Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
smurffie schreef:Marjo89 schreef:De Rhino dekens zijn echt precies hetzelfde. De halzen dus ook
Lang van onderen vind ik juist fijn. Ze lopen 24/7 buiten.
De amigo vond ik niet mooi. De onderdeken kwam er onderuit. Dat hoort niet.
Ik vind die een stuk mooier ja.. misschien is de onderdeken ook gewoon te groot?
Lang van onder vind ik waardeloos, vangt dan ook water van onder wat in de binnenvoering gaat zitten. Juist met 24/7 buiten vind ik zulke jurken dus echt niet fijn voor de beestjes.
Marjo89 schreef:Alle onderdekens zijn 115/165, dus dat zou gewoon moeten passen lijkt mij. Heb de dekens al jaren, en nooit problemen gehad. Maar ook bij de Amigo twijfel ik over de maatvoering.
Intussen contact gehad met de paardendrogist, de foto,s gestuurd. Ze gaan ea natrekken.
En mij is gevraagd foto,s te maken van de labels van de halzen, en maak nog wat combi foto,s van de amigo hals. Ze gaan ze ook doorsturen naar Horseware om te laten zien dat er echt iets niet goed gaat !
Wel fijn dat ze er iets mee gaan doen.
Komt voor mij wel beetje te laat, want heb de halzen wel nodig. Mijn moeder gaat ze verbouwen (inkorten)
Robin_Rikkie schreef:Mijne staat 's nachts onder 100 en overdag 0 grams
Ik heb een vraagjeik heb nu een 0 grams amigo met losse hals, een 100 grams buitendeken (nika), 2 200 grams onderdekens (maar of ze nog 200 zijn denk ik niet, al ouder en denk wel gewassen, meegekregen met pony) en een 400 grams amigo met losse hals. Nu is het nadeel dat ze bij 100 grams en 300 grams geen hals opkan omdat de nika geen aansluiting daarvoor heeft. Omdat ik mijn pony scheer wil ik liever wel overal de mogelijkheid hebben om een hals aan te doen.
Nu kan ik een 200 grams amigo buitendeken kopen en een 100 grams onderdeken en dan is dat probleem opgelost en kan ik ook nog mooi 500 maken mocht dit nodig zijn. Helaas is mijn portemonnee niet zo groot dat ik deze 2 in een keer kan kopen.
Ik weet dus niet wat wijsheid is om eerst te kopen, ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven!
Nouvel schreef:Ik merk hier dat ze meer inregenen met die halzen met ringen, ook omdat wij aan de kust zitten en het hier altijd waait, de halzen waaien dan op en de regen waait er tussen door...
Daarnaast vind ik de lange klittenbanden makkelijker te bevestigen, dat is wel fijn als een ander de halzen er 's morgens voor je aan wil doen.
En minder ringen in de deken die kunnen gaan irriteren op de huid.
Koper schreef:Robin_Rikkie schreef:Mijne staat 's nachts onder 100 en overdag 0 grams
Ik heb een vraagjeik heb nu een 0 grams amigo met losse hals, een 100 grams buitendeken (nika), 2 200 grams onderdekens (maar of ze nog 200 zijn denk ik niet, al ouder en denk wel gewassen, meegekregen met pony) en een 400 grams amigo met losse hals. Nu is het nadeel dat ze bij 100 grams en 300 grams geen hals opkan omdat de nika geen aansluiting daarvoor heeft. Omdat ik mijn pony scheer wil ik liever wel overal de mogelijkheid hebben om een hals aan te doen.
Nu kan ik een 200 grams amigo buitendeken kopen en een 100 grams onderdeken en dan is dat probleem opgelost en kan ik ook nog mooi 500 maken mocht dit nodig zijn. Helaas is mijn portemonnee niet zo groot dat ik deze 2 in een keer kan kopen.
Ik weet dus niet wat wijsheid is om eerst te kopen, ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven!
Ik ben dan zo dat ik van die ringetjes aan de Nika zou maken
daisssx: mijn merrie heeft een halsstuk, mijn ruin niet. Reden: mijn merrie háát regen, en ze heeft een manenboog. Daar gaat de regen ín in plaats van dat het er langs van de pony af valt.
Mijn paardjes, beide ongeschoren, staan nu ook bloot. Mijn ruin draagt in principe geen deken tenzij het regent of waterkoud is (of hard stormt) omdat hij dan zijn rug vast gaat zetten. Mijn merrie krijgt wel elke avond een deken op zodra het onder de 10 graden is, of als ze al eerder aangeeft dat ze 'm wil.