Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Weidebloem schreef:Ja, misschien wel een goeie. Heb nog wel een oude schrobborstel liggen.
Koper schreef:Mette: ooooh wat jammer... ik zoek een 100 grams ponydeken in minimaal 1200 denier. Niet te vinden. Als het 100 grams is dan is het of Amigo Hero (in een kleur die weerzinwekkend ordinair staat bij een zweetvos) of Nika of vergelijkbaar. Ik wil Horsewarekwaliteit in 100 grams voor een shetlandpony. Maar het is er niet.
Koper schreef:Hoe was je dan een regendeken? Hoe zorg je ervoor dat hij na het wassen nog waterdicht is?
__elise__ schreef:Heeft iemand tips voor een mooie, dikke fleecedeken met hals die betaalbaar is?
mirka1994 schreef:Thnx voor de tip! Ik vind het erg lastig te bepalen... Ik heb nooit begrepen hoe wij dat kunnen bedenken namelijk
Koper schreef:mirka1994 schreef:Thnx voor de tip! Ik vind het erg lastig te bepalen... Ik heb nooit begrepen hoe wij dat kunnen bedenken namelijk
Kunnen we ook niet. We moeten kijken naar hoe het paard er bij welk weertype en temperatuur bij staat.
Mijn 26-jarige heeft bij voorbeeld aardig wat vacht (het is een shetlandpony) dus die staat overdag bloot zo lang het niet stormt of vriest of regent. Vandaag ook, die paar druppels net overleeft ze wel. En 's nachts krijgt ze een gevoerde deken op. Ze staat dag en nacht buiten. Met alleen een ongevoerde deken valt ze in dus voor de nachten, en voor overdag als het gaat vriezen, krijgt ze een dikkere deken. Ik heb geen schema van bij hoeveel graden ze welke dikte draagt, dingen als regen/waterkou, sterkte en richting van de wind en wel of niet zon spelen natuurlijk ook allemaal mee. Als het overdag onder nul is maar met zon staat ze gerust die dag bloot. Als het overdag boven nul is maar met stormachtige oostenwind krijgt ze een deken met wat er onder en misschien nog een hals er bij op ook.
Over het wassen. Ik heb voornamelijk Horseware, dat kan ik dus gewoon met Horsewarewasmiddel wassen? Hoe veel moet je er dan van gebruiken? En moet je daarna de dekens nog insprayen met iets?
Ik heb maar 1 gevulde deken, de rest is ongevuld met liners er onder. Dus maar 1 deken die ik eventueel weg zou moeten brengen om te laten wassen.
@ degene die twijfelde over een zweetdeken van Nika: de verzendkosten hoef je maar 1 keer te betalen toch? En als de deken nét niet helemaal goed ligt kun je een zweetdeken makkelijker verknutselen dan een waterdichte. Even naald en draad en een potje ellebogenvet er bij en je bent zo klaar