[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:11

smurffie schreef:
Ik heb ook alleen 50 en 200... eigenlijk nooit een 100 gemist.
Die 50 blijft vrij lang opliggen (is een 50 gram voering + fleece dus zal iets meer zijn).
Maar als die te koud wordt dan staan ze eigenlijk standaard prima onder 200.

Hier ook, mis een 100 echt niet.
Ze staan hier nu geschoren onder 200 Grams en hele dag buigen op open weiland.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:39

Ik heb de deken eraf gehaald.
Gisteravond stond ze klam eronder. Nek bezweet... komende dagen is het 15 graden. Dus maar afgelaten

tiwi1969

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:51

Ik laat de regendeken met fleece op, ze staat vol in de wind op de wei en zit zo mooi kort in haar haar, dat wil ik graag zo houden zodat ik niet hoef te scheren.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:01

Eva schreef:
Dat zijn een aantal voordelen inderdaad!
Hebben jullie bucas gebruikers er geen last van dat het bij het gevoerde gedeelte vies en nat word door het rennen?

Mm nee, niet dat ik me er bewust van ben, de buik krijgt dan misschien wat spetters, maar die borsel je er zo vanaf. Moet zeggen dat het bij ons op het moment ook niet blubbering is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:13

Nessa schreef:
Ik heb de deken eraf gehaald.
Gisteravond stond ze klam eronder. Nek bezweet... komende dagen is het 15 graden. Dus maar afgelaten

Hier staan ze al dagen dag en nacht bloot. 's Nachts is het 10 graden, dan hoeven ze geen deken op. En overdag staat er eentje te zweten.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:04

Hier paard ook weer bloot gezet. Ze voelde er goed warm onder en der hals was klammig.

Voor dit soort dagen is een staldeken echt perfect... heb die helaas niet dus mag ze lekker der vacht vuil maken. Zal ze vast blij mee zijn met al die losse haren!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:07

Hier krijgt vanavond mijn merrie weer de dikke ongevoerd op. Het is dan wel niet koud maar wel klammig en vanochtend, na een nacht die ook niet koud maar wel klammig was, stond ze weer met een beetje vieze oogjes.

De liner is ook eindelijk binnen. Het heeft wat voeten in aarde gehad maar hij is er. Netjes in een tas, ik had er al een tas voor (grote tas waar hij samen met een andere onderdeken in kan) dus de linertas wordt voor haar 100 grams. Want die was nog tasloos. Bij mij zit geen één deken in de oorspronkelijke tas, het enige patroon wat er in te ontdekken valt is dat de Nika's in Horsewaretassen zitten. En verder zit er totaal geen logica in :P Ook niet in die tassen zelf trouwens: van Weatherbeeta krijg je een heel klein tasje voor een deken met stugge stof die je er nooit meer netjes terug in gevouwen krijgt, van Rhino Pony juist een grote, waarin het ponydekentje alle kanten op klotst bij vervoer per fiets. Onhandig. Dus die heb ik maar even omgedraaid.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:58

Ik heb op mijn geschoren pony nu de Bucas Select SD 150 gram op. Het is nog zo warm binnen in stal... Maar helemaal zonder vind ik ook niks. Heb ook een regendeken met fleece maar dat lijkt me weer te koud.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:27

Mijn paard staat 24/7 buiten in de winter met schuilstal natuurlijk, ze is niet geschoren maar als het te koud en nat is leg ik er toch een 0 grams regendeken op met fleece.
Nu heb ik mijn deken er eens opgelegd om te kijken of hij nog goed past en ik vind dat hij een beetje strak zit rond haar schouders? Vorig jaar ook maar nu lijkt het nog meer en als ze stapt gaat hij vooraan open.. dat lijkt mij toch niet zo comfortabel om een hele dag mee rond te lopen?
Wat denken jullie? Mijn moeder wilt dat ik hem nog een winter gebruik maar ik weet het niet

Afbeelding
Afbeelding

het is maat 185

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:59

Je paard zal het afgelopen jaar ongetwijfeld in bespiering veranderd zijn. Kan me wel voorstellen dat een deken na zo veel tijd anders zit. Zijn de borstsluitingen niet verstelbaar?

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:23

Ja maar dan nog wilt hij vooraan niet helemaal dicht, de klittenband scheurt open

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:30

Daar zou ik me nou niet al te druk om maken. Lijkt me meer van belang dat je merrie haar schouders fijn kan bewegen.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:06

Ok bedankt koper! Hij mag nog een winter dienst doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 02:44

Zijn er hier mensen met ervaring met profi-rider dekens? Ik ken ze totaal niet.
Verder denk ik dat het Nika gaat worden, in de hoop dat die beter liggen op mijn pony's dan op het paard dat hier eerder voorbij is gekomen ;) Zit al dagen rond te zoeken maar ten eerste is vinden wat je wil al niet simpel, en als het dan gevonden wordt is de prijs mij toch wet teveel (als in: voor 1 zo'n deken heb ik er 2 van nika).

Tenzij iemand nog goede/voordelige opties heeft.
Ik zoek dekens met hals (vast of afneembaar maakt niet uit) en graag in 100, 200 en 300 gram (maat 175 indien het niet te groot uitvalt en 185).

Bij de Nika dekens staat trouwens dat ze groot uitvallen. Is dat echt de moeite? Kan dan voor de ene wel 165 nemen, maar die van 185 weet ik het niet zo goed mee.. schat dat 175 echt te klein gaat zijn...

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:16

[***] schreef:
Zijn er hier mensen met ervaring met profi-rider dekens? Ik ken ze totaal niet.
Verder denk ik dat het Nika gaat worden, in de hoop dat die beter liggen op mijn pony's dan op het paard dat hier eerder voorbij is gekomen ;) Zit al dagen rond te zoeken maar ten eerste is vinden wat je wil al niet simpel, en als het dan gevonden wordt is de prijs mij toch wet teveel (als in: voor 1 zo'n deken heb ik er 2 van nika).

Tenzij iemand nog goede/voordelige opties heeft.
Ik zoek dekens met hals (vast of afneembaar maakt niet uit) en graag in 100, 200 en 300 gram (maat 175 indien het niet te groot uitvalt en 185).

Bij de Nika dekens staat trouwens dat ze groot uitvallen. Is dat echt de moeite? Kan dan voor de ene wel 165 nemen, maar die van 185 weet ik het niet zo goed mee.. schat dat 175 echt te klein gaat zijn...

Ik vind nika dekens eigenlijk vrij normaal vallen! Mijn paard met dekenmaat 195 had gewoon een 195 en mijn pony nu met maat 190 heeft de 195 ook nog op, is wel wat ruim maar ligt nog prima! Mn shet heeft ook zijn normale maat dus ik denk dat het gewoon normaal valt!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:48

bij mijn paard valt hij klein.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:52

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal adverterende berichten verwijderd. Dit is namelijk niet toegestaan op het forum. Hiervoor kun je de Markt gebruiken :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:57

joh gek hè dat de deken niet past.
ik ben hem in aan inpakken voor retour zending zie ik dat ze maat 165 op hebben gestuurd :')
dan gaat 185 dus helemaal te mega zijn bij de hals pfff
Afbeelding
Afbeelding
bij deze de dekens vallen dus wel groot...
Afbeelding
165 van nika op paard die normaal 185 heeft :')

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:05

Maar hoezo te groot bij de hals? Je hebt de deken niet dicht dus het is niet te zien zo toch?
Die 20cm heeft ze echt wel nodig bij de billen :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:11

Nika valt hier ook normaal Sabine. Paard met 175 en Nika ook met 175.

De reden dat ik voor mijn ruin voor Nika heb gekozen is dat Horseware niet heeft wat ik zoek en omdat ik voor mijn paard niet vaak een deken gebruik. Dan vind ik Nika prima.

Voor mijn merrie, die wel redelijk stelselmatig dekens draagt in de winter, heb ik een Rhino. Dat ding is zijn gewicht in goud waard, en het is echt andere kwaliteit dan Nika. Daar betaal je dan ook voor, en als ik zie wat die deken allemaal heeft doorstaan heb ik het er ook grif voor over. Ze heeft ook maar één goede deken (afgezien van vliegendekens), dat ding is onverwoestbaar en ze kan er gerust dagen mee in de plenzende regen staan zonder dat 't gaat lekken. Komende zomer krijgt ze er een Amigootje bij omdat de Rhino dan net te dik en warm is. Dat is het enige nadeel aan dat ding.

bij Nika kun je aangeven of je een wijde of smalle hals wil. Althans bij het model en de maat die ik heb wel.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:36

Rhino is, als je paard ze goed past, helemaal top.

Met Rhino WUG dekens hebben wij onze oude pony tot het einde in zijn "24/7 buiten/alleen natuurlijke beschutting" kudde kunnen laten. Nooit een drup water er doorheen.
Dekens dit jaar ook voor een nette prijs weer kunnen verkopen, dus hun geld zeker waard.

De WUG is helaas te smal voor mijn Groninger, die heeft nu Horze dekens in WUG model maar staat er ook niet 24/7 mee buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:46

Ok, dus het is echt de gok nemen en geluk hebben qua maat... Voor mijn paarden zijn "simpele" dekens meer dan genoeg, het zijn geen slopers en als het regent staan ze 9/10 toch in de schuilstal. Het is meer een laagje bescherming voor het geval dat, maar dekens zien hier niet af. Daarom dat in toch eens Nika wil proberen ;)

Profi-rider niemand ervaring mee? Zit nu een actie op de 300 gr met hals dus dat is altijd wel fijn :Y)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:46

Profirider vind ik echt rotdekens, op mijn beesten dan

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:47

als ik hem dicht heb nu voor moet hij op zijn strakst en 2 maten groter zal dan zeker te wijd zijn.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:35

Onder hoeveel gram staan jullie paarden nu?

Vanaf vandaag gaat mijn geschoren pony ipv 24/7 buiten, weer 's nachts op stal..
Vanmorgen stond ze onder 250g met nek maar door het weer moest de liner er onder vandaan omdat ze het erg warm had. Nu staat ze dus onder 150g met nek.

Toch twijfel ik of dat niet te warm is, zo zou ik ook 100 g met nek op kunnen doen, vooral omdat ze vannacht ook op de warmere stal gaat, maar morgen kan pas weer in de middag iets veranderden..

Altijd even weer moeilijk om te beslissen :D maar vanavond kijk ik wel even hoe het er voor staat, en zo nodig ga ik over op 100g