Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SBravour schreef:Moet je nagaan.. Er benauwd weer voor de paarden. Heb net het weer bekeken en ik denk vanaf dinsdagmiddag 200 gram. Maar twijfel over de hals. Wat doen jullie? Wanneer hals? Sowieso vanaf vrijdag, dan gaat het regenen.
[***] schreef:Hoe pak ik dit aan?
Wil graag nieuwe dekens en nu heb ik een website gevonden met de dekens die ik zoek, echter ken ik het merk niet (is een huismerk zeg maar) dus het is altijd even afwachten qua maat/pasvorm ed.
Nu zou ik graag willen:
- 100 gram
- 200 gram
- 300 gram
Dit dan x2 (want 2 pony's).
Nu dacht ik eerst 2x 100 gram te bestellen en 1x 200 gram (dan heb ik geen verzendkosten) en te proberen of ze bevallen. Indien wel kan ik dan daarna 1x 200 gram & 2x 300 gram bestellen.
Echter, nu lijkt mij dat allemaal prima, die 100 gram. Ze staan momenteel met 150 gram & 200 gram op, maar meer omdat ongevoerd te fris was voor mijn gevoel, en ik niks anders heb ... Dus wil overschakelen naar de 100 gram, maar als ik dan het weer voor de komende 14 dagen bekijk ga ik toch weer twijfelen. Max. 10°C overdag, 's nachts tussen de 1°C & 4°C en elke dag tussen de 50% & 85% kans op regen.
Gaan ze dat redden met 100 gram? Of kan ik het beter anders organiseren en bv. 2x 200 gram + 1x 100 gram proberen ofzo .. Ik weet het niet zo goed ... Hoe zouden jullie dat doen? Alles in 1 keer kopen kan natuurlijk ook, maar als het dan niet bevalt (op termijn) zit ik er wel mee ... en kosten spreiden is altijd wel interessant
myk_en_shant schreef:Vraagje. Heb net een hoogdrachtig merrie gekocht, hoeveel grams dekentjes raden jullie mij aan voor het veulentje. Dekens gaan pas aangekocht worden zodra het veulen er is, ivm de maten.
In ieder geval worden het outdoor dekentjes ivm zoveel mogelijk naar buiten te kunnen in hun privé paddockje, die we gaan aanleggen.
Duhelo schreef:myk_en_shant schreef:Vraagje. Heb net een hoogdrachtig merrie gekocht, hoeveel grams dekentjes raden jullie mij aan voor het veulentje. Dekens gaan pas aangekocht worden zodra het veulen er is, ivm de maten.
In ieder geval worden het outdoor dekentjes ivm zoveel mogelijk naar buiten te kunnen in hun privé paddockje, die we gaan aanleggen.
Ik zou hoogstens een ongevoerd regendekentje aanhouden. Laat de natuur maar zijn werk doen, veulen wordt normaal met een stevige vacht geboren. Laten veulenen in de stal, dik opgestrooid, en pas naar buiten doen als het veulen goed droog is, de eerste dagen een beetje rekening houden met het weer. (buiten lopen is voor veulens sowieso al erg veel indrukken, dus het is beter om ze drie keer per dag een blokje van 1-2 uur buiten te zetten, dan direct constant buiten. Als ze eens natgeregend worden heeft het tussendoor dan ook netjes de kans om op te drogen, dus dat komt wel goed.
Als je als veulen al begint met dekens terwijl het niet persé nodig is, maak je er imo watjes van ...
Het is natuurlijk een verschil als het -15 vriest en constant regent, mistig is en stormt, en je persé dat veulen in een paddock zonder beschutting wil zetten ... Maar ik veronderstel dat dat niet de bedoeling is
Silver_Fox schreef:Ik heb een Bucas Smartex Rain deken die perfect past, daar wil ik van de winter een Bucas Quilt onderdeken onder doen. Ik heb voor de Quilt precies dezelfde maat besteld als de Smartex, maar toch is hij te kort voor de rug. Ik ben bang dat als ik een maat groter neem de deken te groot is, want qua hoogte en van voren past het perfect.. Wat denken jullie?
[ Afbeelding ]