Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Snoevie schreef:ik heb vorig seizoen een 200 gr deken gekocht die nu gewassen is en hij lijkt wel dunner,zou dat echt veel schelen als ie gewassen is?
Snoevie schreef:oke nouja dat kan!
ik denk als ik die bij mijn pony zou opleggen dat ze de stal uit kan drijven.
staat jouw paard altijd buiten?
Michelle_x schreef:ligt eraan welke je koopt.. een bucas oid zal daar wel tegenkunnen (iedere regendeken hoort er in principe tegen te kunnen)
Dat is dan weer een beetje balen, maarja als het hier dan maar bij blijft vind ik 't ook wel best!
Lynske78 schreef:Ik ga beginnen met een 0 grams deken omdat ik niet wil dat hij een te dikke vacht krijgt en hoe kouder hoe meer grams. Maar ik lees hier dat mensen nu al hele dikke dekens opleggen omdat ze denken dat hun paard het koud heeft. Maar volgens mij heeft een paard het niet snel koud. Een paard heeft het juist eerder koud met een deken op omdat hij zijn haar niet omhoog kan zetten. En als ze rillen wil dat zeggen dat ze juist meer haar gaan aanmaken. Het is natuurlijk anders als hij geschoren is. Maar dekens zijn niet voor de kou, dekens zijn er alleen maar voor ons gemak, zodat je aan het begin van de winter niet denkt had ik nou een paard of een schaap als huisdier.
Lynske78 schreef:Ik ga beginnen met een 0 grams deken omdat ik niet wil dat hij een te dikke vacht krijgt en hoe kouder hoe meer grams. Maar ik lees hier dat mensen nu al hele dikke dekens opleggen omdat ze denken dat hun paard het koud heeft. Maar volgens mij heeft een paard het niet snel koud. Een paard heeft het juist eerder koud met een deken op omdat hij zijn haar niet omhoog kan zetten. En als ze rillen wil dat zeggen dat ze juist meer haar gaan aanmaken. Het is natuurlijk anders als hij geschoren is. Maar dekens zijn niet voor de kou, dekens zijn er alleen maar voor ons gemak, zodat je aan het begin van de winter niet denkt had ik nou een paard of een schaap als huisdier.

Sniesjuhh schreef:Michelle_x schreef:ligt eraan welke je koopt.. een bucas oid zal daar wel tegenkunnen (iedere regendeken hoort er in principe tegen te kunnen)
Ja dat denk ik ook! Maar een Bucas heb je volgens mij niet ongevoerd?
Verder krijgt mijn paard al een beetje lange haren...Dat is dan weer een beetje balen, maarja als het hier dan maar bij blijft vind ik 't ook wel best!
![]()
ellepel schreef:appie staat vanaf eergister snachts binnen.
om 5 uur smiddags gaan ze naar binnen en de volgende ochtend half 10 er weer uit.
ik laat nog even zijn ongevoerde regendeken op.
pas als de dagtemperatuur onder de 8 graden komt gaat de 300 grams er op
Snoevie schreef:word het komende week 14-18 graden?
hmm dan is de 200 grams eigenlijk weer wat te warm....