[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:14

Ja, duidelijk is het wel ja. Maar of ik het handig vind? Na een paar jaar plakt dat toch niet meer?

Nies_

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:15

Bucas heeft dat al langer. Bij mij plakt het al 7 jaar perfect.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:21

En aan t eind vh seizoen na het wassen even strootjes tussen klittenband vandaan halen

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:47

Wat hebben jullie nu op? Ik heb het idee dat mijn ongeschoren prima bloot staat. Ik denk dat hij na het scheren wel meteen 200 gram met hals op krijgt..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:57

50 gram bucas hier. Ongeschoren

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:57

Ik heb er een nog zonder deken en een met de power turnout.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:15

wortelsussie schreef:
50 gram bucas hier. Ongeschoren

Hier ook 50 grams Bucas ongeschoren :D

Savonds alleen onder Bucas onderdeken 150 gr. Koelt snachts toch flink af hier naar ong. 2 graad.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:31

Die van mij heeft op aanraden van de dierenarts 200 gram op. Hij is verkouden.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:40

Mijne staat 's nachts onder 100 en overdag 0 grams :)

Ik heb een vraagje :) ik heb nu een 0 grams amigo met losse hals, een 100 grams buitendeken (nika), 2 200 grams onderdekens (maar of ze nog 200 zijn denk ik niet, al ouder en denk wel gewassen, meegekregen met pony) en een 400 grams amigo met losse hals. Nu is het nadeel dat ze bij 100 grams en 300 grams geen hals opkan omdat de nika geen aansluiting daarvoor heeft. Omdat ik mijn pony scheer wil ik liever wel overal de mogelijkheid hebben om een hals aan te doen.
Nu kan ik een 200 grams amigo buitendeken kopen en een 100 grams onderdeken en dan is dat probleem opgelost en kan ik ook nog mooi 500 maken mocht dit nodig zijn. Helaas is mijn portemonnee niet zo groot dat ik deze 2 in een keer kan kopen.

Ik weet dus niet wat wijsheid is om eerst te kopen, ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven! :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:59

smurffie schreef:
Marjo89 schreef:
De Rhino dekens zijn echt precies hetzelfde. De halzen dus ook

Lang van onderen vind ik juist fijn. Ze lopen 24/7 buiten.
De amigo vond ik niet mooi. De onderdeken kwam er onderuit. Dat hoort niet.

Ik vind die een stuk mooier ja.. misschien is de onderdeken ook gewoon te groot?
Lang van onder vind ik waardeloos, vangt dan ook water van onder wat in de binnenvoering gaat zitten. Juist met 24/7 buiten vind ik zulke jurken dus echt niet fijn voor de beestjes.

Hier heb ik altijd dekens die lang naar beneden vallen.. Komt beetje omdat ik 6'0 nodig heb op pony van 1.41m..

Marjo89 schreef:
Alle onderdekens zijn 115/165, dus dat zou gewoon moeten passen lijkt mij. Heb de dekens al jaren, en nooit problemen gehad. Maar ook bij de Amigo twijfel ik over de maatvoering.

Intussen contact gehad met de paardendrogist, de foto,s gestuurd. Ze gaan ea natrekken.
En mij is gevraagd foto,s te maken van de labels van de halzen, en maak nog wat combi foto,s van de amigo hals. Ze gaan ze ook doorsturen naar Horseware om te laten zien dat er echt iets niet goed gaat !
Wel fijn dat ze er iets mee gaan doen.
Komt voor mij wel beetje te laat, want heb de halzen wel nodig. Mijn moeder gaat ze verbouwen (inkorten)

Eigenlijk zou ik mijne ook moeten melden. Nieuwe Rhino hals is echt veel te groot, oude waren wel goed.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:20

Ik heb een vraagje,

Wat is voor jullie de reden dat jullie wel of geen halsdeken hebben?

Ik wil zelf een halsdeken, omdat ik puur gevoelsmatig denk dat mn paard het dan minder snel koud gaat krijgen.
Maar nu kreeg ik laatst van iemand te horen dat een hals helemaal niet zoveel toevoegt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:21

Mijn pony staat geschoren 24/7 buiten. Fijn om regen eraf te houden zeker na een training. Op stal zou ik het niet doen.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:25

De mijne staat onder een 200grams

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:41

Hier onder 100, heb er al een paar keer meer op willen leggen, maar op stal voelt hij daar te warm onder, en ik kan niet elk moment wisselen, dan maar af en toe even fris, liever dan zweten onder de deken

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:43

Hier ook onder 100. Onder de 0-grams voelde hij echt koud.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:49

Ongeschoren 0 grams.

Hier geen halsdeken. Vind ik niet nodig. Ga haar hals ook niet scheren. Helaas geen dubbele manenkam. Dat was ideaal geweest!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:16

Ah bedankt meiden nu is het mij helemaal duidelijk met de bevestiging van de halzen!!!

Moniek nog erg bedankt voor de duidelijke foto.

Dan is mijn keus toch snel gemaakt denk ik hihihi.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:29

Hier onder 200 grams, ongeschoren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:03

Robin_Rikkie schreef:

Ik heb een vraagje :) ik heb nu een 0 grams amigo met losse hals, een 100 grams buitendeken (nika), 2 200 grams onderdekens (maar of ze nog 200 zijn denk ik niet, al ouder en denk wel gewassen, meegekregen met pony) en een 400 grams amigo met losse hals. Nu is het nadeel dat ze bij 100 grams en 300 grams geen hals opkan omdat de nika geen aansluiting daarvoor heeft. Omdat ik mijn pony scheer wil ik liever wel overal de mogelijkheid hebben om een hals aan te doen.
Nu kan ik een 200 grams amigo buitendeken kopen en een 100 grams onderdeken en dan is dat probleem opgelost en kan ik ook nog mooi 500 maken mocht dit nodig zijn. Helaas is mijn portemonnee niet zo groot dat ik deze 2 in een keer kan kopen.

Ik weet dus niet wat wijsheid is om eerst te kopen, ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven! :)

Ik ben dan zo dat ik van die ringetjes aan de Nika zou maken :)

daisssx: mijn merrie heeft een halsstuk, mijn ruin niet. Reden: mijn merrie háát regen, en ze heeft een manenboog. Daar gaat de regen ín in plaats van dat het er langs van de pony af valt.

Mijn paardjes, beide ongeschoren, staan nu ook bloot. Mijn ruin draagt in principe geen deken tenzij het regent of waterkoud is (of hard stormt) omdat hij dan zijn rug vast gaat zetten. Mijn merrie krijgt wel elke avond een deken op zodra het onder de 10 graden is, of als ze al eerder aangeeft dat ze 'm wil.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:31

Nouvel schreef:
Ik merk hier dat ze meer inregenen met die halzen met ringen, ook omdat wij aan de kust zitten en het hier altijd waait, de halzen waaien dan op en de regen waait er tussen door...

Daarnaast vind ik de lange klittenbanden makkelijker te bevestigen, dat is wel fijn als een ander de halzen er 's morgens voor je aan wil doen.

En minder ringen in de deken die kunnen gaan irriteren op de huid.

Ik vind die lange klittenbanden ook veel fijner dan de ringen (ik heb een Rambo original met ringen en een vari layer met klittenband). Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen tegen het opwaaien een stuk klittenband laten bevestigen (hals overlapt de deken natuurlijk een kleine 10 centimeter). Ik durf dat niet zo goed omdat ik bang ben voor de waterdichtheid van de deken. Iemand daar ervaring mee?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:46

Ja, ik. Ik heb zitten stikken in een halsdeel (om 'm op maat te maken) en wil de lekkage, want het is dan inderdaad niet meer waterdicht, die door de stikgaatjes is ontstaan gaan aanpakken met dekenlijm.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:39

Koper schreef:
Robin_Rikkie schreef:

Ik ben dan zo dat ik van die ringetjes aan de Nika zou maken :)

daisssx: mijn merrie heeft een halsstuk, mijn ruin niet. Reden: mijn merrie háát regen, en ze heeft een manenboog. Daar gaat de regen ín in plaats van dat het er langs van de pony af valt.

Mijn paardjes, beide ongeschoren, staan nu ook bloot. Mijn ruin draagt in principe geen deken tenzij het regent of waterkoud is (of hard stormt) omdat hij dan zijn rug vast gaat zetten. Mijn merrie krijgt wel elke avond een deken op zodra het onder de 10 graden is, of als ze al eerder aangeeft dat ze 'm wil.

Dat is natuurlijk ook een idee! Weet alleen niet of ons naaimachine door de bies heen komt.. Maar is een goede tip!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:07

Hier geschoren onder de 200grams liner met 0grams amigo bravo regendeken :)

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:20

Hier geschoren onder 250g met hals van 150g

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:52

Robin_Rikkie ik heb dat gewoon met de hand gedaan. Kwartiertje per stiksel en ik heb er nu elke regenachtige dag plezier van +:)+