Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lisantjuuh schreef:mijn pony (wendy) heeft nog steeds luis en zit ook ontzettend dik in het haar, waardoor het luizenmiddel denk niet op haar huid komt. als het vriezen volgende week voorbij is, kan ik haar dan scheren? en wat voor deken zou er op moeten? ze doet het nu gewoon dekenloos met wintervacht. en het scheren is wel weer handig omdat ze vorig jaar ook haar wintervacht moeilijk loskreeg. op dat opzicht ben ik dus positief. maar vroeg me af wat voor deken ik er dan op zou leggen.
Leslie90 schreef:Ik zit ook een beetje met een dilemma. Mijn paard is geschoren en heeft nu een 300 grams deken op. Soms als ik haar deken afdoe voelt ze wel wat klam aan. Is het met deze temperaturen verstandiger om een 200 op te doen, of nog even haar 300 oplaten?
jesito schreef:Leslie90 schreef:Ik zit ook een beetje met een dilemma. Mijn paard is geschoren en heeft nu een 300 grams deken op. Soms als ik haar deken afdoe voelt ze wel wat klam aan. Is het met deze temperaturen verstandiger om een 200 op te doen, of nog even haar 300 oplaten?
Als ze klam aanvoelt is dat toch een teken dat ze het te warm heeft en dat moet je niet willen.
Dan zou ik toch echt de 200 gr opleggen.
Hoelang geleden is ze geschoren?
Safiera schreef:Onze pony stond te rillen vanochtend. Arm beestje, werd toch weer kouder dan gedacht vannacht. Zeker met die regen. Dacht dat ze er wel tegen zou kunnen (heeft nog een 'halve' onbeschadigde vacht ivm jachtpatroon geschoren)... Dus niet.
Andere pony heeft het prima zo zonder deken.
anne_bento schreef:Ik heb mijn pony toch maar onder de ongevoerde regendeken gezet afgelopen weekend. Ze had het echt te warm met haar 200 grams en verhaart erg. Ben nu alweer bang dat ze het te koud krijgt maar het is erg lastig met dit weer!
Ik kijk het even aan maar denk dat ze het wel gaat redden hiermee..
Wel een gedoe zo met die dekens!