Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quintusgl schreef:Jeetje, ongeschoren paarden en nu al met 200 gram. Het is overdag nog 16-18 graden buiten! Wat willen jullie gaan doen in de winter? Ik snap niet helemaal waarom men denkt dat dat nu al nodig is.
Vorig jaar iemand gehad die al 800 gram op had in de winter (en nog meer wilde) omdat ze ook al zo vroeg in de grammen stond. Die is gaan opbouwen en tegen de tijd dat het echt koud en guur was had het paard het koud. Je haalt echt het hele systeem weg. Ik ben echt niet anti deken. Sterker nog, die van mij heeft ook een deken op, maar ik vind het bijna zielig dat paarden nu al met 200 gram oplopen.
manonutjuh schreef:Iemand verstand van de bucas dekens?
Ik heb een smartex rain, blauw, fleece erin en loodzwaae.
Nu heb ik op mp een bucas gekocht. Deken ia precies hetzelfde, blauw en fleece erin. alleen een stuk minder zwaar.
Is dit ook een smartex of gewoon een fleece gevoerde regendeken van bucas?
Perryx schreef:nou sorry hoor maar mijn paard ongeschoren staat onder 200 grams MET hals en voelt hier zelfs overdag PRIMA onder....
quintusgl schreef:Jeetje, ongeschoren paarden en nu al met 200 gram. Het is overdag nog 16-18 graden buiten! Wat willen jullie gaan doen in de winter? Ik snap niet helemaal waarom men denkt dat dat nu al nodig is.
Vorig jaar iemand gehad die al 800 gram op had in de winter (en nog meer wilde) omdat ze ook al zo vroeg in de grammen stond. Die is gaan opbouwen en tegen de tijd dat het echt koud en guur was had het paard het koud. Je haalt echt het hele systeem weg. Ik ben echt niet anti deken. Sterker nog, die van mij heeft ook een deken op, maar ik vind het bijna zielig dat paarden nu al met 200 gram oplopen.
quintusgl schreef:Ja hoor, zeker wel eens van gehoord. Is het erg om een paard die buiten loopt een beetje vacht te laten kweken en daarna een deken op te leggen? Jij wilt graag een korte vacht. Misschien wil ik wel alleen een schone vacht? Ieder zijn eigen idee en zoals ik al zei. Dat mag toch? waarom moet er altijd lelijk worden gedaan als iemand een mening heeft en die netjes ventileert? Is toch nergens voor nodig?
Nies_ schreef:Perryx schreef:nou sorry hoor maar mijn paard ongeschoren staat onder 200 grams MET hals en voelt hier zelfs overdag PRIMA onder....
Die van jou staat met 22 graden nog wel met deken op. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat jij niet goed voor je paard bent, maar normaal is het niet. Net zo min als dat mijn paard geschoren altijd met dezelfde dekens staat als de ongeschoren paarden. Dus, conclusie: het verschilt gewoon enorm per paard. Daarnaast kan de thermometer wel zeggen dat het 17 graden is, maar met alle regen en wind voelt het veel kouder aan.