Letizia schreef:Grr, ik baal hier zo van; ik heb ong. 2 jaar geleden een Weather Beeta ongevoerde regendeken gekocht, deze deken is nog niet extreem veel gebruikt; vorig jaar een paar weken en dit jaar af en toe en meestal werd ie gebruikt als het regende als we gingen wandelen, een paar weken geleden heeft mijn pony met die deken in een enorme plens bui gestaan, een stalgenoot had m'n pony binnen gezet en m'n deken af gehaald, de volgende dag merkte ik dat er tussen de binnen voering en de buiten voering een hele zak met water zat, ik de deken goed uit gehangen en laten drogen, wat erg lang duurde, na hem nog eens getest te hebben (lekte weer door) heeft m'n moeder hem gewassen met Bucas wash en hem met twee bussen waterdicht in gespoten. Gisteren kwam ik op stal en zag dat m'n moeder de deken eergisteren had gebruikt om te wandelen in de regen, dus ik voelde aan de binnen kant; deken nat. Ik baal hier zo van, van zo'n deken mag je toch wel wat verwachten. Ik ben geneigd om een mail te sturen naar de fabriekant, maar vrees dat het te lang is geleden dat ik hem heb gekocht, wat zouden jullie doen
Weet wel dat waterdichte dekens beter drogen op het paard dus dat je ze beter niet kan afhalen. Heb wel eens mijn bucas te drogen gehangen (was helemaal volgezogen aan de buitenkant en klam van binnen) na een extreme periode van regen en toen wou hij echt niet drogen. Had hem gewoon te drogen gehangen zoals hij ook op het paard lag en toen trok het water ook ietsjes naar binnen, vooral bij de onderkanten en bij de hals. Dus beter op zijn kop te drogen hangen (ff omkeren) denk ik. Maar in jou geval een waterzak vind ik niet kunnen misschien dat je de fabrikant ook ff kan mailen want vind dat zo'n dure deken toch wel minstens een jaar of 4 mee moet gaan. Wie weet misschien kunnen ze wel wat voor je betekenen.
Ik had gister mijn paard een onderdeken om en een ongevoerde HH regendeken. En de mijne was ook helemaal klam van binnen. Door de onderdeken lag hij te strak op mijn paard en kon hij niet goed drogen. De andere paarden op stal staan nog onder alleen een regendeken en die waren allemaal al opgedroogd. Normaal lekt de mijne ook niet maar nu was ie aan de binnenkant ook helemaal klam.