Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lemanthia schreef:mijn fjord is helemaal geshoren en staat enkel met een ongevoerde regendekentje
Marlis schreef:Ik heb gisteren de kneizer kp-350 besteld ben benieuwd. Maar hoop nog tot begin oktober te kunnen rekken anders staan ze nu al met deken terwijl het zulk lekker weer is. Heb twee haflingers die helemaal geschoren worden vaak 2x in de winter moeten ze wel. Hoop alleen dat ik handig genoeg ben om een net zadel plekje te laten zitten. Voorheen huurden ik een apparaat en haalden ik de zadelplek ook weg.
Alou schreef:Temperatuur moet je niet naar kijken, zie wel eens dat mensen hele schema's hebben, maar een paard heeft geen ingebouwde thermometer.. Als richtlijn kun je het natuurlijk wel gebruiken. Ik scheer gewoon alles en mijn paard staat sinds kort dag en nacht buiten, daarvoor alleen 's nachts in een stal die op 4 meter na buiten was. De Bucas en Horseware dekens zijn erg goed, ik heb voor de winter alleen nog maar Bucas en dan voornamelijk de smartex dekens. Ik begin meestal met de sunshower en in de nacht de smartex rain, zodra het kouder wordt doe ik er steeds een iets dikkere deken op, of er een onder. Van de Bucas dekens kun je ook vinden bij welke temperatuur je ze moet gebruiken, zijn prima richtlijnen.Hallo allemaal,
Mijn pony is alweer aardig in de haren aan het schieten.
Ze is nog nooit geschoren en heeft altijd zonder deken gestaan. (enkele keer een regendeken op)
Nu wilde ik der dit jaar in de dekens omdat ik merk dat ze wat sneller stijf word in de winter periode.
Maar goed der jasje is al aardig aan het groeien en als ik nu ga rijden is ze nat van het zweet.
Ze staat veel buiten alleen met erg slecht/nat/koud weer snachts in een buiten stal. (daar moet ze ook de deken ophouden)
Nu vraag ik me af wat verstandig is? Misschien een streep? Of toch kaal? En hoe zit dat met de dekens? Hoe dik voor welke tempratuur?
Nies_ schreef:[***] schreef:Temperatuur moet je niet naar kijken, zie wel eens dat mensen hele schema's hebben, maar een paard heeft geen ingebouwde thermometer.. Als richtlijn kun je het natuurlijk wel gebruiken. Ik scheer gewoon alles en mijn paard staat sinds kort dag en nacht buiten, daarvoor alleen 's nachts in een stal die op 4 meter na buiten was. De Bucas en Horseware dekens zijn erg goed, ik heb voor de winter alleen nog maar Bucas en dan voornamelijk de smartex dekens. Ik begin meestal met de sunshower en in de nacht de smartex rain, zodra het kouder wordt doe ik er steeds een iets dikkere deken op, of er een onder. Van de Bucas dekens kun je ook vinden bij welke temperatuur je ze moet gebruiken, zijn prima richtlijnen.Hallo allemaal,
Mijn pony is alweer aardig in de haren aan het schieten.
Ze is nog nooit geschoren en heeft altijd zonder deken gestaan. (enkele keer een regendeken op)
Nu wilde ik der dit jaar in de dekens omdat ik merk dat ze wat sneller stijf word in de winter periode.
Maar goed der jasje is al aardig aan het groeien en als ik nu ga rijden is ze nat van het zweet.
Ze staat veel buiten alleen met erg slecht/nat/koud weer snachts in een buiten stal. (daar moet ze ook de deken ophouden)
Nu vraag ik me af wat verstandig is? Misschien een streep? Of toch kaal? En hoe zit dat met de dekens? Hoe dik voor welke tempratuur?
Sardis schreef:Marlis schreef:Ik heb gisteren de kneizer kp-350 besteld ben benieuwd. Maar hoop nog tot begin oktober te kunnen rekken anders staan ze nu al met deken terwijl het zulk lekker weer is. Heb twee haflingers die helemaal geschoren worden vaak 2x in de winter moeten ze wel. Hoop alleen dat ik handig genoeg ben om een net zadel plekje te laten zitten. Voorheen huurden ik een apparaat en haalden ik de zadelplek ook weg.
Laat je het weten hoe het scheerapparaat bevalt?
Marlis schreef:Ik heb gisteren de kneizer kp-350 besteld ben benieuwd. Maar hoop nog tot begin oktober te kunnen rekken anders staan ze nu al met deken terwijl het zulk lekker weer is. Heb twee haflingers die helemaal geschoren worden vaak 2x in de winter moeten ze wel. Hoop alleen dat ik handig genoeg ben om een net zadel plekje te laten zitten. Voorheen huurden ik een apparaat en haalden ik de zadelplek ook weg.
ellalover schreef:Hoii, ik ga vandaag met de eigenaar voor het eerst mijn verzorgpony scheren. Zoals gezegd moet je tegen de richting in scheren, maar moet je dan dus ook op de kont beginnen naar de nek toe?
Luca03 schreef:Hier ben ik weer met een vraag.
Dus shet word geschoren, dat is geregeld. Enkel is dit haar eerste keer en is het dus niet gewoon. Zou haar dus graag verdoven. Mijn DA haal ik er liever niet bij want hij is niet zo voor scheren en al zeker niet onder verdoving. Welke verdoving is goed? Werkt goed?
kaatje77 schreef:Ja. Paarden zitten alweer volop in de wintervacht.
Ik merk zelf ook dat afgelopen jaar een vreemd seizoen was. Heb zelfs begin juni paarden moeten scheren omdat ze zo dik in de vacht zaten en daardoor de sportresultaten zelfs slechter waren
Ben dit jaar echt heel druk geweest. Alleen in juli heb ik vrijaf gehad mbt scheren