Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MeggiieTommy schreef:Hoihoi,
Ik wil mijn haflinger mogelijk gaan scheren, iig de onderkant kant van haar buik om medische redenen. Ze heeft een enorm dikke vacht. Ik zoek er een die niet te duur is omdat ik hem waarschijnlijk niet veel ga gebruiken.
Iemand tips?
betekent niet dat hij slecht is. Maar zou hem niet aanraden voor een heel paard. Een stuk buik kan hij wel prima. Maar ligt eraan of hij in je budget past.
Caritas schreef:Hebben jullie ook met gedeeltelijk geschoren paarden dat het haar wat teruggroeide super lang is? Ik heb mijn koukleum kwpn in november gedeelte geschoren (buik, borst en hals) en op z'n buik en onderhals heeft hij naast gewoon haar ook super lange haren gekregen. Het andere paard (niet kouwelijk) is aldoor kort in het haar gebleven terwijl ik daar hetzelfde patroon had uitgeschoren.
Caritas schreef:Hebben jullie ook met gedeeltelijk geschoren paarden dat het haar wat teruggroeide super lang is? Ik heb mijn koukleum kwpn in november gedeelte geschoren (buik, borst en hals) en op z'n buik en onderhals heeft hij naast gewoon haar ook super lange haren gekregen. Het andere paard (niet kouwelijk) is aldoor kort in het haar gebleven terwijl ik daar hetzelfde patroon had uitgeschoren.
Pantykous schreef:Caritas schreef:Hebben jullie ook met gedeeltelijk geschoren paarden dat het haar wat teruggroeide super lang is? Ik heb mijn koukleum kwpn in november gedeelte geschoren (buik, borst en hals) en op z'n buik en onderhals heeft hij naast gewoon haar ook super lange haren gekregen. Het andere paard (niet kouwelijk) is aldoor kort in het haar gebleven terwijl ik daar hetzelfde patroon had uitgeschoren.
Ja dat gebeurt wel eens, dan krijgen ze van dat varkenshaar. Dat verhaart weer weg straks, dan heeft er nog een wintervachtverharing tussendoor gezeten. Andere optie is nogmaals scheren, dan schiet hij direct in de zomervacht.
ja, dat het verhaart, snap ik maar dacht "écht wtf!" Lootje1991 schreef:Kan je dan geen apparaat huren voor een keer? Als je in de buurt woont kan ik je ook wel helpen met mijn apparaat
Helaas lijkt het mesje nu al bot te zijn, heb er dus niet eens een hele mini shet mee kunnen doen. Ik heb hem tussendoor meerdere keren geolied, laten afkoelen en ook nog twee keer met het luchtdrukapparaat schoon geblazen.. Hoeveel paarden kunnen jullie doen met 1 mesje? Ik weet niet zo goed wat normaal is, maar dit vond ik wel vrij snel.