Hier toch nog beide geschoren onder de regendekens.. wind is gaan liggen dus niet zo fris als het overdag was, twijfelde dik voor de 100 grams... maar toen ik ging voederen voelde niet koel aan dus ja. Mijn ruin staat nog altijd strak in het pak met regendekentje, die staat binnen
Hier is het krap 15 graden,bewolkt en best wat wind. Ze hebben allebei de fleece gevoerde op,1 is geschoren. Het wordt in de loop vd week weer warmer.
Anoniem
Geplaatst: 06-10-14 13:59
max66 schreef:
hier gewoon bloot buiten. Het is toch nog lekker weer?!
Als regen, harde wind en 14 graden lekker weer is dan wel ja
Nouvel
Geplaatst: 06-10-14 14:00
ik heb net toch ook de fleecegevoerde er weer op gegooid, twijfelachtig nu weer wat wijs is... Ik vond het weer tegenvallen, wind, miezer en niet echt warm...
Pffffff het is zoooooo moeilijk dit jaar! Normaal hou ik gem 15 graden aan voor ongevoerd, 5-10 graden 100gr. , <5 graden 200gr. En als het echt koud wordt dan 300gr. Nu zou ze gezien de temperatuur dus nog geen deken op hoeven maar haar vacht wordt wel steeds dikker . Vanmiddag toch maar de zomerdeken omgedaan. Met de regen komende week zal ze haar ongevoerde regendeken op moeten. Zal ze wel warm vinden.... Maar anders weet ik het ook niet meer Ik scheer haar overigens nooit en ze staat het hele jaar door overdag in de wei en 's nachts op stal.
Es_ther
Geplaatst: 06-10-14 17:36
Ik denk voor vannacht en morgen de 100 grams er op bij paard. Als het weer uitkomt wat ze voorspellen..
Ongevoerde regendeken nu op. Als het kouder wordt 200 grams, dan heb ik nog een 250 grams staldeken en een 300 grams outdoor. Ik ga niet per 40 of 50 verhogen haha. Vorig jaar was 300 genoeg wat zal dit jaar brengen. ..
Mijne nu onder een fleecegevoerde regendeken met 100 grams staldeken, en voelt er niet te warm onder aan. Zeker voor vannacht is het wel lekker denk ik, word hier echt heel slecht weer en ze staat buiten.
Valilover
Geplaatst: 06-10-14 19:20
Ik heb een vraagje Ik zou mijn paard graag onder een deken zetten zonder te scheren. Hij is nog nooit geschoren geweest en wil dat ook zo houden. Maar ik wil ook weer niet dat hij een teddybeer wordt omdat ik bijna elke dag rijd en als hij dan helemaal in het zweet staat. Nu heb ik een regendeken van 0 gram, een zweetdeken en een winterdeken van 300-400 gram. Met wat kan ik best beginnen? Groetjes
Hier shet ongevoerd, 3jarige met ongevoerd en eronder zomerdeken(hard op zoek naar fleecegevoerde regendeken 165/175), en oudje 200gr. Veulen lekker bloot, ook al kijk hij af en toe dat hij ook een deken opwil xd