[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:58

Wat is dan het verschil tussen de Rambo liners en de Horseware liners?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:08

Nouvel schreef:
Wat is dan het verschil tussen de Rambo liners en de Horseware liners?

Eh oh sorry, ik bedoel dan de gewone liners van horseware. Tenminste die ik onder mijn rambo deken heb liggen.
Deze is dat;

http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... oCPEDw_wcB

Ik zeg al snel Rambo, excuses!
Even gegoogled, maar kom op dezelfde uit. :+

Fabster

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:29

Als ik het zo bij mij zie, zit er niet verl verschil in. Rambo heeft loopsplitten. Maar daar zal het niet aan liggen. Mss de bouw van mijn paard. Wie zal het zeggen?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:32

Heb je de optimo dan niet?

Iniedergeval heeft mijn liners en dekens geen loopsplitten! :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:34

Bij mij zijn alle liners hetzelfde of bedoel je dan echt de onderdekens van Rambo die je niet vast kunt maken aan de buitendeken?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:35

Ik heb echt geen idee. Het zijn liners en een keer in de uitverkoop gekocht. Staat de soort er ergens op? Ik zie alleen Rambo erop staan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:39

Onder een Rambo kunnen volgens mij gewoon de algemene Horseware liners, dat zijn de zelfde als voor Amigo en Rhino. En dan heb je Rambo Optimo, daar zijn aparte Optimo liners voor.

Hier ervaring met Horseware liner + Rhino wug. Het blijft prima zitten, wanneer de deken schuift schuift de liner mee maar ze schuiven niet ten opzichte van elkaar. Wel allebei van de ponylijn, over de grotepaardenversie kan ik niks zeggen.

En anders naai je er toch gewoon even ringetjes onder?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:16

Ik heb dus een Rambo liner onder een Amigo regendeken. Maar nogmaals: of het aan de deken ligt of mijn paard, weet ik niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:27

Ja alleen aan mijn amigo bravo wug deken heb je dus niet van die haakjes zeg maar.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:35

bloemm schreef:
Vinden jullie deze deken te groot?
[ [url=m/TaT5uu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou zeggen van niet, ik denk als je hem kleiner neemt dat hij op de borst te krap word.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:57

Stamper schreef:
Ja alleen aan mijn amigo bravo wug deken heb je dus niet van die haakjes zeg maar.

Nee. Daarom zeg ik ook: je zou ze er aan kunnen naaien.

Of gewoon zo doen. Heb je al gekeken of het überhaupt schuift?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:03

Koper schreef:
Stamper schreef:

Nee. Daarom zeg ik ook: je zou ze er aan kunnen naaien.

Of gewoon zo doen. Heb je al gekeken of het überhaupt schuift?

Sorry dat eerste had ik helemaal overheen gelezen! Was met 3 dingen tegelijk bezig! Maar nog niet gekeken of het schuift. Zou ik ook eens kunnen proberen ja, thanks!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:14

Ik ga morgen mijn paard scheren (ga der voor t eerst scheren) ze heeft nu 0 gr op, wat zal ik morgen opleggen?
Is t rijden met uitrijdeken in een binnenbak ook nodig?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:16

Fabster schreef:
Als ik het zo bij mij zie, zit er niet verl verschil in. Rambo heeft loopsplitten. Maar daar zal het niet aan liggen. Mss de bouw van mijn paard. Wie zal het zeggen?

Dan heb je inderdaad de optimo liners en niet de gewone van horseware. De optimo liners zijn normaal alleen voor gebruikonder de Rambo Optimo bedoeld. Daarom schuiven die misschien juist onder andere dekens.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:18

Stamper schreef:

Er zitten wel ringetjes aan de achterkant waar ook de bilriem aan vastzit. Daar zou je de liner ook gewoon aan kunnen bevestigen dan heb je alleen aan de voorkant niet de klittenband sluitingen maar weet niet of dit zo´n groot probleem is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 01:06

Dat is juist haar hele vraag Patt :+

't Is koud! En kil, stomme natte bedoening. Ik heb mijn ruin onder 100 grams en mijn merrie onder 200 met de hals er bij.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:56

Ik heb gewoon een liner onder de Rambo Wug gehad. Aan de achterkant vastgeklikt en voor alleen de klittebandsluiting, bleef allemaal altijd keurig recht liggen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:08

Ik gebruik ook al jaren een rhino wug met losse liner eronder. Werkt op zich prima, ik had alleen soms de zijkanten van de liner nat als ze had gelegen. Dat vond ik geen enorme ramp en verder blijft het prima liggen. Ik vond het alleen een gedoe met op doen en dus heb ik Horseware gevraagd of ze niet een 100g wug kunnen maken. En dat hebben ze gedaan! *\o/*
Ik heb hem gisteren binnen gekregen :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:17

Je kan ze gewoon mailen en dan maken ze wat je vraagt?? :wow:

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:31

Nee niet helemaal denk ik :P Zou wel leuk zijn :D

Vorig jaar winter hadden ze een enquête en ik had op fb gereageerd met dat ik heel graag een 100g wug wilde hebben. Ik kreeg wat bijval van anderen en Horseware heeft het besproken en besloten om ze te gaan produceren! :) Hij is nu gewoon bij oa Agradi en Dochorse te koop. Ik zie nu dat mijn bericht wat vaag beschreven is. Ik heb hem gewoon via Agradi besteld.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:38

met het natte en koudere weer, heeft mijn oudje het wat koud. hij staat snachts op stal en overdag buiten. kan ik hem overdag als hij buiten staat een deken op doen die waterdicht is en savonds als hij binnenkomt weer af doen? :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:03

Wassen jullie ieder jaar alle dekens? Ik was altijd de liners maar de regendekens geef ik niet zo veel om dat ze vies zijn. Wat ik me nu af vroeg of al die urine, waar mijn paard dan lekker swinters midden in ligt, niet slecht is voor de waterdichtheid van de deken. Iemand idee?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:07

Mette: ooooh wat jammer... ik zoek een 100 grams ponydeken in minimaal 1200 denier. Niet te vinden. Als het 100 grams is dan is het of Amigo Hero (in een kleur die weerzinwekkend ordinair staat bij een zweetvos) of Nika of vergelijkbaar. Ik wil Horsewarekwaliteit in 100 grams voor een shetlandpony. Maar het is er niet.

OleJon schreef:
met het natte en koudere weer, heeft mijn oudje het wat koud. hij staat snachts op stal en overdag buiten. kan ik hem overdag als hij buiten staat een deken op doen die waterdicht is en savonds als hij binnenkomt weer af doen? :)

Ja natuurlijk kan dat. De vraag is denk ik of je er 's avonds dan niet een andere deken op moet leggen. Is het bij voorbeeld een binnenstal?

Weidebloem, goede vraag. Ik snap 'm alleen niet helemaal. Hoe komt er dan urine op je dekens? Mijn ruin lukt dat sowieso nevernooitniet, en mijn merrie moet er haar best voor doen en dan komt 't alleen op dat plastic riempje tussen de ringetjes?

Overigens heb ik nog nooit een deken gewassen (behalve de vliegendekens :+ ) Ik ben bang dat ze daarna niet meer waterdicht zijn. Wel heb ik een keer de binnenkant van de regendeken van mijn merrie schoongemaakt toen ik mijn pony toch aan het wassen was .Aangezien er toch een emmer met shampoo/sop stond.
Laatst bijgewerkt door Koper op 03-11-16 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:18

Tja goeie vraag hoe ze het voor elkaar krijgt. Ze staat alleen snachts op stal, maar zelfs met een goede lading stro is ze soms echt vies. Ze loopt het naar de zijkanten en gaat dan gestrekt in het midden liggen. Is ook niet iedere dag maar afgelopen maand was ze echt smerig. Was ook hengstig, zal ook meespelen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:20

Mijn merrie kan ook zo ontzettend zeiken als ze hengstig is. Maar die hoeft niet in d'r eigen troep te liggen, ik was vergeten dat dat met stalpaarden anders is.

Anders misschien gewoon de piesplekken even met warm water en een borstel te lijf gaan?