MarijeR schreef:Hier gebruik ik al jaren dezelfde graasmaskers voor een aantal mini’s.
Passen heel mooi, blijven goed zitten en alleen in de wintervacht dat er wat haar weg schuurt maar nooit wondjes. Ideaal dus.
Tot 1 slimme dame nu heeft ontdekt hoe ze hem binnen 3 minuten af heeft. Ze wacht niet eens tot je weg loopt.
Zodra ze de wei in loopt, ploft ze neer, schuurt met haar hoofd en hals over de grond, rolt over naar de andere kant en gaat nog een paar keer met haar hoofd heen en weer en het masker glijdt over haar (inimini) oortjes heen en ze staat op zonder masker en ze rent er bokkend vandoor![]()
Er zijn inmiddels zoveel kilo’s bij dat ik twijfel om haar in de paddock op te sluiten maar dat is ook geen langdurige oplossing want ik wil de andere 2 niet straffen voor haar gedrag dus dan staat ze alleen. Plus dat een van de andere 2 het juist zo goed doet op het gras (senior).
Wie heeft ervaring met deze manier van afdoen?
Het graasmasker strakker zetten (ook de keelriem) en manen invlechten t/m de voorpluk zodat het kopstuk vast zit, werkt iig niet.
Haar vader doet trouwens precies hetzelfde en heeft dezelfde kleine oortjes (en kilo’s )
Zou een ander model masker werken? Allemaal hebben ze natuurlijk hetzelfde idee van bevestiging.
Ik verwacht dat ze een gewoon halster op deze manier ook snel af heeft.
Als het haar even wat moeite kost om het masker af te krijgen, probeert ze ook met haar achterhoeven het af te schuiven dus een halsband durf ik niet om te doen uit angst dat ze daar in blijft hangen.
In het verleden heb ik diverse maskers geprobeerd maar eigenlijk gaf elk masker wel een probleem tot ik deze ging gebruiken.
[ Afbeelding ]
Greenguard halster dat systeem krijg mijn pony die dit ook goed kon en kleine oren heeft niet af.
Echter met dit graasmasker wordt het moeilijker verhaal, misschien gewoon de extra band om de nek en tyrip bevestigen?
Heb het al eens eerder in dit topic gedeeld.
Ik heb tegenwoordig ook een thinline masker erbij, mijn pony met EORTH kreeg toch echt van elk masker last van bloedend tandvlees.
Als laatste optie de thinline gedaan en ja hoor dit gaat goed.
Toch vind ik de andere maskers van das pferd im blick fijner, maar helaas voor haar werkt het niet.