze vliegen dekentje op het land. smorgens is het nog wel fris graadje of 6 maar heb liever dat ie het iets te koud heeft dan te warm en smiddags is het natuurlijk heerlijk weer en bevald het hem prima om in ze bijna blote kont te staan
Hier ook sinds vrijdag helemaal bloot, ook s'nachts. Gaat prima tot nu toe, nu waren ze ook niet geschoren. Oh, en ze staan 24/7 buiten met schuilstal.
hij staat nog met 150 gram vorige week met paar windstille dagen in t zonnetje buiten wel eventjes bloot gehad maar verder niet. fris zat nog voor zn minivachtje (okt+jan geschoren)
op ditmoment ook snachts bloot, als t weer kouder is kijk ik wel weer, op stal met vier paardne en de deuren dicht is eht wel te doen zo
Tancreda4
Geplaatst: 27-03-12 13:21
Ik woon in de randstad, maar peerden staan naast het huis van de staleigenaar, en we hebben een waakhond waar je geen ruzie mee wilt hebben Maar ze staan nog niet buiten. Ik hoop wel dat het snel kan.
Ik vind het wel lastig. Paard staat zonder deken al een tijdje. Maar gisteren na les vond ik de wind toch wat fris op haar spieren (flink aan het werk gezet, en we verwachten ook iets spierpijn, dus kou er extra op werkt niet). Maar mijn fleecedekens zijn nu nog 'net' maar straks veelte warm. Zou een zomerdekentje minder warm zijn dan een dunnen fleece zweetdeken? Zou dat iets kunnen zijn na zulke flinke lessen en als er wind staat? (paard is snel stijf in spieren dus vandaar zo 'mieperig')
Darkness85
Geplaatst: 27-03-12 22:11
Mijn biefstukje staat al ruim een week of 3 in zn blote kont. Word alleen tijd dat ie gaat verharen. Want die bontlaarzen en bontmuts zien er echt niet uit....
Geschoren paard gisteravond voor de nacht terug gezet van 220 naar een fleece gevoerde regendeken . Shet staat nog onder 150 gram want had haar regendekentje niet op stal liggen, die gaat vandaag over op een regendeken (is overigens ook geschoren). Overdag staan ze lekker bloot .