[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 18:12

Dat scheerpatroon van dat plaatje gebruiken mensen juist zodat ze geen dekens hoeven te gebruiken en alleen de zweet hals eruit halen. Dus als hij nu de temperatuur aankan zal hij dat straks ook kunnen. De 0 grams is dan echt genoeg in bijna alle gevallen bij zulke paarden. 100 gram is vaak juist weer erg warm, omdat er wel een heel groot gedeelte vacht juist nog opzit.

Ik zou eerst kijken hoe het gaat als je nummer 8 scheert zoals je van plan was. Je hebt gewoon kans dat dat al enorm veel scheelt.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 18:31

Thanks! Dan ga ik het morgen gewoon proberen en kijken hoe dat gaat :) Hij heeft nu enkel zijn borst geschoren maar kan dat prima aan, zijn vacht is zó ontzettend dik.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:03

Afbeelding

Hier ook alleen regendeken en met boven 12 graden en zon staat ie zonder

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:07

Monody schreef:
Thanks! Dan ga ik het morgen gewoon proberen en kijken hoe dat gaat :) Hij heeft nu enkel zijn borst geschoren maar kan dat prima aan, zijn vacht is zó ontzettend dik.

En als het toch ineens koud blijkt te zijn ligt die 100 gram er zo op toch ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:53

Iemand ervaring met de reflectie uitrijdeken van Weatherbeeta? Vandaag bij Agradi besteld met 30% korting, maar nog geen bevestigingsmail ontvangen. :=

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 22:40

Bagheera_206 schreef:
Iemand ervaring met de reflectie uitrijdeken van Weatherbeeta? Vandaag bij Agradi besteld met 30% korting, maar nog geen bevestigingsmail ontvangen. :=

Sinds de nieuwe website kwamen mails van agradi in mijn spam dus misschien bij jou ook? :')

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 23:05

MarjanB schreef:
[ Afbeelding ]

Ik heb er iets meer af en de buik en benen er ook uit, maar heb op dit moment wel een 200 gram op liggen hoor. Afgelopen nacht zelfs 250 :o
Heb de rug laten staan vanwege een eerdere rugblessure en op advies van de chiropractor.

Afbeelding
(let niet op het boze hoofd. Merrie :roll: )

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 23:15

lies schreef:
MarjanB schreef:
[ Afbeelding ]

Ik heb er iets meer af en de buik en benen er ook uit, maar heb op dit moment wel een 200 gram op liggen hoor. Afgelopen nacht zelfs 250 :o
Heb de rug laten staan vanwege een eerdere rugblessure en op advies van de chiropractor.

[ Afbeelding ]
(let niet op het boze hoofd. Merrie :roll: )

Als ik zo kijk heeft die van jou wel echt minder haar. Die van mij staat te zweten bij een warmere deken.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 23:52

Wat hebben jullie allemaal leuke paarden. <3

Ik heb vandaag trouwens eindelijk de tracking code gekregen van de premier equine deken, hopelijk komt die donderdag aan!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 01:01

Pfff Horseware twijfels :’)

Mijn paard draagt 140 Amigo Mio en regenliner en 130 in de Rambo Protector waarvan iedereen zegt dat ie erg groot valt. Tijd voor een nieuwe deken voor mijn smal gebouwde merrie van bijna 1.70, maar wel met flinke schouders en lage halsaanzet. Zij verdraagt geen dekens met rechte sluiting (voor langdurig gebruik) dus de Amigo Bravo met V sluiting gekocht in maat 140, want ik dacht: de mio zit netjes in 140. Maar nu twijfel ik of de deken toch niet te groot is.. bij de hals zit ‘ie prima, maar hij is best heel lang en de ‘flap’ bij de achterbenen is me toch zo groot dat het helemaal naar voren hangt. Erg bijzonder. Had ook een liner maat 140 meebesteld, maar die vind ik ook erg groot ogen, erg ruim om de hals en valt best wat over de staart heen.

Zou een maat kleiner een optie zijn? Mijn stalgenoot heeft een Hero met rechte sluiting in maat 130 en die kan nogeneens dicht, dus die is echt veels te klein voor haar. Zit er zo’n verschil in Amigo rechte vs v sluiting?

Heb ff een paar super onduidelijke foto’s :+ het was al donker en ga morgen naar de stad dus hopelijk zou ik dan al een maat kleiner kunnen halen.

Afbeelding
Afbeelding

Mijn paard met de protector in 130:

Afbeelding

Mio 140, die is qua lengte echt perfect, maar voor een hele winter krijgt ze giga schuur/brandplekken van een rechte sluiting. Ook wil ik een hals + liner vast kunnen maken

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:43

Ik heb voor mijn paard met redelijk vergelijkbare bouw Rhino dekens.
Geeft wel schuurwondjes op de borst na een bepaalde tijd, maar zij heeft een hele gevoelige huid.
Vandaag komt hier de Premier Equine deken aan en ik verwacht nog een Bucas en een LeMieux nieuw model Kudos.
Ik verwacht deze binnen 2 weken allemaal gepast te hebben.

Je deken lijkt zo wel aan de te lange kant, ik zou zelf een maat kleiner passen.

Ik heb je video ook bekeken, heb het idee dat jij tegen hetzelfde probleem aan loopt als ik, te weinig bewegingsruimte bij de borst.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:59

Ja precis Polar.

Vanochtend even betere foto’s genomen, op t eerste idee vond ik m zo slecht nog niet, tot we even gingen wandelen en grazen en de deken een grote kreukelzone werd :+ ik erger me er nu al aan en mijn ervaring is dat ze vaak nog wat uitzakken en wat groter gaan lijken. Helaas verkoopt deze webshop precies deze serie deken niet in een maatje kleiner, echt super bizar. Moet ik meteen 50 eur extra betalen bij een andere shop omdat ze geen 130 hebben :roll:

Afbeelding
Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:12

Bij deze de Premier Equine Buster 250 gram.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 23:58

Ik heb echt schandalig veel dekens voor mijn ene PRE :o Van de outdoor dekens heb ik een 0 grams, een 100 grams en een 200 grams. En van de liners heb ik dan nog een 100, 200, 300 en 400 grams :') :x
Het zijn allemaal Rambo's en ik ben er wel echt super tevreden over :j
Ik merk wel dat de Supreme nog wat ruimer bij de borst en schouders valt dan de Original. Dus jammer dat ze de Supreme niet ook in 100 grams hebben.

Verder staat mijn mannetje nog ongeschoren onder een 0 grams. Van het weekend wordt het kouder en krijgt hij een 100 grams op. En zodra ik weer beter ben en weer kan rijden ga ik hem scheren en krijgt hij dikkere dekens op.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:59

Ik had van Kramer de onderdekens gekocht en dit ligt onder mijn jonkie top. Bij mijn oudje mweh. Word dus toch een dikker winterdekentje komen, kan daar dan weer zo van balen. :n

Ook balen dat ze geen 165 hebben daarin.. ugh. Dacht een keertje klaar te zijn.. :')

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 00:01

Piekosjj schreef:
Pfff Horseware twijfels :’)

Mijn paard draagt 140 Amigo Mio en regenliner en 130 in de Rambo Protector waarvan iedereen zegt dat ie erg groot valt. Tijd voor een nieuwe deken voor mijn smal gebouwde merrie van bijna 1.70, maar wel met flinke schouders en lage halsaanzet. Zij verdraagt geen dekens met rechte sluiting (voor langdurig gebruik) dus de Amigo Bravo met V sluiting gekocht in maat 140, want ik dacht: de mio zit netjes in 140. Maar nu twijfel ik of de deken toch niet te groot is.. bij de hals zit ‘ie prima, maar hij is best heel lang en de ‘flap’ bij de achterbenen is me toch zo groot dat het helemaal naar voren hangt. Erg bijzonder. Had ook een liner maat 140 meebesteld, maar die vind ik ook erg groot ogen, erg ruim om de hals en valt best wat over de staart heen.

Zou een maat kleiner een optie zijn? Mijn stalgenoot heeft een Hero met rechte sluiting in maat 130 en die kan nogeneens dicht, dus die is echt veels te klein voor haar. Zit er zo’n verschil in Amigo rechte vs v sluiting?

Heb ff een paar super onduidelijke foto’s :+ het was al donker en ga morgen naar de stad dus hopelijk zou ik dan al een maat kleiner kunnen halen.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Mijn paard met de protector in 130:

[ Afbeelding ]

Mio 140, die is qua lengte echt perfect, maar voor een hele winter krijgt ze giga schuur/brandplekken van een rechte sluiting. Ook wil ik een hals + liner vast kunnen maken
[ Video ]

De v-sluiting van Horseware valt wel ruimer dan de rechte en de disc sluiting ja. Je zou ook een Rambo of de Amigo Bravo XL in een kleinere maat kunnen proberen. Die laatste heeft ook een v-sluiting en valt mooi ruim. En het scheelt geen hele maat he, 140 is een tussenmaat, dus het zou best kunnen dat de 130 met een v-sluiting past.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:51

Ja dat is inderdaad wel heel duidelijk zo Figo. Ik heb nu inderdaad een maatje kleiner besteld, 130, én een Bravo XL in 130. Ben benieuwd! Hopelijk komen de dekens snel en passen ze, want er gaat volgende week veel regen vallen en ik heb dus eigenlijk geen echt goede waterdichte deken op het moment (behalve een 0 gr) %)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:53

Figo88 schreef:
Ik heb echt schandalig veel dekens voor mijn ene PRE :o Van de outdoor dekens heb ik een 0 grams, een 100 grams en een 200 grams. En van de liners heb ik dan nog een 100, 200, 300 en 400 grams :') :x
Het zijn allemaal Rambo's en ik ben er wel echt super tevreden over :j
Ik merk wel dat de Supreme nog wat ruimer bij de borst en schouders valt dan de Original. Dus jammer dat ze de Supreme niet ook in 100 grams hebben.

Verder staat mijn mannetje nog ongeschoren onder een 0 grams. Van het weekend wordt het kouder en krijgt hij een 100 grams op. En zodra ik weer beter ben en weer kan rijden ga ik hem scheren en krijgt hij dikkere dekens op.

Suprème valt hier ook het beste en meeste ruimte aan de voorkant inderdaad. Waar de original en duo echt te krap waren paste die nog wel goed. Nu dan de optimo die helemaal netjes ligt maar de suprème in medium zou ik er misschien nog wel bij willen.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:31

Misschien dat jullie mij zouden kunnen helpen.

Ik heb mijn pony in een jachtpatroon geschoren, hij staat nu onder de 0 gram smartex van bucas met een 100 gram liner en een 0 gram hals.
Ik heb voor onder de smartex nog een bucas quilt in 150 gram en in 300 gram. Het valt mij op dat de deken best zwaar wordt als de bucas quilt er onder ligt.
Ik twijfel of ik nu nog een 150 gram regendeken erbij zou kopen, waar ook die 100 gram liner onder kan. Of dat ik in plaats van die 150 gram regendeken een 200 gram liner zou kopen. Dat is wel lichter onder de smartex dan de 150 gram quilt die eigenlijk net zo warm is als de 200 gram liner.

Zou er hier evt interesse zijn in een (ongewassen, vooral haren) Bucas Quilt 150 gram in maat 185? Want als ik die zou kunnen verkopen neig ik toch meer naar de 200 gram liner ipv een 150 gram regendeken.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:49

Welke zou jullie voorkeur hebben? Of geen van beide?

Afbeelding

Afbeelding

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:06

Ik vind de onderste het mooiste die rug zit ook heel mooi en lijkt mooi ruimte te hebben aan de voorkant.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:10

Die deken zit naar mijn idee echt als een tweede huid om haar heen.
Alleen vind ik die een vrij ver uitgesneden schoft hebben en aangezien ze eerder al wondjes heeft gehad op die plek, twijfel ik.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:32

Iemand tips voor mij waar ik een metalen ring kan vinden die ik weer zelf aan de buiksingel kan bevestigen?

De loops heb ik inmiddels gevonden.

Dank voor het meedenken!
Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:40

Ik heb voor je gekeken, maar het is echt een heel specifiek onderdeel.
Misschien als je een betere foto maakt, dat je hem in Google images kunt gooien?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:44

Ik weet het niet maar is dit toevallig een supreme van zomer/eind 2022? Dan mag je me een pb sturen en heb ik wat info voor je