[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyChoice

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:43

Nu valt ie precies op de staartaanzet. Heel blij dat ik voor beiden de maat groter heb besteld :-)
Afbeelding
Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 15:31

Wat vinden jullie hiervan? Maatje kleiner was echt te klein. Maar ben denk nog niet 100% tevreden

Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 16:47

Ik vind de deken bij de hals vrij krap ogen, had je zelf ook dat idee?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 16:52

Ja het oogt ook wel een beetje zo omdat hij vrij hoog valt (wat ik dan wel weer fijn valt) en door die kussentjes. Maar voor het mooie sluit hij dan weer net niet lekker / net te krappig. Wel een hele mooie deken verder. Maar dat was dus ook wel een beetje mijn idee.

Eens kijken morgen wat de EJ op voorraad heeft, jullie toevallig nog ideeën wat mooi zou kunnen passen? Ze heeft redelijk wat front maar is niet heel lang. Had nu een 183 Bucas met schouderplooien maar door die plooien is die juist weer wat te ruim. Alle dekens maat 175 / 180 die ik tot nu toe gepast heb zijn wel echt te kort...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 16:56

MyChoice schreef:
Nu valt ie precies op de staartaanzet. Heel blij dat ik voor beiden de maat groter heb besteld :-)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Heb je ook een foto van je andere paard met de langere maat? Op deze lijkt de maat langer idd goed te passen.
(ik zit met hetzelfde probleem van een opkruipende deken)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 16:59

@damelza: heb je al gevoeld onder de deken bij de schoft als ze eet van de grond? Als er dan geen druk is, vind ik de pasvorm niet zo gek.
Ik heb met de meeste Bucas dekens hetzelfde probleem als jij, de freedom heeft geen schouderplooien en past hier wel.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:05

Vond ik meevallen! Ze heeft wel schoft dus denk dat er sowieso iets van druk zal zijn, maar ik kon er makkelijk met mijn hand tussen. Maar wellicht met lopen etc dat het dan nog veranderd, kan hem morgen gewoon nog eens opleggen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:08

lies schreef:
MyChoice schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Heb je ook een foto van je andere paard met de langere maat? Op deze lijkt de maat langer idd goed te passen.
(ik zit met hetzelfde probleem van een opkruipende deken)

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:18

Thnx! Dat lijkt ook prima idd!
Bijzonder, ik had verwacht dat een maat langer bij je paard(en) echt veel te lang zou zijn.
Ik heb dus hetzelfde probleem. Maar met een maat langer kom ik dus niet weg helaas..

6.6
Afbeelding

6.9
Afbeelding

Ik ben echt zoekende, what to do.. Misschien een wug proberen?
Of een ander merk/type?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:24

Oh wat gek inderdaad!

Ken je iemand die een premier Equine deken heeft? Wellicht zou je die mogen passen? Die zijn super fijn. Ik vind de pasvorm ook net iets beter dan amigo. De 400 grams vond ik alleen wat prijzig voor 2 dekens die ik alleen heb voor als het straks echt koud wordt. Ze lopen normaal beiden met een PE 50 grams deken en liners. Ik zweer echt bij die dekens :-)

Ik weet niet welke maat je paard normaal heeft en waar die gestald staat?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:33

Maten kunnen per deken ook heel erg verschillen.

Ik vind de blauwe dekens hierboven ook erg mooi trouwens.
Laatst bijgewerkt door Polar op 18-10-24 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:40

Polar; Het zijn beide Amigo Bravo's, de ene nieuw, de andere vrij oud, maar ik heb ze beide opgemeten. De maten kloppen precies..

Mychoice: Ik ken niemand met een PE deken. Ze heeft maat 6.6. We wonen op de grens van overijssel en drenthe.
Heb je foto's van je paard(en) in de PE? En is dat de Titan of een andere?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:01

lies schreef:
Polar; Het zijn beide Amigo Bravo's, de ene nieuw, de andere vrij oud, maar ik heb ze beide opgemeten. De maten kloppen precies..

Mychoice: Ik ken niemand met een PE deken. Ze heeft maat 6.6. We wonen op de grens van overijssel en drenthe.
Heb je foto's van je paard(en) in de PE? En is dat de Titan of een andere?

Ja heb ik, niet de meest charmante haha, maar wel de meest recente. Inmiddels 3e seizoen dat ze meegaan. De linker is een Buster. De rechter een Titan. De Titan is duidelijk beter van kwaliteit. Maar beiden nog nooit nat geweest onder de dekens. Beide zijn maat 191. Van amigo dus 205. Van Nika 205.

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:51

Oh wauw, dus je koopt 2 maten kleiner? ugh, dat durf ik al helemaal niet aan.
Het probleem is dat ik vaak pas na een paar dagen zie of het werkt of niet..
Ik ga me even in die dekens verdiepen. Ander probleem is dat ik eigenlijk een sandwich klittenband nodig heb aan de voorkant. Dat heeft, voor zover ik het even snel kon zien op hun website, alleen de blauwe buster.

Dank voor de foto.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:59

Dat heeft de Titan van de steigerende dame ook. De busters hebben dat niet. En idd, 2 maten kleiner tov amigo. Heel irritant inderdaad, maar de klantenservice is super behulpzaam als je ze om hulp vraagt voor de maat.

Ze heeft deze, als je goed inzoomt dan zie je het wel :-)
https://www.premierequine.co.uk/product ... c78a&_ss=r

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:14

Mijn paard heeft ook twee maten kleiner van PE, maar alleen van de Buster. De Titan is maar 1 maat kleiner.
Heb toch nog weer dekens van PE bij Decathlon besteld. Komen vandaag binnen. Heb nu drie regendekens geprobeerd (titan, buster en hardy) en hun superlite vliegendeken.
Ik vind het echt goeie kwaliteit en ook al zijn ze een maat te groot, totaal geen schuurplekken en ze blijven liggen als een huis onder alle omstandigheden.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:25

Das gek, de twee dekens op de foto zijn beide even lang. Een buster en een titan.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:33

Dat is zeker gek, bij mij kon de titan maar net dicht aan de voorkant en dat ik bijna twijfelde of het niet te strak werd op de schoft. Waarbij de Buster voor helemaal open staat en achter te lang is in dezelfde maat :+
De hardy lijkt qua pasvorm het meeste op de Buster en de vliegendeken ook.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:02

Zo irritant die verschillen in maten. En dan zelfs nog binnen 1 merk. Tussen verschillende merken kan ik me nog inkomen dat er soms wat verschil is. Het lijken wel jeans voor vrouwen :')

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:30

Zeg ik het ook nog verkeerd, de vliegendekens vallen klein tov de Buster, maar moest nog steeds een maat kleiner dan zn normale maat :D

Inderdaad, net vrouwenbroeken!

Vind het ook bloedirritant dat die merken verschillende pasvormen hebben van hun dekens!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:20

MyChoice, heb je nou de sandwich sluiting van de titan niet dicht? En de haken gekruist?

Ik vind het echt een mooie deken en die titan heeft idd de sandwich sluiting. Het is ook nog een 50 gram, precies wat ik zoek.. Enige dat me tegenhoudt is dus de maat. Welke moet ik nou kiezen? Ik kan me niet voorstellen dat mijn paard in een 191 past, laat staan een 183, haha.
Heb wel het idee dat jouw paarden een beetje hetzelfde model hebben als de mijne, het zou kunnen werken. Het is alleen niet bepaald een koopje, dat je gewoon even probeert.

Aargh, was vorig jaar zo blij met mijn dekens. Dit jaar zitten ze heel anders. Hoop dat ze nu echt uitgegroeid/uitgezwaard is..

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:57

@ Lies mijn merrie heeft de PE in 6’6, en horseware 6’9. Andere merrie horseware in 6’0 en PE 5’9. Ik kom voor die 2 van mij weg met 1 maat kleiner. Vind het ook echt mega fijne dekens.
Afbeelding
Afbeelding

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:23

Och jemig, kijk net in m’n bestelgeschiedenis. Ze zijn 6.6. Dus idd 1 maat kleiner dan normaal.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:26

Ik begin overtuigd te raken hoor :D
En waar bestel je ze, gewoon bij PE zelf?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:31

Ja destijds wel, maar inmiddels kun je ze bij decathlon kopen ook. En als je in het PE topic kijkt dan staan er nog 1 of 2 winkels bij. Maar daar geen ervaring mee.

Van een PE ga je geen spijt krijgen :-)