Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:33

@neroohtje: Ik zou die deken gewoon ff laten drogen. De modder gaat er dan wel makkelijk af. Denk dat het weinig zin heeft om hem nu te laten wassen. Er komen vast nog wel meer regenachtige dagen en dan is ie zo weer vies.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:28

ik zou ook pas wassen eind van het winterseizoen, dan laten stomen ofzo, ik heb vandaag mijn 300 grams omgedaan vond het toch al wel erg koud worden dus ze heeft t nu lekker warm!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:28

of kan je waterdichte dekens niet laten stomen?

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:31

trouwens, als ik dit winterdeken van 300grams ophoud, tot welke temperatuur kan dat? wanneer moet ik bijvoorbeeld mijn 220 grams daaronder leggen? ik dacht eraan als het echt gaat vriezen enzo pas. ik wil eventueel nog een dikker onderdeken aanschaffen maar dat weet ik nog niet.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:02

en ohja, als jullie bijvoorbeeld maat 175 hebben in jullie deken (bijvoorbeeld winterdeken als mij in 300 grams) kan daar dan gewoon ook een onderdeken van dezelfde maat onder of word dat teveel geprop? kan toch wel als je de bovenste deken gewoon wat losser omdoet?

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:46

@bonny4life: Als je merkt dat je paard het onder de 300 grams deken koud begint te krijgen kun je er de 220 grams onder leggen.
Ik heb gewoon dezelfde maten dekens als je van de buitenste de singels gewoon wat langer maakt past alles prima.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:48

xxappiexx schreef:
@bonny4life: Als je merkt dat je paard het onder de 300 grams deken koud begint te krijgen kun je er de 220 grams onder leggen.
Ik heb gewoon dezelfde maten dekens als je van de buitenste de singels gewoon wat langer maakt past alles prima.

oke thanx voor reactie, vandaag merkte ik dat ze het niet zo warm meer had onder 240 grams dus ben overgegaan op mn 300,vind het ook best koud worden nu... of vinden jullie dat ik al te warm op heb?

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:11

He roel,
Nee hoor je hebt niet teveel gram op liggen.
Bonny is geschoren dus kan ze makkelijk 300gram op lekker voor der want het is wel kouder geworden ineens.
Ik heb mij paard niet geschoren en die heeft ook 300gram op.
Ze heeft een iets dikkere vacht dan een zomervacht.
Ze heeft het gewoon lekker onder de deken, ze zweet niet en heeft ook niet der haren overeind staan van de kou.
groetjes Miranda.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:17

pfff het begint nu echt koud te worden, ik zag net op het weer zelfs al - graden 's nachts. Bah Bah... mijn paard (wel geschoren) had een 300 grams op, maar heb er toch ff een fleece deken onder gedaan. Zo is het perfect.

Anita_D

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:18

Bij ons staan ze ook allemaal onder een 300 grams.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:12

miranda21 schreef:
He roel,
Nee hoor je hebt niet teveel gram op liggen.
Bonny is geschoren dus kan ze makkelijk 300gram op lekker voor der want het is wel kouder geworden ineens.
Ik heb mij paard niet geschoren en die heeft ook 300gram op.
Ze heeft een iets dikkere vacht dan een zomervacht.
Ze heeft het gewoon lekker onder de deken, ze zweet niet en heeft ook niet der haren overeind staan van de kou.
groetjes Miranda.

hey mir!
best makkelijk he zo'n dekentopic, kan je lekker alles ff vragen en nalezen! bedankt voor je reactie!xxx roel

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:06

Vraagje;
Als in een waterdichte deken een gat komt (door een bijt van een ander paard) (en je ziet de voering),
en ik dit bij een ruitersportzaak laat maken, is mijn deken dan nog waterdicht??

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:22

Grr, ik baal hier zo van; ik heb ong. 2 jaar geleden een Weather Beeta ongevoerde regendeken gekocht, deze deken is nog niet extreem veel gebruikt; vorig jaar een paar weken en dit jaar af en toe en meestal werd ie gebruikt als het regende als we gingen wandelen, een paar weken geleden heeft mijn pony met die deken in een enorme plens bui gestaan, een stalgenoot had m'n pony binnen gezet en m'n deken af gehaald, de volgende dag merkte ik dat er tussen de binnen voering en de buiten voering een hele zak met water zat, ik de deken goed uit gehangen en laten drogen, wat erg lang duurde, na hem nog eens getest te hebben (lekte weer door) heeft m'n moeder hem gewassen met Bucas wash en hem met twee bussen waterdicht in gespoten. Gisteren kwam ik op stal en zag dat m'n moeder de deken eergisteren had gebruikt om te wandelen in de regen, dus ik voelde aan de binnen kant; deken nat. Ik baal hier zo van, van zo'n deken mag je toch wel wat verwachten. Ik ben geneigd om een mail te sturen naar de fabriekant, maar vrees dat het te lang is geleden dat ik hem heb gekocht, wat zouden jullie doen

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:36

Ik heb in iedergeval even gemaild met de winkel waar ik deze deken heb gekocht.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:38

Niemand een antwoord op mijn vraagje?
Vorige pagina..

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:35

ik heb emara mijn pony van 19 jaar die dampig is ook maar de winterdeken weer opgelegd had erg koude oren en had het koud onder de ongevoerde regendeken..heb ik het zo goed gedaan..de deken is niet een 300 grams meer omdat die door het dragen wat dunner is geworden denk zo'n 150 grams nou..

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 01:20

Letizia schreef:
Grr, ik baal hier zo van; ik heb ong. 2 jaar geleden een Weather Beeta ongevoerde regendeken gekocht, deze deken is nog niet extreem veel gebruikt; vorig jaar een paar weken en dit jaar af en toe en meestal werd ie gebruikt als het regende als we gingen wandelen, een paar weken geleden heeft mijn pony met die deken in een enorme plens bui gestaan, een stalgenoot had m'n pony binnen gezet en m'n deken af gehaald, de volgende dag merkte ik dat er tussen de binnen voering en de buiten voering een hele zak met water zat, ik de deken goed uit gehangen en laten drogen, wat erg lang duurde, na hem nog eens getest te hebben (lekte weer door) heeft m'n moeder hem gewassen met Bucas wash en hem met twee bussen waterdicht in gespoten. Gisteren kwam ik op stal en zag dat m'n moeder de deken eergisteren had gebruikt om te wandelen in de regen, dus ik voelde aan de binnen kant; deken nat. Ik baal hier zo van, van zo'n deken mag je toch wel wat verwachten. Ik ben geneigd om een mail te sturen naar de fabriekant, maar vrees dat het te lang is geleden dat ik hem heb gekocht, wat zouden jullie doen

Ik zou WEL naar de fabriekant bellen, weatherbeeta staat juist bekend op de waterdichtheid. Ik heb 5 jaar een oud model weatherbeeta gehad, en die heeft als veel slopers doostaan, en zelfs na 3 reparaties was die waterdicht, nu zelfs nog!! En dit paard staat van 7 tot 5 buiten.
Dus het is zeker weten een productiefout, en lees maar eens op www.dekroo.com jou deken hoort gewoon waterdicht te zijn

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 01:27

in de 3 uur dat Tíbrá vandaag voor het eerst haar deken op had (geschoren) (vantaggio rain, van ooteman) is het meteen ingeregend bij de hals, ik had eerst de 200 gr op, maar nu heb ik maar een 300 gr deken opgelegd, in de hoop dat deze niet inregend, en anders wordt het maar een halsdeken ofzo, want ik heb geen zin om tigduizend dekens te kopen om erachter te komen dat ze allemaal inregenen

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 01:27

stalleke schreef:
jep, maar je kan haar haren vergelijken met die van een geschoren paard.. als ik het hier zo lees staan die ongeveer ook met zoiets op
het is gewoon een helemaal open stal
dus als het snachts 3 graden is is het daar in de stal ook 3 graden, ook niet eens beschut dus vind het nog best meevallen

Mijn vorige paard stond onder veel meer die was geschoren, en stond in een open stal, die had een pagony Ultra op van 550Gr een Basiline van 400gr en een dikke wollen Golden Stipe deken, die ook ook wel voor 200gr kan rekenen.

Dus onder meer dan 1000 gr, hij bleef de hele winter prachtig in zijn vacht, en heeftr nooit gezweet onder de dekens.
Overdag ging de wollen deken er wel onder weg, die had die alleen s'nachts op

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 01:29

Berdientje schreef:
in de 3 uur dat Tíbrá vandaag voor het eerst haar deken op had (geschoren) (vantaggio rain, van ooteman) is het meteen ingeregend bij de hals, ik had eerst de 200 gr op, maar nu heb ik maar een 300 gr deken opgelegd, in de hoop dat deze niet inregend, en anders wordt het maar een halsdeken ofzo, want ik heb geen zin om tigduizend dekens te kopen om erachter te komen dat ze allemaal inregenen

een deken met halve, of hele hals kopen

De dekens van Harry's Horse sluiten ook mooi hoog aan, en die regenen naar mijn ervaring ook niet in

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 01:36

Ik heb een ongevoerde HH, maar toch ben ik niet zo tevreden over de pasvorm, als hij voor goed zit 'trekt' hij zegmaar aan de zijkanten

Dat wordt toch centjes uitgeven ben ik bang Nou ja, alles voor een droog en warm paard hoor

Noor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:08

Ik stel um maar nog een keer:
Als in een waterdichte deken een gat komt (door een bijt van een ander paard) (en je ziet de voering),
en ik dit bij een ruitersportzaak laat maken, is mijn deken dan nog waterdicht??

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:19

_June schreef:
Mijn Fries staat nog steeds zonder deken.
En zit nog steeds mooi in dr haren.
Nu twijfel ik om haar deze winter zonder deken te laten staan.
Ze staat op stal en komt 2 uurtjes per dag buiten en word ongeveer een uurtje gereden. Kan dit of zouden jullie toch een deken op doen?

Ik zou hem wel een deken op doen, het kan soms best guur weer zijn buiten, en dan met zo'n dunne vacht (waarschijnlijk zal er wel winterhaar komen).

Ik neem aan dat je na het rijden toch wel even een deken oplegd?

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:21

Noor schreef:
Ik stel um maar nog een keer:

ja ik heb mijn deken ook laten maken ook door bijt van ander paard en hij loopt er al weer 2 jaar mee en super waterdicht
terwel die plek ook echt op zijn rug zit

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:23

Ik heb bij mijn pony een regendeken opliggen, maar zijn manen bij zijn schoft gaan erdoor kapot.Hij heeft momenteel manen van 65 cm lang ik vind dit dus superzonde. Wat zou ik hier tegen kunnen doen?