wanneer met welke dekens beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Re: wanneer met welke dekens beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:24

die van mij heeft gister een 300 op gekregen omdat me 200 grams deken best nat was geworden hij staat namelijk van 9 tot 6 in de wei.ik wissel nu gewoon weer als me 200 gram droog is ben op zoek naar nog een 200 grams deken.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:31

Hoe bedoel je nat? Was de binnenvoering nat... ?

Ik ben net nog een ongevoerd regendekentje gaan halen voor mijn jaarling, de stallen zijn helaas nog niet af en met 1 boompje zijn 3 paarden natuurlijk niet geholpen...
Had haar enkele maanden geleden nog een maatje 165 gekocht, maar mevrouw is er ondertussen dus al uitgegroeid Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:39

ik heb een 0 grams regendeken en winterdeken van 340 grams , die overstap zal straks wel te groot worden zeker ?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:58

Snoevie schreef:
zo 570 grams he bestaan die dekens?
en zweet je paard daar niet onder?

tuurlijk niet! jij zweet toch niet onder je 4 seizoenen dekbed??
Mijn paard staat nu al een week onder 300 grams en hij heeft het zelfs nu eerder koud dan warm
en 570 grams zijn van bucas de dikste dekens die ze hebben maar andere merken hebben vaak nog meer grams

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:03

haan schreef:
Zodeju, nu al paarden onder 300 grams dekens?? Mijne staat buiten gewoon onder een 0 grams regendeken en 's nachts op stal gaat de deken af.

he, wat leuk dat je ook een garanco afstammeling hebt!!
ik heb dus ook een garanco afstammeling maar wel een gevoelige en een koudkleum Bloos

maar ff weer on topic; mij paard heeft al bijna een week de 300 grams van bucas deken erop
mijn paard staat het gehele jaar onder deken en toch kreeg hij nu al een dikkere vacht en heeft hij het snel koud
zelfs nu met de 300 gram heeft hij nog eerder koud dan warm
Haha!

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:07

tamaramt schreef:
Snoevie schreef:
zo 570 grams he bestaan die dekens?
en zweet je paard daar niet onder?

tuurlijk niet! jij zweet toch niet onder je 4 seizoenen dekbed??
Mijn paard staat nu al een week onder 300 grams en hij heeft het zelfs nu eerder koud dan warm
en 570 grams zijn van bucas de dikste dekens die ze hebben maar andere merken hebben vaak nog meer grams

De 300 gram van Bucas rain kan je echt niet vergelijken kwa warmte met een 300 grams gewone deken.
Ik had ook de rain op en daar was het paard echt niet lekker warm onder maar nu heb ik de bucas irish 300 grams op en nu heeft ze het wel goed warm.
De fleece is misschien 300 gram maar kwa warmte komt het overeen met 100 gram!! (Staat zelfs bij de paardendrogist)

Bucas Stay-Dry fleece voering is vergelijkbaar met een vulling van 100 gram!!
Je hebt dus geen 300 gram op maar 100 gram.

En de Bucas All-in-one is dus geen 570 gram!
Maar 300 grams fleece = 100 gram + 270 gram vulling polyester = 370 gram.
Daar vergissen erg veel mensen zich in.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:13

De 300 gram van Bucas rain kan je echt niet vergelijken kwa warmte met een 300 grams gewone deken.
Ik had ook de rain op en daar was het paard echt niet lekker warm onder maar nu heb ik de bucas irish 300 grams op en nu heeft ze het wel goed warm.
De fleece is misschien 300 gram maar kwa warmte komt het overeen met 100 gram!! (Staat zelfs bij de paardendrogist)[/quote]

ik heb volgens mij niet de rain

ik weet niet meer hoe het model heet( heb de deken al een tijdje en kaartje eraf geknipt) maar de ruitersportzaak waar ik altijd kom zei dat het exact hetzelfde model is als de 570 grams die ik heb maar dan in minder grams( 300 grams dus)

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:16

tamaramt schreef:
ik heb volgens mij niet de rain

ik weet niet meer hoe het model heet( heb de deken al een tijdje en kaartje eraf geknipt) maar de ruitersportzaak waar ik altijd kom zei dat het exact hetzelfde model is als de 570 grams die ik heb maar dan in minder grams( 300 grams dus)

Zodra het een zwarte binnen fleece voering heeft is het de Smartex Rain en de dikkere is de All-in-one.
Deze beide dekens zijn dus exact hetzelfde alleen heeft de ene 270 gram extra binnenvoering.
Met een rode fleece binnenvoering is het de Power versie.
En zonder fleece binnenzijde is een nadere type van bucas.

Ik kan het weten want ik heb bijna van alle type wel 1 of 2 liggen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door cojo79 op 03-10-08 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:17

De fleece is misschien 300 gram maar kwa warmte komt het overeen met 100 gram!! (Staat zelfs bij de paardendrogist)

Bucas Stay-Dry fleece voering is vergelijkbaar met een vulling van 100 gram!!
Je hebt dus geen 300 gram op maar 100 gram.

ik heb volgens mij niet het rain model en het is 100 % zeker een 300 grams Haha! bevestigd een week geleden door de ruiterzaak (die ook mijn dekens wast)

En de Bucas All-in-one is dus geen 570 gram!
Maar 300 grams fleece = 100 gram + 270 gram vulling polyester = 370 gram.
Daar vergissen erg veel mensen zich in.[/quote]

mijn deken is zekers te weten 570 grams! bevestigd door de ruiterzaak die de dekens voor me wast en 570 grams stond ook op het kaartje
de deken is ook erg dik en zwaar en kan ik alleen dus ook niet op mijn paard leggen; daarvoor heb ik dus hulp nodig Clown

hahaha,

maar goed laten we maar gewoon verder on topic gaan

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:22

Tamaramt, als je die deken al niet zelf op je paard kan leggen, denk je dat je je paard daar dan een plezier mee doet, hij heeft dan ook nog wel de hele dag wat extra gewicht mee te tillen...

Mijn paard staat nog steeds gewoon onder een regendekentje.. Hij mag eerst lekker in zijn haar komen, dan scheer ik hem, en dan krijgt hij zijn winterdekens op...

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:24

Tamarant is prima geloof maar wat je wilt het maakt mij niet uit.
De ruitersportzaak zegt 300 gram omdat dat inderdaad klopt ,het is 300 gram fleece en dat komt echt overeen met 100 gram vulling.
Dus hun hebben gelijk met 300 gram maar dan fleece!!

Gooi maar eens voor de gein een andere 300 gram deken op ....je zult zien dat het echt enorm scheelt kwa warmte.

Verder ga ik er niets meer over zeggen want gelukkig weet ik wel beter hoe de dekens in elkaar zitten.
Ik was ook eerst 100 % overtuigd hoe jij ook denkt over de dekens.
Maar na veel navraag weet ik nu dat het anders is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:00

sorry tamaramt ik vroeg het ook alleen maar hoor........maargoed.

ik vind 570 grams in de nederlandse temperaturen erg overdreven,maarja ieder paard is anders he.
(omg,zijn die dekens echt zo zwaar dat je ze er zelf niet opkrijgt?lekker voor je paard)

en je vraagt of ik zweet onder mijn 4 seizoenen dekbed,wat heeft dat er nou mee te maken?
maar als ik nu een dikker dekbed neem,dan zweet ik wel ja,maar je kan mij niet vergelijken met een paard.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:05

de mijne heeft gisteren een regendeken opgekregen pagony ongevoerd.
Ze zit nog mooi kort in het haar, en ik wil d'r zo lang mogelijk van de dikke dekens afhouden.
Er wordt gebouwd aan nieuwe stallen, maar deze zijn helaas nog niet helemaal klaar, dus moet ze zich nog even buiten redden

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:08

Snoevie schreef:
sorry tamaramt ik vroeg het ook alleen maar hoor........maargoed.

ik vind 570 grams in de nederlandse temperaturen erg overdreven,maarja ieder paard is anders he.
(omg,zijn die dekens echt zo zwaar dat je ze er zelf niet opkrijgt?lekker voor je paard)

en je vraagt of ik zweet onder mijn 4 seizoenen dekbed,wat heeft dat er nou mee te maken?
maar als ik nu een dikker dekbed neem,dan zweet ik wel ja,maar je kan mij niet vergelijken met een paard.

het was ook niet zo negatief bedoeld hoor Haha!
570 grams heeft mijn paard echt nodig als het vriest; ik zal niet zeggen dat elk paard zo n deken fijn vind en nodig heeft maar mijn paard vind het heerlijk Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:09

oke nouja dat kan!

ik denk als ik die bij mijn pony zou opleggen dat ze de stal uit kan drijven.

staat jouw paard altijd buiten?

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:18

Hallo, de grootste staat nu onder een 350 gok ik, en gaat over naar een 550 gram's deken.
De kleine staat onder een 250 gram's deken nu, we zoeken nog een Waterdicht dekentje die je er zo over heen kan doen maar niet al te duur jullie mischien tip waar je die kan kopen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:18

gaat je paard nu over naar een 550 grams?

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:21

Nee nu nog niet dat kunnen we hem niet aan doen. over een tijdje November/december als het echt koud begint te worden pas.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:23

die van mij heeft sinds vandaag zijn 200 grams op, het word nu echt koud en die van mij maakt geen vacht aan dus hij zag er tevreden uit met zijn warmere deken op, hiervoor heb ik 2 weken de regendeken opgehad snachts.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:31

Mijne staat nu met alleen een regendekentje.. het is hier best warm nu eigenlijk Scheve mond en het zonnetje schijnt lekker, wind heeft hij weinig tot niet last van..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:33

ik heb vorig seizoen een 200 gr deken gekocht die nu gewassen is en hij lijkt wel dunner,zou dat echt veel schelen als ie gewassen is?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:34

bietjuhh schreef:
Hallo, de grootste staat nu onder een 350 gok ik, en gaat over naar een 550 gram's deken.
De kleine staat onder een 250 gram's deken nu, we zoeken nog een Waterdicht dekentje die je er zo over heen kan doen maar niet al te duur jullie mischien tip waar je die kan kopen?

Wat doe je erop als het gaat vriezen??

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:37

550
staat er toch? Lachen

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:38

Die deken krijgt die pas op als het gaat vriezen & als het echt vreselijk koud is krijgt die ze wollen Deken er nog is extra onder, maar meestal is dit niet van toepassing.

Thanks Michelle!.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:39

bietjuhh schreef:
Die deken krijgt die pas op als het gaat vriezen & als het echt vreselijk koud is krijgt die ze wollen Deken er nog is extra onder, maar meestal is dit niet van toepassing.

Thanks Michelle!.

oke dat klinkt logisch het leek wat veel bij je eerdere post