[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:53

Polar schreef:
Mijn paard is ontzettend smal en lang.
Bucas gaat hier scheef zitten.
Amigo, Lemieux en Rambo geven allemaal teveel druk op bijvoorbeeld de borst of de schoft in diverse houdingen.

Dit zijn trouwens de schuurplekjes die nu ontstaan, nog erg minimaal.
[ Afbeelding ]

Misschien is dit www.horze.nl/winterdekens/horseware-hw- ... waar--350g./307546.html?color=BL/BL/TBR een optie?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:55

@polar,
welke winkels kun jij wel shoppen en retourneren?
Misschien dat de bokkers over de merken die daar staan kunnen adviseren?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:10

Fransje, ik zal kijken of ik je link werkend krijg.
Gelukt, die is wel de moeite waard, maar ik zie hem maar in 1 dikte beschikbaar.

Alles van Horze en Hööks is sowieso eenvoudig te retourneren voor mij.
Agradi is ook mogelijk, die verzendkosten zijn maar 15 euro.
Ik heb alleen de meeste dekens al gepast, dus ben eigenlijk op zoek naar dekens zoals de premier equine, die niet zo bekend zijn nog.
Edit: Of een andere oplossing om de schuurplekken tegen te gaan.
Laatst bijgewerkt door Polar op 21-10-24 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:28

Hypostore.nl geen optie? Die verzendkosten zijn €16

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:33

Ik heb daar eerder besteld en moest ruim 70 euro retourkosten betalen. :x

De PE Buster lijkt wel echt heel erg op de Lemieux kudos, qua model.
Met de lange loopsplit en de lange zijkant.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:39

Polar schreef:
Ik woon niet in Nederland, dus dat lukt helaas niet.
Het liefst zou ik vanwege de prijs maar 1 maat bestellen.
De 6'6 van de Bucas Irish zat goed hier, dus dan zou ik 1 maat kleiner moeten bestellen, 191.
Ooh lastig, je laatste zin...

Ja, de irish valt weer net anders dan de freedom door de loopsplitten. :+
Ik denk dat je wel relatief veilig zit met 1 maat kleiner. Mijn paard heeft ook eerst met een maat te groot gelopen en deken bleef liggen als een huis en schuurde nergens.
Sport & go zit in Frankrijk en die verkoopt via Decathlon. Is rechtstreeks via sport & go nog een optie?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:43

Ik heb hem hier gevonden, dus ik kan hem in principe gaan bestellen en redelijk goedkoop retourneren als het nodig is. :j
Had jouw paard van andere merken wel schuurplekjes?

Welke loopsplitten bedoel je? Of bedoel je de elastische inzetjes bij de Irish?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:00

Polar schreef:
Ik heb hem hier gevonden, dus ik kan hem in principe gaan bestellen en redelijk goedkoop retourneren als het nodig is. :j
Had jouw paard van andere merken wel schuurplekjes?

Welke loopsplitten bedoel je? Of bedoel je de elastische inzetjes bij de Irish?

Ja, dat bij de borst/half bij de hals daar wat de voorkant een andere vorm geeft.

Ja, van alle Bucas deken behalve de Freedom lijn en alle horsewaredekens ook.

Mijn stalgenoot heeft ook moeite met goede dekens vinden en gaat nu ook PE proberen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:23

Ben heel erg benieuwd. Ik ben echt ten einde raad en mijn paard heeft er ook echt last van en laat het bijna niet meer toe om de deken op te doen.
Ik wil het zo graag goed doen en een deken voor haar vinden die echt niet schuurt en waarin ze gewoon lekker veel kan bewegen en rennen.
Heb de deken nu besteld, hoop echt dat dit dé oplossing is.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 05:33

Ik snap het helemaal. Duim voor je!!

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:27

Ik kom hier even vragen. Ik heb een 2,5 jarige pup, die (nog) helemaal geen wintervacht aanmaakt. Teveel energie naar het groeien waarschijnlijk. Nu wordt het zeker snachts wel koud.
Ze staat in een binnenstal, maar de deur staat open en het is wel koud. Wat is nu verstandig om te doen qua dekens? Zeker omdat het overdag wel gewoon 15 graden ongeveer blijft...?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:26

Niks.. voelt ze goed lekker warm? Is ze netjes bij " vlees" en heeft ze voldoende ruwvoer? Sommig blijven ondanks wintervacht mooier in het haar tenzij je echt gaat trainen zou ik niet snel wat doen

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:34

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kan helaas niet zo snel vinden wat ik zoek...
Ik ben opzoek naar een passende deken voor mijn haflinger. Dit blijkt een hele uitdaging te zijn, relatief kort in het lijf maar wel met een brede schouder partij. Nu wil ik de Horseware (Amigo) dekens bestellen om te proberen, zowel de normale als de XL varianten.
Vallen de Hero en Bravo modellen nagenoeg hetzelfde op de sluiting na of zit hier echt een heel groot verschil in?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:39

xjanabananax schreef:
Ik heb de zoekfunctie maar ik kan helaas niet zo snel vinden wat ik zoek...
Ik ben opzoek naar een passende deken voor mijn haflinger. Dit blijkt een hele uitdaging te zijn, relatief kort in het lijf maar wel met een brede schouder partij. Nu wil ik de Horseware (Amigo) dekens bestellen om te proberen, zowel de normale als de XL varianten.
Vallen de Hero en Bravo modellen nagenoeg hetzelfde op de sluiting na of zit hier echt een heel groot verschil in?

Kijk even hierboven voor een foto van m’n fjord :D
Verder is hals aanzet ook wel een dingetje om rekening mee te houden. Heb je een foto van je haf?

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 12:06

MarjanB schreef:
Kijk even hierboven voor een foto van m’n fjord :D
Verder is hals aanzet ook wel een dingetje om rekening mee te houden. Heb je een foto van je haf?

Hij is echt mega smerig op de foto, maar hier kun je wel heel mooi zijn hals aanzet op zien :+
Afbeelding

Op het oog leek het mee te vallen met hoe breed hij was, hij is nog jong namelijk. Maar nu toch al meerdere dekens gehad die echt te strak zitten rond zijn schouders en hals en een maat groter is dan weer veel te lang.
Andere deken tips zijn ook zeker welkom hoor, weatherbeeta wordt in ieder geval ook meebesteld.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:41

Ben ik weer de amigo xl, niet verkeerd. Maar als ze haar hoofd naar beneden doet toch weer aardig strak op de schoft, wellicht een maatje kleiner..?

De weatherbeeta kan ik dan ook gelijk meebestellen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:28

Nieuwe deken! Buiksingels zitten op het langste maar paard staat al 4 maanden stil met peesblessure dus als we hopelijk aan het werk weer mogen gaan de kilo's er hopelijk weer vanaf en heb van die handige singel verlengers dus gebruik ik die. Geen zin in nieuwe zoektocht in deken omdat ik zaterdag op vakantie ga en ze in m'n amigo bravo regen het te warm had op stal ondanks dat ze geschoren is.

Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 23:48

Damelza schreef:
Ben ik weer de amigo xl, niet verkeerd. Maar als ze haar hoofd naar beneden doet toch weer aardig strak op de schoft, wellicht een maatje kleiner..?

De weatherbeeta kan ik dan ook gelijk meebestellen

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Den idd kleiner deze is telang denk ik

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:47

Ik lees hier trouwens heel veel goeds over dochorse, maar ik heb tot nu toe nog steeds geen reactie gehad van de klantenservice via whatsapp en de mail. En de pakketten die ik heb besteld komen ook steeds pas na 2/3 dagen in huis terwijl ze overal noemen dat voor middernacht besteld, morgen in huis is. Normaal vind ik dat echt helemaal niet erg, maar ik wil nu wel graag een fijne deken en als het dan niet goed is moet ik weer verder zoeken :+

Heb gevraagd of ik de retouren wellicht langs kan brengen want vind het toch een groot bedrag om op eigen risico en kosten weer terug te sturen.

Heeft hypostore veel voorraad qua dekens in de winkel? Anders ga ik daar van het weekend even langs. De EJ hier heeft altijd een hele slechte voorraad. Al zag ik wel dat die ook weatherbeeta hebben.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 10:23

Damelza schreef:
Ik lees hier trouwens heel veel goeds over dochorse, maar ik heb tot nu toe nog steeds geen reactie gehad van de klantenservice via whatsapp en de mail. En de pakketten die ik heb besteld komen ook steeds pas na 2/3 dagen in huis terwijl ze overal noemen dat voor middernacht besteld, morgen in huis is. Normaal vind ik dat echt helemaal niet erg, maar ik wil nu wel graag een fijne deken en als het dan niet goed is moet ik weer verder zoeken :+

Heb gevraagd of ik de retouren wellicht langs kan brengen want vind het toch een groot bedrag om op eigen risico en kosten weer terug te sturen.

Heeft hypostore veel voorraad qua dekens in de winkel? Anders ga ik daar van het weekend even langs. De EJ hier heeft altijd een hele slechte voorraad. Al zag ik wel dat die ook weatherbeeta hebben.

EJ heeft WB in de winkel en op de website staat online only, dus dat is wel verwarrend ;)
Ik ben ook een keer naar Hypostore gereden en heb eerst even gebeld of ze de dekens in de winkel hadden in mijn maat. Dat doe ik sowieso als ik een stuk moet rijden.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 19:41

Nou weer wat dekens gehaald / gepast

De amigo xl in een maatje kleiner, een bucas en een Weatherbeeta.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 19:42

Ik vind de bucas het mooiste. De rest trekt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 19:44

Ik zeg ook de bucas!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 20:03

Ze lijken allemaal zo krap te zitten bij de hals bij jouw paard. Maar ik zou in dit geval ook de Bucas kiezen als je daar zelf een goed gevoel bij hebt. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 20:07

Ik vind ze allemaal lang. En dat zegt iemand die eerder lang kiest dan kort.

Ik geloof dat ik juist de Weatherbeeta zou kiezen