Maar is dat erg ? Ik heb buitenstallen met de wind er vol op. Dus ik vind het persoonlijk geen probleem om hem van het winter onder 600 grams te zetten.
Geryon
Geplaatst: 10-10-14 19:54
Die van mij stond al weer even bloot. Heb net een gevoerde regendeken op gedaan. Ben benieuwd of hij het daar over dags ook koud genoeg voor heeft!
Heb die van mij net bloot gehad..was best warm in het zonnetje. Morgen weer ongevoerde op.
Totje5mei
Geplaatst: 10-10-14 22:34
Perryx schreef:
Totje5mei schreef:
oh jeetje, mijn paard heeft al 200 gram op
mijne ook hoor en was er prima onder.
Ja mijne ook. Ook niet geschoren.
Andere staat nu zonder deken, morgen scheermachine dr over en ook gelijk de 200gr op.
SRY
Geplaatst: 10-10-14 22:38
Net mijn haflinger toch maar weer geschoren nadat ze een maand geleden was geschoren. Kwam toch weer veel haar vanaf. Twijfelde heel erg tussen zomerdeken of 150grams maar toch de zomerdeken opgedaan omdat ze binnen staat en snachts is alles dicht. Morgen eens kijken hoe ze zich voelt. =)
KletsKoekje
Geplaatst: 10-10-14 23:08
Hoi ik kom even binnenvallen.. Ik heb na 2 jaar mijn bijrijd paard overgekocht. Zij staat op een dag of 5 na, iedere dag buiten. Nu van Sochtends 6 uur tot ongeveer 18 uur, en binnenkort zet de (vorige) eigenaar ze gelijk uit het werk binnen rond 17 uur. Zij heeft alleen in de winter een 300 grams deken op, verder nooit. Nu wil ik wel de dekens eerder opbouwen nu ze van mij is. Ze begint al met verharen en met het aanmaken van een dikkere vacht. Tijd voor actie dus! Ik twijfel alleen, of ik nu een ongevoerde tegendelen zal kopen, of een licht gevoerde (100 of 200 grams) en of die licht gevoerde gelijk op kan. Want overdag is het best nog aangenaam maar bij ongevoerd ben ik bang dat het maar voor 2 weken ofzo is. Iemand tips?
Kimmutjuh89
Geplaatst: 10-10-14 23:11
Mijn geschoren jonkie staat nu onder een 200grams winterdeken met hals
Ik haalde die van mijn gisteren zweetend onder een ongevoerde regendeken vandaan. Ze staar nu weer zonder deken. Als ze vanmiddag naar buiten gaat even voelen wat de tempratuur is anders gaat ze gewoon zonder naar buiten.
Probeer paardlief zo lang mogelijk bloot te houden als het niet gaat regenen. Begin van de week dekentje op vanwege het natte winderige weer, nu weer voor de 2e nacht bloot. Eergisternacht ging het wel een paar keer regenen *sorry vos* maar ze leefde sochtends nog dus het zal wel goed zijn Ze staat op rust, en zonder deken is toch wel fijn. Als ze maar niet gaat rennen omdat ze het koud krijgt, kijk ik even aan of ze dit jaar dunner/minder dekens op kan hebben (dag en nacht buiten) .
Hier hebben de paarden vandaag buiten gestaan zonder dekens. Hier en daar wel een bui maar waren snel droog.
Voor de nacht staan de 2 geschoren buiten paarden terug onder ongevoerde regendeken. M'n ruin staat op stal zonder deken, mss straks wel terug ongevoerde regendeken.
Als ik m'n paarden nu 100 of 200 grams moet opleggen smelten ze weg
nog steeds onder 0 grams, heeft bijna de hele middag geregend (vanaf 10/11 uur s'ochtens tm een uur of 4) paard stond buiten, totdat ik ging rijden, heb har na t rijden in loopstal gezet met 0 grams regendekentje (alle paarden werden ook binnengehaald)
Tessa_k
Geplaatst: 11-10-14 18:13
Hoi allemaal! Dit is het goede topic voor mij! Ik heb een witte arabier van 17 jaar en ik wil graag een nieuwe regendeken kopen. Ze staat overdag buiten en 's nachts binnen. Ze heeft het redelijk snel koud. Ik wil graag een deken die ik het hele jaar door kan gebruiken, maar ook als het ietsje kouder is, bijvoorbeeld rond de 15 graden. Kan ik dan het beste een ongevoerde deken kopen of een 100grams deken? En voor de herfst, bijv tussen 10 en 15 graden een 200 grams of is dat weer te warm? Ik weet het even niet meer, dus als iemand een idee heeft?
Jeetje, ongeschoren paarden en nu al met 200 gram. Het is overdag nog 16-18 graden buiten! Wat willen jullie gaan doen in de winter? Ik snap niet helemaal waarom men denkt dat dat nu al nodig is. Vorig jaar iemand gehad die al 800 gram op had in de winter (en nog meer wilde) omdat ze ook al zo vroeg in de grammen stond. Die is gaan opbouwen en tegen de tijd dat het echt koud en guur was had het paard het koud. Je haalt echt het hele systeem weg. Ik ben echt niet anti deken. Sterker nog, die van mij heeft ook een deken op, maar ik vind het bijna zielig dat paarden nu al met 200 gram oplopen.
Nouvel
Geplaatst: 11-10-14 19:44
Ik vind 200 gram bij 16 graden ongeschoren ook wel veel, geschoren zou evt nog wel kunnen als er een fris windje bij staat.
Wij hebben er nu eentje onder fleece gevoerd, maar die staat in een piep klein paddock stil te staan eentje onder ongevoerd en die is nog warm zat daar onder.