[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patt

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:13

Ja top actie, ik heb na veel wikken en wegen nu dus toch de Rambo Supreme bij Agradi besteld met deze korting.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 00:49

Ja het is een mooie actie. Maar ik ga geen dekens meer bestellen bij Agradi. Het heeft verdorie 2 weken geduurd voordat ze mijn liner verstuurden. Dan maar een beetje meer betalen: bij de Paardendrogist heb je het de volgende dag al in huis. Ik tenminste wel.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 01:09

pleiada schreef:
Weten jullie hoe de bucas losse halzen vallen qua maat?Ik heb een m gekocht voor mijn e pony en vind het altijd wel fijn als het niet te strak zit..

Ze vallen vrij flink. Mijn paarden paint van 1.55 heeft ook m, die valt ruim zat

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:55

Koper schreef:
Heb je geen foto's van vorig jaar zodat je kunt vergelijken?

Vorig jaar moet ik zo ff kijken. Zo ligt de bucas foto van gister

Afbeelding
Bucas is 190 maat
Harry's horse 195...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:55

Ik heb echt het idee dat het aan de staartflap ligt. Als je naar de zijkant kijkt zie je even veel bil. Alleen naar boven toe is het minder bloot omdat de staartflap van de Bucas lager is aangezet.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:11

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:19

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:30

Heeft de hero en bravo andere pasvorm of het zelfde? Heb dacht ik namelijk een bravo regendeken gehad maar die beviel eigenlijk totaal niet dus verkocht.

En deze deken? Is de voorsluiting bij deze deken ook echt een v sluiting of gewoon 2 gespen.
https://www.agradi.nl/amigo-bravo-12-pl ... 40-190.htm

tessjaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:31

ik zit met een probleempje..
ik heb voor mijn shetje altijd amigo gehad..
maar dit seizoen haal ik hem elke dag van de wei met de flap van zn hals omhoog..
dit betekend dus ook dat het inregend en ik hem vaak met natte schouders aantref..

Afbeelding

iemand een idee..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:32

wortelsussie schreef:
Heeft de hero en bravo andere pasvorm of het zelfde? Heb dacht ik namelijk een bravo regendeken gehad maar die beviel eigenlijk totaal niet dus verkocht.

En deze deken? Is de voorsluiting bij deze deken ook echt een v sluiting of gewoon 2 gespen.

Zoals je op de derde foto ziet, is het een V hals sluiting. Stond overigens ook bij de productomschrijving.
Die V sluitingen, zijn echt een uitvinding! _/-\o_

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:34

Stamper schreef:
wortelsussie schreef:

Zoals je op de derde foto ziet, is het een V hals sluiting. Stond overigens ook bij de productomschrijving.
Die V sluitingen, zijn echt een uitvinding! _/-\o_

Agradi staat bekend om verkeerde foto's plaatsen... Dit is de zelfde deken, kom hem nu tegen:
https://www.agradi.nl/amigo-bravo-12-pl ... 60-215.htm

Zit er veel verschil in tussen 200 en 250 gram? Denk dat ik toch echt een 200gram wil... Moeilijk dekens.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:34

Ja ik zweer ook bij die V sluiting :j

Geen idee wat je aan die hals kan doen, vervelend zeg!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:03

Klopt. Maar als het ookal in de productomschrijving staat, lijkt me dat het dan klopt. Anders kan je ze altijd benaderen als het niet klopt op het moment dat je de deken binnen hebt gekregen. Wel een hele romslomp natuurlijk.

Anders eens even contact opnemen met Agradi? :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:09

Ik heb diezelfde 2 weken terug besteld en gewoon met de V sluiting geleverd. De foto's kloppen inderdaad nog niet, maar de omschrijving wel :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:13

tessjaaah schreef:
ik zit met een probleempje..
ik heb voor mijn shetje altijd amigo gehad..
maar dit seizoen haal ik hem elke dag van de wei met de flap van zn hals omhoog..
dit betekend dus ook dat het inregend en ik hem vaak met natte schouders aantref..

[ [url=m/Hytg0v.jpg]Afbeelding[/url] ]

iemand een idee..

Naald en draad en met een paar kleine steekjes de hals even vastzetten.
:j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:29

ellepel schreef:
Naald en draad en met een paar kleine steekjes de hals even vastzetten.
:j

Slecht plan. De hals zit dan definitief vast aan de deken en de stiksels gaan lekken.

Beter plan: klitteband op hals en dekens maken. Stiksels waar je het klitteband hebt genaaid even waterdicht maken met dekenlijm.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:06

smurffie schreef:
pleiada schreef:
Weten jullie hoe de bucas losse halzen vallen qua maat?Ik heb een m gekocht voor mijn e pony en vind het altijd wel fijn als het niet te strak zit..

Ze vallen vrij flink. Mijn paarden paint van 1.55 heeft ook m, die valt ruim zat

Mijn fjord (1.46m) heeft ook de M en die is aan de lange kant, maar gaat goed. Bij mijn KWPN'er kwam de M maar tot halverwege de hals, dus voor die had ik een XL besteld, maar die is ook wel aan de grote kant eigenlijk := Zit dus best veel verschil tussen de maten blijkbaar.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:55

smurffie schreef:
pleiada schreef:

Mijn fjord (1.46m) heeft ook de M en die is aan de lange kant, maar gaat goed. Bij mijn KWPN'er kwam de M maar tot halverwege de hals, dus voor die had ik een XL besteld, maar die is ook wel aan de grote kant eigenlijk := Zit dus best veel verschil tussen de maten blijkbaar.

Mijn paard van 1.60 past de M goed. Plaatjes van paard staan wel in mijn profiel

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:10

Capriootje schreef:
Ik heb diezelfde 2 weken terug besteld en gewoon met de V sluiting geleverd. De foto's kloppen inderdaad nog niet, maar de omschrijving wel :)

Hoe vind je hem vallen? Ik zat er eerst over te denken een amigo xl te bestellen voor m'n Fries, maar die lijken me wel heel lang.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:12

Zijn er mensen met een paard van zodanige afmetingen dat ze zowel in een paarden- als ponydeken passen? En die beide modellen getest hebben? Mijn ruin heeft onderlengte 175, ik wil een nieuwe Bravo voor 'm en nou zag ik dat het ponymodel voordeliger is :Y) Iemand die weet of het ook echt heel anders valt? Hij is breed gebouwd en heeft geen overdreven lange rug.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:11

Voor mijn Groninger is de Amigo XL te wijd in de halsopening.
Hij lijkt meer gemaakt te zijn voor korte dikke koudbloed nekken dan voor een breedgeschouderd paard met een lange maar royaal bespierde hals.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:17

Goed om te weten! Dan ga ik de bravo met v-sluiting denk ik maar proberen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:34

Ben benieuwd hoe die op jou Fries past, plaats je een foto als je hem hebt?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:51

Koper schreef:
Zijn er mensen met een paard van zodanige afmetingen dat ze zowel in een paarden- als ponydeken passen? En die beide modellen getest hebben? Mijn ruin heeft onderlengte 175, ik wil een nieuwe Bravo voor 'm en nou zag ik dat het ponymodel voordeliger is :Y) Iemand die weet of het ook echt heel anders valt? Hij is breed gebouwd en heeft geen overdreven lange rug.

Hier zat ik met hetzelfde. Mijn welsh pony van 1.49 heeft normaal 175 maar de amigo zat toch wat strakker dus uiteindelijk voor een 183 moeten gaan en dus ook de duurdere variant moeten aanschaffen...

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:53

Vraagje...

Wat hebben jullie je geschoren paard opliggen op stal?