[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:46

ik dacht vanmiddag te gaan scheren, maar paard stond te lekken van het zweet in de wei :(
Dan maar wassen, is ie schoon als ik morgen in de herkansing ga, maar wat deed ie na het wassen...... rollen in het zand *pfffff paarden*

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:35

Kon je hem niet scheren als ie zweet?

Ik heb wel eens meegemaakt dat de mensen vlak voordat ik kwam scheren het paard hadden gewassen. Nog nooit problemen gehad dat ik het niet kon scheren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:47

kaatje77 schreef:
Kon je hem niet scheren als ie zweet?

Ik heb wel eens meegemaakt dat de mensen vlak voordat ik kwam scheren het paard hadden gewassen. Nog nooit problemen gehad dat ik het niet kon scheren.

dan glijdt de machine er niet makkelijk doorheen en ik wilde met 1 set messen eigenlijk toch wel 2 x scheren (en de pony de hals eruit scheren)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:07

nat van de regen dit keer, maar toch maar geschoren.....alleen de onderste helft :)
*klik*

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:44

heb mijn tinker gisteren geschoren.
had het veel te warm

beetje onduidelijk maar enig idee
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:01

heerlijk voor hem, het is geen weer voor een koudbloed, zegt mijn Noriker steeds tegen me :D

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:24

Morrie schreef:
heerlijk voor hem, het is geen weer voor een koudbloed, zegt mijn Noriker steeds tegen me :D

haar haha :D nee ze staat snachts binnen en kon er ahast een eitje op bakken |(
ik scheer altijd ook de sokken eraf.
met deze hitte ook fijn dan die broeierigge sokken.
maar ja heb niks met tinker eigenschappen.
prettig voelen vindt ik belangrijker :o

morrie wat een gaaf dier heb je.
zal even mijn emmertje legen want kan mijn mond niet dicht houden hahaha!!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:48

Poeh ik twijfel echt wanneer ik ga scheren. Mijn shet loopt voor de wagen. Vrijdag met trainen was hij zeiknat. Gelukkig was t toen lekker weer en heb ik hem onder de slang gedaan.

Heb nu alleen nog echt geen zin om de slepen met dekens...

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:02

Patty14 schreef:
Poeh ik twijfel echt wanneer ik ga scheren. Mijn shet loopt voor de wagen. Vrijdag met trainen was hij zeiknat. Gelukkig was t toen lekker weer en heb ik hem onder de slang gedaan.

Heb nu alleen nog echt geen zin om de slepen met dekens...

Ik zit ook met precies het zelfde probleem... Ook wil ik hem het liefst maar 1 x scheren want ik heb geen eigen scheerapparaat en moet er dus voor betalen...

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:06

Als je maar 1x wilt scheren kun je beter nog even wachten.

Normaal scheer ik wel 2x

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:08

Patty14 schreef:
Als je maar 1x wilt scheren kun je beter nog even wachten.

Normaal scheer ik wel 2x

Ja idd, maar hij heeft het toch zo warm...
Misschien toch maar 2x gaan scheren. Nu en over 2 mnd ofzo.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:10

Of ik moet even rondkijken of ik ergens een scheerapparaat kan huren. Is toch net wat goedkoper dan laten scheren.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:36

Bij de meeste winkels is dat wel mogelijk. Meestal kost dat €25, weet niet wat je betaald om je shet te laten scheren, maar zie €35 wel eens langskomen en dan zou ik het gewoon laten doen, hoef je ook niet op en neer te rijden om dat ding te halen en terug te brengen en doet een ander het werk voor je..

Hier is het nu 19 graden dus dan hoeft er niet eens een deken op.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:37

Nies_ schreef:
Bij de meeste winkels is dat wel mogelijk. Meestal kost dat €25, weet niet wat je betaald om je shet te laten scheren, maar zie €35 wel eens langskomen en dan zou ik het gewoon laten doen, hoef je ook niet op en neer te rijden om dat ding te halen en terug te brengen en doet een ander het werk voor je..

Hier is het nu 19 graden dus dan hoeft er niet eens een deken op.

Voor die 10,00 kan ik hem inderdaad beter laten scheren.
Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat ik hem misschien van iemand bij mijn stal kan huren/lenen :j

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:49

wordt volgende week weer warmer....

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:44

Ik wou mijn merrie vandaag scheren maar toch nog maar even uitgesteld ondanks de dikke vacht en na blessure van 5 weken slechtere conditie. Ze zijn gisteren na een aantal weken door blessure en de ander spierbevangen door de sloot weer de kudde ingegaan(tot het landseizoen over is) en ben bang dat anders me nieuwe dekens gelijk weer kapot zijn. Dus even wachten tot de rust gekeerd is in de kudde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:15

Wat vinden jullie? Mijn pony is nog nooit geschoren. Kan ik hem nu al scheren? Ik wil een baan eruit. En ze staat dag en nacht buiten. Is op dit moment dan een deken(regen of met voering) nodig?

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:19

Ik wil graag mijn shet scheren, omdat ik regelmatig met der train voor de wagen en ze helemaal bezweet raakt en daardoor het minder doet voor de wagen. Maar ik kom er niet helemaal uit welke dekens ik moet aanschaffen. wat raden jullie aan?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:47

Voor mijn shet heb ik 2x 0grams, 100, 200, 300 en nog een 100grams onderdeken zodat ik kan opbouwen.
Volgens mij ben ik nu nog dekens vergeten :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:15

Ik vraag me af wanneer ik het beste kan gaan scheren.

Meneer is nu erg aan het verharen.. ik ga volgende maand verhuizen van stal. Misschien de dag voordat gebeurd laten doen? Hij staat nog erg dun maar als ik hem dan scheer en gelijk een goede deken opgooi houd ik het goed tegen. Dan vergt die daar geen energie aan uit en word die dus ook niet dunner..

Alleen dat is dan al eind deze maand, misschien blijft het nog wel 3 maanden lekker weer.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:00

Begin oktober wordt ook mijn Shet geschoren, maar ik zit nog steeds te twijfelen wat voor winterdeken ik naast mijn 200 grams outdoor nog moet kopen. Met hals, of zonder hals? het nadeel van zonder hals is dat de haren weer als een tierelier aangroeien (of valt dat wel mee?), maar de dekens met (van Horseware) zijn gelijk ook stukke duurder, vandaar dat ik zit te twijfelen... En ik zit nog een beetje met hoeveel grams het wordt, zou 300 grams genoeg zijn? Joep is geen echte koukleum, maar hij is ook zeker niet van staal!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:10

Edit: hij wordt helemaal geschoren excl. het hoofd en waarschijnlijk blijven de benen ook behaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:20

Nika heeft ook leuke shet dekens, ik zou denk ik wel met hals doen, hoeveel staat hij buiten en op stal? :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 07:15

Beloven schreef:
Nika heeft ook leuke shet dekens, ik zou denk ik wel met hals doen, hoeveel staat hij buiten en op stal? :)

Hij staat nu nog dag en nacht buiten, maar echt in de winter staat hij van 10:00 tot 16:00 buiten, de rest binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:02

Ik zou kijken voor een 400 grams dekentje mocht het echt koud worden, en heb je zoiets hij heeft het koud kan je er altijd nog een fleece ondergooien? Dat lijkt me een goedkopere oplossing, mt fleece maak je het ongeveer 250/300 grams zeg maar. :)