Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxappiexx schreef:@bonny4life: Als je merkt dat je paard het onder de 300 grams deken koud begint te krijgen kun je er de 220 grams onder leggen.
Ik heb gewoon dezelfde maten dekens als je van de buitenste de singels gewoon wat langer maakt past alles prima.
miranda21 schreef:He roel,
Nee hoor je hebt niet teveel gram op liggen.
Bonny is geschoren dus kan ze makkelijk 300gram op lekker voor der want het is wel kouder geworden ineens.
Ik heb mij paard niet geschoren en die heeft ook 300gram op.
Ze heeft een iets dikkere vacht dan een zomervacht.
Ze heeft het gewoon lekker onder de deken, ze zweet niet en heeft ook niet der haren overeind staan van de kou.
groetjes Miranda.
Letizia schreef:Grr, ik baal hier zo van; ik heb ong. 2 jaar geleden een Weather Beeta ongevoerde regendeken gekocht, deze deken is nog niet extreem veel gebruikt; vorig jaar een paar weken en dit jaar af en toe en meestal werd ie gebruikt als het regende als we gingen wandelen, een paar weken geleden heeft mijn pony met die deken in een enorme plens bui gestaan, een stalgenoot had m'n pony binnen gezet en m'n deken af gehaald, de volgende dag merkte ik dat er tussen de binnen voering en de buiten voering een hele zak met water zat, ik de deken goed uit gehangen en laten drogen, wat erg lang duurde, na hem nog eens getest te hebben (lekte weer door) heeft m'n moeder hem gewassen met Bucas wash en hem met twee bussen waterdicht in gespoten. Gisteren kwam ik op stal en zag dat m'n moeder de deken eergisteren had gebruikt om te wandelen in de regen, dus ik voelde aan de binnen kant; deken nat. Ik baal hier zo van, van zo'n deken mag je toch wel wat verwachten. Ik ben geneigd om een mail te sturen naar de fabriekant, maar vrees dat het te lang is geleden dat ik hem heb gekocht, wat zouden jullie doen
stalleke schreef:jep, maar je kan haar haren vergelijken met die van een geschoren paard.. als ik het hier zo lees staan die ongeveer ook met zoiets op
het is gewoon een helemaal open stal
dus als het snachts 3 graden is is het daar in de stal ook 3 graden, ook niet eens beschut dus vind het nog best meevallen
Berdientje schreef:in de 3 uur dat Tíbrá vandaag voor het eerst haar deken op had (geschoren) (vantaggio rain, van ooteman) is het meteen ingeregend bij de hals, ik had eerst de 200 gr op, maar nu heb ik maar een 300 gr deken opgelegd, in de hoop dat deze niet inregend, en anders wordt het maar een halsdeken ofzo, want ik heb geen zin om tigduizend dekens te kopen om erachter te komen dat ze allemaal inregenen
_June schreef:Mijn Fries staat nog steeds zonder deken.
En zit nog steeds mooi in dr haren.
Nu twijfel ik om haar deze winter zonder deken te laten staan.
Ze staat op stal en komt 2 uurtjes per dag buiten en word ongeveer een uurtje gereden. Kan dit of zouden jullie toch een deken op doen?
Noor schreef:Ik stel um maar nog een keer:
Als in een waterdichte deken een gat komt (door een bijt van een ander paard) (en je ziet de voering),
en ik dit bij een ruitersportzaak laat maken, is mijn deken dan nog waterdicht??