Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Patt schreef:Hier wederom twijfel de twijfel de twijfel, wordt echt gek van mezelf hihihihi.
Ik wil graag een extra winterdeken erbij.
Tot nu toe heb ik alleen Rambo dekens gekocht.
Heb dus een ongevoerde Rambo met ongevoerde losse hals met liners (100-200 gram) en een Rambo WUG 200 gram.
Nu wil ik dus graag nog een medium (200-250 grams) deken erbij met een gevoerde hals.
Ik twijfel tussen de nieuwe Amigo Bravo Plus medium black orange en de Rambo Supreme black.
De Amigo is een 250 grams en de Rambo een 200 grams, beide hebben de V-Front sluiting voorop, een gevoerde hals erbij en ogen redelijk hetzelfde alleen de stof van de Rambo is altijd het sterkste.
Wat het grote verschil dan is.....dat is echt de prijs. Nu bij Agradi met korting kost de Amigo 120,- en de Rambo 301,- euro!
Weet alleen niet of de pasvorm van de Amigo veel afwijkt van de Rambo dekens.
Wat zouden jullie doen?
Patt schreef:Hier wederom twijfel de twijfel de twijfel, wordt echt gek van mezelf hihihihi.
Ik wil graag een extra winterdeken erbij.
Tot nu toe heb ik alleen Rambo dekens gekocht.
Heb dus een ongevoerde Rambo met ongevoerde losse hals met liners (100-200 gram) en een Rambo WUG 200 gram.
Nu wil ik dus graag nog een medium (200-250 grams) deken erbij met een gevoerde hals.
Ik twijfel tussen de nieuwe Amigo Bravo Plus medium black orange en de Rambo Supreme black.
De Amigo is een 250 grams en de Rambo een 200 grams, beide hebben de V-Front sluiting voorop, een gevoerde hals erbij en ogen redelijk hetzelfde alleen de stof van de Rambo is altijd het sterkste.
Wat het grote verschil dan is.....dat is echt de prijs. Nu bij Agradi met korting kost de Amigo 120,- en de Rambo 301,- euro!
Weet alleen niet of de pasvorm van de Amigo veel afwijkt van de Rambo dekens.
Wat zouden jullie doen?
Annetje schreef:Ik weet niet wat mijn paard voor een moeilijk geval is, maar alle dekens die ik opleg (ook de vliegendeken van de zomer) schuren bij zijn schoft.
De eerste drie jaar dat ik hem had heeft hij bijna non stop dekens op gehad. 4e jaar begon de ellende. Ik heb het toen opgegeven en geen deken meer gebruikt. Nu is meneer wat ouder en staan we op een veel tochtigere stal, dus hij heeft de deken wel nodig.
Hij draagt nu een 195 van imperial riding. 200 gram. Paard is 1.62m
Ik heb de deken nu voor al wat loser gedaan maar ik heb het idee dat het daardoor nog meer op de schoft zakt. Iemand een idee?
Annetje schreef:Ik weet niet wat mijn paard voor een moeilijk geval is, maar alle dekens die ik opleg (ook de vliegendeken van de zomer) schuren bij zijn schoft.
De eerste drie jaar dat ik hem had heeft hij bijna non stop dekens op gehad. 4e jaar begon de ellende. Ik heb het toen opgegeven en geen deken meer gebruikt. Nu is meneer wat ouder en staan we op een veel tochtigere stal, dus hij heeft de deken wel nodig.
Hij draagt nu een 195 van imperial riding. 200 gram. Paard is 1.62m
Ik heb de deken nu voor al wat loser gedaan maar ik heb het idee dat het daardoor nog meer op de schoft zakt. Iemand een idee?
Hij zakt zeker niet achter de schoft, dus daar komt het niet door. Als ik voel dan lijkt de deken wel vooral op de schoft te dragen zeg maar, maar dat kan ook niet echt anders bij een stugge outdoordeken en een paard met een beetje schoft toch?Citaat:Misschien een deken met een halve hals proberen? Die kan in ieder geval niet achter de schoft zakken!
Nouvel schreef:Ik heb pas de Rambo suprème medium erbij gekocht, heb ook getwijfeld over de Amigo, maar ik vind de brede klittenband aansluiting voor de hals fijner hier met vaak harde wind, die blijven beter zitten en regenen daardoor minder in.
Ik begreep ook de dat Amigo ietsje smaller voor valt dan de Rambo, maar dat is alleen van horen zeggen, ken niemand die ze al eens op elkaar gelegd heeft om dat te checken...
Stamper schreef:Hier is de amigo wug het zelfde als de rambo dekens...
MoniekV schreef:Ik vind een 250 gram deken heel fijn maar de Rambo is sterker en zoals Nouvel ook al zegt die brede klittenbanden voor de hals zijn veel fijner, bij mij komen de dekens met ringen voor de hals er niet meer in.
Patt schreef:MoniekV schreef:Ik vind een 250 gram deken heel fijn maar de Rambo is sterker en zoals Nouvel ook al zegt die brede klittenbanden voor de hals zijn veel fijner, bij mij komen de dekens met ringen voor de hals er niet meer in.
Maar bij mijn groene ongevoerde Rambo deken zitten ook ringen in de binnenkant om de hals aan te bevestingen. Halzen hebben de klittenbandlussen die door deze ringen gaan.
Hoe zit dat bij jouw Rambo dekens bevestigd dan?