Algemeen graasmasker topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 22:52

De wereld van graasmaskers is totaal nieuw voor me. Al jaren een paard wat moeilijk aankomt. Nu heb ik afgelopen najaar een pony voor mn dochter gekocht die heel makkelijk te dik wordt.
Dus ik wil er preventief een graasmasker omdoen. Ze staan bij ons op stal 24/7 op vol gras dus ik vind het voorjaar en zomer wel spannend.

Ik zat te denken aan de thinline aangezien ik daar veel goede recensies over lees.
Maar het halster wat erbij hoort is die het geld waard?
Daarnaast ik zie jullie bontjes gebruiken ik ben altijd wat terughoudend geweest met bontjes omdat als het regent dat wel lang nat blijft.
Hoe doen jullie dat met de 24/7 buiten paarden?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:35

Ik zit te twijfelen tussen graasmaskers. As das pferd im blick of de thinliner.
Paarden gaan straks 24/7 het land op.
Is het leer niet zwaar van As das pferd am blick?

En hebben jullie nu graasmasker al op?
Gras is hier heel kort, lukt dat met masker?
Wordt hier gebruikt voor IR.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:12

Jokonootje schreef:
De wereld van graasmaskers is totaal nieuw voor me. Al jaren een paard wat moeilijk aankomt. Nu heb ik afgelopen najaar een pony voor mn dochter gekocht die heel makkelijk te dik wordt.
Dus ik wil er preventief een graasmasker omdoen. Ze staan bij ons op stal 24/7 op vol gras dus ik vind het voorjaar en zomer wel spannend.

Ik zat te denken aan de thinline aangezien ik daar veel goede recensies over lees.
Maar het halster wat erbij hoort is die het geld waard?
Daarnaast ik zie jullie bontjes gebruiken ik ben altijd wat terughoudend geweest met bontjes omdat als het regent dat wel lang nat blijft.

Ik vind het Thinline halster de grootste flop ever. Het kopstuk rekt snel uit waardoor meneer hem hier heel snel af weet te gooien. Nu is hij compleet verschimmeld in de kast, terwijl de rest van m’n leer prima is. Ik heb gewoon een simpel veiligheidshalster met klittenbandsluiting. Die blijft tenminste zitten :)

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:16

Ik ben nog steeds heel tevreden over het Thinline masker. Mijn merrie krijgt ‘m op zodra het weideseizoen begint. Lang en kort gras is geen probleem. Ik gebruik het Horseware field safe masker icm met een simpel neusbontje van BR. Ze staat er 24/7 mee buiten.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:02

Fayyah19 schreef:
Ik ben nog steeds heel tevreden over het Thinline masker. Mijn merrie krijgt ‘m op zodra het weideseizoen begint. Lang en kort gras is geen probleem. Ik gebruik het Horseware field safe masker icm met een simpel neusbontje van BR. Ze staat er 24/7 mee buiten.

Dat neusbontje zorgt niet voor smet plekken als het een tijd regent?

Oskarrino schreef:
Ik vind het Thinline halster de grootste flop ever. Het kopstuk rekt snel uit waardoor meneer hem hier heel snel af weet te gooien. Nu is hij compleet verschimmeld in de kast, terwijl de rest van m’n leer prima is. Ik heb gewoon een simpel veiligheidshalster met klittenbandsluiting. Die blijft tenminste zitten :)

Kijk daar kan ik wat mee. Dan is het inderdaad te duur als het zo snel al van je af gaat

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:24

Jokonootje schreef:
Maar het halster wat erbij hoort is die het geld waard? Daarnaast ik zie jullie bontjes gebruiken ik ben altijd wat terughoudend geweest met bontjes omdat als het regent dat wel lang nat blijft.

Heb er meerdere geprobeerd, en de Thinline steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Zacht en veel ruimte. Het Thinlinehalster zou ik zeker niet kopen, elk normaal halster voldoet. Had ook een bontje erin genaaid en dat wordt inderdaad nat. Voor deze zomer ga ik er neopreen beschermers (die je los kunt kopen voor bijvoorbeeld neusriemen en kopstukken) in naaien.

Meestal gaat het masker hier ’s nachts uit, ik kan het (nog) niet over mijn hart verkrijgen om het 24u/7 op te houden. Hoewel ik de indruk heb dat paard ’s nachts alles bijeet ;( .

chery schreef:
Ik zit te twijfelen tussen graasmaskers. As das pferd im blick of de thinliner.

Hier dus fan van Thinline. Als hij niet eet, raakt zijn neus nergens het masker, dus nooit last van schuurplekken en dergelijke.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:42

Hier ook al een aantal jaar fan van de thinline. Maar idd het halster van hen is het niet waard. Ik heb er een simpel veiligheidshalster bij en een neusbontje om de tiewraps. Werkt prima.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:27

Ik heb geen problemen met het bontje. Het gaat ook regelmatig in de was. Zelf vindt ik het bontje fijner dan neopreen beschermers. Ik had die van Kavalkade maar in de zomer zorgde die voor zweet- en schuurplekken. Met een bontje nergens last van.

vierspan

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:03

Hier fan van AS das Pferd, je kunt daarbij ook nog kiezen uit 2 verschillende inleg platen. Ze gaan ook super lang mee.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:39

Hier ook een thinline, ik heb ook losse bontjes erom heen. Gewoon neusriem bontje verknipt naar 2 stukken. En als het regent wissel ik ze elke dag, dus heeft ze elke dag weer een droge.

AnnaEH15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:27

Hier kunnen ze ook 24/7 op gras. Ze heeft nu nog de Harry's Horse op, maar binnenkort weer de Das Pferd im Blick.

Die is wat strenger, maar wel goed open en niet zwaar. Inlegplaten zijn ook aan te passen. Ook dag en nacht op gaat goed. Nog geen tandschade. Elke week vet ik 'm even in.