[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:54

Ik heb pas de Rambo suprème medium erbij gekocht, heb ook getwijfeld over de Amigo, maar ik vind de brede klittenband aansluiting voor de hals fijner hier met vaak harde wind, die blijven beter zitten en regenen daardoor minder in.
Ik begreep ook de dat Amigo ietsje smaller voor valt dan de Rambo, maar dat is alleen van horen zeggen, ken niemand die ze al eens op elkaar gelegd heeft om dat te checken...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:55

Patt schreef:
Hier wederom twijfel de twijfel de twijfel, wordt echt gek van mezelf hihihihi.

Ik wil graag een extra winterdeken erbij.
Tot nu toe heb ik alleen Rambo dekens gekocht.
Heb dus een ongevoerde Rambo met ongevoerde losse hals met liners (100-200 gram) en een Rambo WUG 200 gram.

Nu wil ik dus graag nog een medium (200-250 grams) deken erbij met een gevoerde hals.
Ik twijfel tussen de nieuwe Amigo Bravo Plus medium black orange en de Rambo Supreme black.
De Amigo is een 250 grams en de Rambo een 200 grams, beide hebben de V-Front sluiting voorop, een gevoerde hals erbij en ogen redelijk hetzelfde alleen de stof van de Rambo is altijd het sterkste.

Wat het grote verschil dan is.....dat is echt de prijs. Nu bij Agradi met korting kost de Amigo 120,- en de Rambo 301,- euro!

Weet alleen niet of de pasvorm van de Amigo veel afwijkt van de Rambo dekens.

Wat zouden jullie doen?

Hier is de amigo wug het zelfde als de rambo dekens...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:56

Ik weet niet wat mijn paard voor een moeilijk geval is, maar alle dekens die ik opleg (ook de vliegendeken van de zomer) schuren bij zijn schoft.
De eerste drie jaar dat ik hem had heeft hij bijna non stop dekens op gehad. 4e jaar begon de ellende. Ik heb het toen opgegeven en geen deken meer gebruikt. Nu is meneer wat ouder en staan we op een veel tochtigere stal, dus hij heeft de deken wel nodig.
Hij draagt nu een 195 van imperial riding. 200 gram. Paard is 1.62m
Ik heb de deken nu voor al wat loser gedaan maar ik heb het idee dat het daardoor nog meer op de schoft zakt. Iemand een idee?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:03

Patt schreef:
Hier wederom twijfel de twijfel de twijfel, wordt echt gek van mezelf hihihihi.

Ik wil graag een extra winterdeken erbij.
Tot nu toe heb ik alleen Rambo dekens gekocht.
Heb dus een ongevoerde Rambo met ongevoerde losse hals met liners (100-200 gram) en een Rambo WUG 200 gram.

Nu wil ik dus graag nog een medium (200-250 grams) deken erbij met een gevoerde hals.
Ik twijfel tussen de nieuwe Amigo Bravo Plus medium black orange en de Rambo Supreme black.
De Amigo is een 250 grams en de Rambo een 200 grams, beide hebben de V-Front sluiting voorop, een gevoerde hals erbij en ogen redelijk hetzelfde alleen de stof van de Rambo is altijd het sterkste.

Wat het grote verschil dan is.....dat is echt de prijs. Nu bij Agradi met korting kost de Amigo 120,- en de Rambo 301,- euro!

Weet alleen niet of de pasvorm van de Amigo veel afwijkt van de Rambo dekens.

Wat zouden jullie doen?

Ik vind een 250 gram deken heel fijn maar de Rambo is sterker en zoals Nouvel ook al zegt die brede klittenbanden voor de hals zijn veel fijner, bij mij komen de dekens met ringen voor de hals er niet meer in.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:44

Annetje schreef:
Ik weet niet wat mijn paard voor een moeilijk geval is, maar alle dekens die ik opleg (ook de vliegendeken van de zomer) schuren bij zijn schoft.
De eerste drie jaar dat ik hem had heeft hij bijna non stop dekens op gehad. 4e jaar begon de ellende. Ik heb het toen opgegeven en geen deken meer gebruikt. Nu is meneer wat ouder en staan we op een veel tochtigere stal, dus hij heeft de deken wel nodig.
Ik heb de deken nu voor al wat loser gedaan maar ik heb het idee dat het daardoor nog meer op de schoft zakt. Iemand een idee?

Misschien een deken met een halve hals proberen? Die kan in ieder geval niet achter de schoft zakken!

Beau_Myrthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:00

Losser gaat waarschijnlijk straks je hele schoft kapot trekken dat is me 1 keer overkomen. Naad van de deken maakte er gewoon een snee in.
Deken schuurde toen op de schoft en dacht dat iets losser ook op oplossing was.

Sinds Amigo en Rambo nooit meer last van gehad "klopt af" ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:19

Annetje schreef:

Strakker doen? Je paard is niet toevallig wat van vorm veranderd bij de borst?

Of inderdaad eens kijken voor een deken met wug.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:23

Nou ik heb toch even jullie hulp nodig, heb vanmidag de bucas power light opgehaald. Maar vind hem echt voor geen meter liggen..

Afbeelding

Afbeelding

Is geen eens ruimte om haar voorbenen te bewegen, de deken zit strak tegen haar bovenbeen aan..
wat vinden jullie er van? Voor mij lijkt het op een dekzijl over een paard.

Deze deken heeft ze nu op
Afbeelding

Ziet er veel beter uit vind ik..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:27

Ik ben vanmiddag bij ej geweest. Ik ging eigenlijk voor de Anky, maar ben met de Amigo Bravo Combo naar huis gegaan. Was ietsje duurder dan Anky, maar zit gelijk een hals bij. Heb een zwarte genomen, heb de MIO zomerdeken er ook van. Mooi setje haha mn bucas regendeken is ook zwart, jammer dat die veel te groot is voor Darco haha

Ga m morgen passen bij m.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:36

Eva hij lijkt me vooral te groot. En zo te zien trekt hij ook op de schoft.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:40

Klopt hij trekt helemaal over de rug.
Echter is hij niet te lang, hij bedekt net haar billen.

Oh zie net op de foto dat hij een stuk langer lijkt dan hij daadwerkelijk is >;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:49

Komt denk ik door de staartflap, die lijkt heel laag te beginnen.

Als het bij de borst niet goed zit is het ook logisch dat het over de rug trekt. Lijkt er gewoon op dat de vorm van je paard en de vorm van de deken niet bij elkaar passen.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:54

Potverdorie. Heb ik mezelf er eindelijk toe gedwongen en bucas te kopen..
het systeem leek me zo fijn, draagbaar van +16 tot -10. En dat hij zelfs op een nat paard kan.
Zijn er meer merken die dit hebben?
Of heeft elke bucas deken weer een andere pasvorm, welke zou ik dan kunnen proberen?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:54

Citaat:
Misschien een deken met een halve hals proberen? Die kan in ieder geval niet achter de schoft zakken!
Hij zakt zeker niet achter de schoft, dus daar komt het niet door. Als ik voel dan lijkt de deken wel vooral op de schoft te dragen zeg maar, maar dat kan ook niet echt anders bij een stugge outdoordeken en een paard met een beetje schoft toch?
Raar dat de foto op de kop is maar hier foto's:

Afbeelding

Afbeelding

En hier zonder deken. Het bruine stukje vacht op zijn schoft begint wat kaal te worden nu bovenop.

Afbeelding

De deken is ongeveer 4 jaar niet op geweest, dus paard zal inderdaad wel veranderd zijn inderdaad! Het jaar dat het schuren begon, had hij een blessure dus inderdaad toen zal hij wel wat hoekiger geweest zijn.
Zou de deken te groot zijn? Ik weet dat ik voor deze deken heel blij was met de wheaterbeeta omdat die tussenmaten verkocht. Hij heeft eerst drie dekens van dat merk versleten in maat 190, maar hij maakte nogal wat gaten in zijn deken. Toen heb ik deze deken gekocht omdat die meer denier had en dus niet zomaar kapot zou gaan. Heeft denk ik twee seizoenengoed gelegen. Een seizoen zeker.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:01

Zakt inderdaad niet achter de schoft maar is denk ik de naad met bontje die op de schoft drukt. Bij bij de dekens met halve hals dan heb je daar in ieder geval geen naad.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:55

Had toen hetzelfde met mijn stippel, voor mij was de oplossing een deken met een halve hals.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 00:22

Ik denk hierbij ook in een hele goede oplossing in een deken met halve hals (WUG).

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 00:24

dubbel sorry
Laatst bijgewerkt door Patt op 22-10-16 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 00:25

Nouvel schreef:
Ik heb pas de Rambo suprème medium erbij gekocht, heb ook getwijfeld over de Amigo, maar ik vind de brede klittenband aansluiting voor de hals fijner hier met vaak harde wind, die blijven beter zitten en regenen daardoor minder in.
Ik begreep ook de dat Amigo ietsje smaller voor valt dan de Rambo, maar dat is alleen van horen zeggen, ken niemand die ze al eens op elkaar gelegd heeft om dat te checken...

Oei aansluiting hals niet op gelet... :o

Maar hoe zit het halsstuk bij de Supreme dan bevestigd?

Bij mijn groene ongevoerde Rambo deken zitten ringen aan de binnenkant waar de klittenband lussen van dehals doorheen gaan.

Stamper schreef:
Hier is de amigo wug het zelfde als de rambo dekens...

Denk dat de WUG dekens elkaar idd helemaal niet zoveel schelen.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 00:28

MoniekV schreef:
Ik vind een 250 gram deken heel fijn maar de Rambo is sterker en zoals Nouvel ook al zegt die brede klittenbanden voor de hals zijn veel fijner, bij mij komen de dekens met ringen voor de hals er niet meer in.

Maar bij mijn groene ongevoerde Rambo deken zitten ook ringen in de binnenkant om de hals aan te bevestingen. Halzen hebben de klittenbandlussen die door deze ringen gaan.
Hoe zit dat bij jouw Rambo dekens bevestigd dan?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:24

Patt schreef:
MoniekV schreef:

Maar bij mijn groene ongevoerde Rambo deken zitten ook ringen in de binnenkant om de hals aan te bevestingen. Halzen hebben de klittenbandlussen die door deze ringen gaan.
Hoe zit dat bij jouw Rambo dekens bevestigd dan?

De Duo en Supreme (vari layer) heeft niet van die ringen voor een hals, wel voor een liner, maar aan de buitenkant van de deken zit klittenband en daar 'plak' je dan de hals tussen. Ik vind dat veel steviger zitten, bij mij waaiden de halzen van de amigo dekens altijd omhoog en dan regende het in.

Ik zal zometeen wel even een foto maken, dan kun je goed zien hoe het zit :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:43

Komt dat niet vol vuil en haar te zitten wanneer de hals er niet aan zit?

Eigenlijk nooit over nagedacht dat het kan inwaaien met zo'n hals. De enige hals die ik gebruik zit op een wug. Daar is een best groot stuk dubbele stof :P

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:46

Nee want als er geen hals aan zit, zit er een strook op. Het klittenband van de hals vouw je daartussen als het ware. Met foto van Moniek begrijp je het wel haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:48

Ik merk hier dat ze meer inregenen met die halzen met ringen, ook omdat wij aan de kust zitten en het hier altijd waait, de halzen waaien dan op en de regen waait er tussen door...

Daarnaast vind ik de lange klittenbanden makkelijker te bevestigen, dat is wel fijn als een ander de halzen er 's morgens voor je aan wil doen.

En minder ringen in de deken die kunnen gaan irriteren op de huid.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:05

Ik heb net even een foto gemaakt, hopelijk is het nu wat duidelijker :D
Afbeelding