Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kendra schreef:Hier ook alles binnen.
20 midibalen, vrijdag/zaterdag gemaaid en gisteravond rond 23 uur alles geperst en ingepakt.
Wij hebben nu van alles en nog wat … we komen de winter wel door.
En ook nog andere mensen blij gemaakt, samen met een paar andere mannen uit het dorp hebben ze hier ongeveer alle gras gemaaid. Van hobbyboeren, particulieren, de ijsbaan, …
Honderden balen, het hele dorp was groen. Iedereen die nog iets nodig had kreeg de balen keurig thuisgebracht en de rest is opgekocht door de loonwerker die heeft geperst.
Hoe leuk is dat ….
(En nee, geen cent aan verdiend, het was een soort zwaan-kleef-aan. Niet gepland, spontane actie).
Grainey schreef:Balen Thomas, na het weekend wordt het hier mooi weer, ik hoop bij jullie ook!
Ik zag net iemand maaien hier een kilometer verderop, terwijl het vanochtend met bakken naar beneden kwam en er staan voor vanavond en morgen ook nog zeer veel millimeters regen gepland...Maarja, ik weet welke personen maaien om te hooien en dit is er een van. Dus ik heb nogmaals van 3 websites het weer gecheckt, helemaal in de stress meteen
maar het is echt pas maandag oke weer volgens mij. Blij dat ik nog niet gemaaid heb, wij gaan het maandag proberen
Grainey schreef:Dat weet ik, als het niet anders was geweest dan had ik het zeker ook overwogenDaarom heb ik ook meteen gecheckt of ik iets verkeerd had gezien misschien. Maar er staan 10 droge dagen in de voorspelling bij 3 verschillende websites na dinsdag, dus als het hooien helemaal droog kan dan doe ik liever dat natuurlijk
Zeedraakje schreef:Vandaag gaan ze hier ook weer maaien voor de 2e snede. Maar even een vraag, wellicht stom maar ik weet het echt niet: hoe lang blijft voordroog bruikbaar (zolang ze goed dicht blijven)?