Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
margjex schreef:Ik heb van de zomer een nieuw paard gekocht een Andalusier, en daarbij heb ik al meteen een goede winterdeken aangeschaft met een 25% korting sticker van de Divoza. Was zeker de moeite waard!
Ik heb nu de Rambo Duo Turnout winterdeken.
Vulling: 400g (turnout 100g, liner 300g)
en de hals is 100gram vulling
Alleen mijn vraag nu, ik rij elke dag op haar en ze heeft nu al een best dikke vacht, het duurt erg lang voordat ze weer droog is als ik goed heb gereden. Moet ik nu al de deken van 100grams opleggen of is dat te warm?
Zou ik haar kunnen scheren en dan de dekens erop leggen?
Weet niet goed wat ik nu moet doen, had ook heel veel gevraagt bij de divoza maar twijfel toch met de keuze maken.
Nouvel schreef:margjex schreef:Ik heb van de zomer een nieuw paard gekocht een Andalusier, en daarbij heb ik al meteen een goede winterdeken aangeschaft met een 25% korting sticker van de Divoza. Was zeker de moeite waard!
Ik heb nu de Rambo Duo Turnout winterdeken.
Vulling: 400g (turnout 100g, liner 300g)
en de hals is 100gram vulling
Alleen mijn vraag nu, ik rij elke dag op haar en ze heeft nu al een best dikke vacht, het duurt erg lang voordat ze weer droog is als ik goed heb gereden. Moet ik nu al de deken van 100grams opleggen of is dat te warm?
Zou ik haar kunnen scheren en dan de dekens erop leggen?
Weet niet goed wat ik nu moet doen, had ook heel veel gevraagt bij de divoza maar twijfel toch met de keuze maken.
Nu een dikkere deken opleggen als de vacht al wat dikker is heeft niet veel zin en dan zal hij ook gaan zweten.
Je kunt als het ietsje frisser wordt met een dunne regendeken beginnen en dan opbouwen als het kouder wordt.
Ik zou er nog een 200 en evt 100 grams liner bij kopen, dan kun je alle kanten uit.
Voor een ongeschoren paard met aardig wat vacht vind ik persoonlijk 400 gram erg dik.
Als je last houdt van de vacht zou je kunnen scheren, dan moet je wel al sneller met dikkere dekens gaan werken.
Yvank_ schreef:fleecegevoerd is hooguit 50 grams. Van 200 naar 370? Nee hoor de 100 en 200 liner kunnen netjes aan elkaar vast en dan op dus de overstap is dan van 300 naar 370/400 tig dekens over elkaar is ook een aaname. Ik heb rhino dekens dat zijn kwaliteitsdekens waar je de onderdeken in vast maakt zodat het 1 deken wordt. Als ik 700 gemaakt heb dan is die nog steeds lichter dan een 300 hh
Maar iedereen moet het lekker zelf weten maar ik vind de overstap 0 naar 300 grams veel te groot.
felicity schreef:Ik had altijd begrepen dat een fleece gevoerde gelijk staat aan 100 grams.
Dat is wel een beetje jammer.
Ik begin namelijk met een 50 grams , dan de fleece gevoerde, 200 grams, 300 grams en als het echt koud is heb ik nog een onderdeken van 200 grams dat ik nog 400 en 500 grams kan maken.
Maar de overgang van 50 grams naar fleece heeft dus eigenlijk geen zin? En is de stap van 50 grams naar 200 grams niet te groot?
Een onderdeken van 100 grams erbij halen heeft ook geen zin dan zit ik al bijna op 200 grams.
Humphry schreef:Hier staat ze ook nog lekker zonder jas hoor!
Wel heeft ze een flinke garderobekast![]()
- 1x trailerdeken
- 3 x zomerdeken
- 7 x fleecedeken
- 2 x fleecedeken hals
- 1 x wollendeken
- 1 x wollendeken hals
- 4 x ongevoerde regendeken
- 2 x fleecegevoerde regendeken
- 1 x 100 grams regendeken
- 2 x 200 grams regendeken
- 1 x 300 grams regendeken
- 1 x 400 grams regendeken
- 1 x 500 grams regendeken
- 1 x 500 grams regendeken halve hals
en nog een stapel staldekens
Ze is misschien wel een beetje 'spoiled'
Nikass schreef:Yvank_ schreef:fleecegevoerd is hooguit 50 grams. Van 200 naar 370? Nee hoor de 100 en 200 liner kunnen netjes aan elkaar vast en dan op dus de overstap is dan van 300 naar 370/400 tig dekens over elkaar is ook een aaname. Ik heb rhino dekens dat zijn kwaliteitsdekens waar je de onderdeken in vast maakt zodat het 1 deken wordt. Als ik 700 gemaakt heb dan is die nog steeds lichter dan een 300 hh
Maar iedereen moet het lekker zelf weten maar ik vind de overstap 0 naar 300 grams veel te groot.
Wat mij betreft is het dus een overstap van 100 naar 300 en gaat prima.
Ben jij ook zo iemand die per 15 minuten grazen opbouwt in het voorjaar?