[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beau_Myrthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:36

Helaas kom ik net op stal en is mijn Rambo compleet doorgelekt. De 100 gram Liner ook helemaal nat, hopelijk gaat agradi wat met mijn klacht doen maar ben der bang voor.

Nu maar onder de reserve met 200 gram omdat de 100 gram eerst moet drogen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:42

Beau_Myrthe schreef:
Helaas kom ik net op stal en is mijn Rambo compleet doorgelekt. De 100 gram Liner ook helemaal nat, hopelijk gaat agradi wat met mijn klacht doen maar ben der bang voor.

ai dat is schrikken. Je paardje niet onderkoeld? Rambo's zijn toch goeie dekens, is de deken net nieuw? Nooit gewassen? Dan zou hij absoluut niet door mogen lekken.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:09

Zo trof ik het vanochtend aan (de Liner die er onder lag geheel doorweekt):Afbeelding

Gelukkig was paard nog aardig droog, tegen mijn verwachting in en voelde nog warm. Ik snap ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Deken is een jaar oud maar denk maar 4 maanden gebruikt.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:36

Edit, verkeerd gelezen.
Balen dat ie is doorgelekt mag je niet verwachten van zo,n dure deken die pas een jaar oud is. Ben heel benieuwd of agradi het op gaat lossen. Hoop het voor je!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:39

Vond je de deken zo opgewaaid of heb je die terug geslagen voor de foto?
Als hij opgewaaid is zegt het natuurlijk niets over de waterdichtheid maar meer over koord aan de achterkant. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:45

Dat is schrikken Beau_Myrthe. Is je paard tot nu toe wel altijd droog gebleven onder deze deken?

Ik had juist het tegenovergestelde vanochtend. Mijn ruin had ik gisteravond voor het eerst onder z'n 100 grams gezet. En wat denk je: met Horseware lekt het in. Met Weatherbeeta lekt het in. En onder een Nikaatje blijft hij droog *\o/* Het heeft wel niet heel hard geregend vannacht maar ik ben er zo blij mee.

Nu staat hij weer onder een ongevoerd ding. Hopelijk houdt die het vandaag. En dan vanavond z'n dikkere deken er weer op.

De wollen deken van mijn merrie is ook droog gebleven! Hij is even lang als de Rhino, en de Rhino wijkt een beetje aan de voorkant omdat hij eigenlijk te klein is. Maar de borst van de wollen deken was nog droog en de randen aan de onderkant alleen ietsjes klammig.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:00

Weidebloem schreef:
Beau_Myrthe schreef:

ai dat is schrikken. Je paardje niet onderkoeld? Rambo's zijn toch goeie dekens, is de deken net nieuw? Nooit gewassen? Dan zou hij absoluut niet door mogen lekken.

Apart! Als ik mijn Rambo dekens laay wassen of zelf was zijn ze altijd big waterdicht. Incl de liners.
Ben benieuwd wat de redenen zijn! :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:07

Ik heb 2 amigo XL regendekens. Zelfde maat. Afgelopen seizoen gewassen met alletwee hetzekfde spul (speciaal voor paardendekens, volgens mij van Rambo). De 1 zo lek als een mandje en de ander waterdicht. Daar snap ik ook niks van. Die lekke dan toch maar gewoon insprayen met waterdichtspul.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:15

Fransje23, teruggeslagen voor de foto! Hij lag nog perfect op toen ik kwam alleen zo lek als een zeef.

Gelukkig is Paardlief aardig droog gebleven Koper, doordat de Liner nog erg veel tegengehouden heeft. Wel enkele plekken nat maar grootste gedeelte zat in de 100 gram Liner.

Deken en hals zijn gewassen bij Paardendekenwasserij Balans, nog nooit meegemaakt dat ze dan niet waterdicht zijn. Deken is misschien 4 maanden gebruikt deze winter, zou toch niet mogen dat z'n dure deken het dan nu al begeeft.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:18

Fabster schreef:
Ik heb 2 amigo XL regendekens. Zelfde maat. Afgelopen seizoen gewassen met alletwee hetzekfde spul (speciaal voor paardendekens, volgens mij van Rambo). De 1 zo lek als een mandje en de ander waterdicht. Daar snap ik ook niks van. Die lekke dan toch maar gewoon insprayen met waterdichtspul.

Zou daar toch een melding van maken bij waar je de deken gekocht hebt. Ook als het al een paar jaar geleden is. Het mag niet zo zijn dat als je de voorschriften in acht neemt voor het wassen je ene deken zo lek als een mandje is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:28

Mss moet ik de Paardendrogist eens bellen, dan.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:49

Shanel schreef:
Marjo89 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met draaien van liners ?
Mijn fjord draagt liners onder een weather beeta. Vorig jaar had hij deze ook op. En toen draaiden ze niet. Ze draaien in zijn geheel en altijd dezelfde kant op.

Mijn pony heeft nu ook een liner onder een weatherbeeta maar die blijft perfect liggen. Ik heb wel de clipjes achter vastgemaakt aan de deken.

Dat doe ik ook altijd. Anders kun je de liner verliezen. Raar.
Ga de liners nu is wassen. Hopelijk helpt dat.

Mijn weather beeta van 10 maand oud terug naar divoza gebracht. Helemaal lek :(. Hij wordt opgestuurd. 3 jaar garantie. Ik hoop op een nieuwe

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:57

Fabster schreef:
Mss moet ik de Paardendrogist eens bellen, dan.

Zou ik zeker doen, hun hebben echt hele goede service!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:01

Hai allemaal,

Ik heb even advies nodig. As woensdag wordt mijn paard (helemaal) geschoren. Is nog nooit eerder gedaan. Ze staat nu onder een 100 grams Winterdeken 24/7 buiten maar gaat vanaf dit weekend snachts naar binnen.
Wat raden jullie aan? Hoeveel grams? Met hals pf zonder hals?

Alvast bedankt!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:51

Heeft toevallig iemand ervaring met de horsegear dekens?

is het een merk van ej of heeft dat niets met elkaar te maken?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:56

Mijn oudje staat sinds gisteren onder 200 grams. Het is ook wel echt slecht weer geweest..

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:09

Hallo,

Ik heb een vraagje over een deken, en volgens mij ben ik op het juiste adres daarvoor hier.
Ik heb eind winter 2016 een Bucas gekocht van 100 gram (ofja zo'n fleece binnenkant, vergelijkbaar met 100 gram) waar onderliners onder kunnen. Dit omdat mijn paard in zijn 1,5 jaar bij mij al 4 dekens versleten had en mijn portemonnee huilde, dus maar een investering gedaan.
Alleen ik heb dus een beetje zitten speuren op de website van Divoza en nu weet ik niet welke onderliners eronder moeten :') er zit van dat klitteband aan waarbij je vast zou kunnen plakken.

Dus mijn vragen;
- Moet ik persé onderliners van de Bucas hebben (want zag dat deze ook niet goedkoop waren, zucht)
- En zo ja, welke zijn dat dan?

alvast heel erg bedankt!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:16

De select quilt dekens zijn dat. Zijn er met silk feel (glad) of stay dry (soort fleece) voering.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:33

Nies_ schreef:
De select quilt dekens zijn dat. Zijn er met silk feel (glad) of stay dry (soort fleece) voering.

Ah top heb ze gevonden, Divoza heeft ze helemaal niet geen wonder dat ik ze niet kon vinden. :')

Heel erg bedankt!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:12

xBontfire schreef:
Hallo,

Ik heb een vraagje over een deken, en volgens mij ben ik op het juiste adres daarvoor hier.
Ik heb eind winter 2016 een Bucas gekocht van 100 gram (ofja zo'n fleece binnenkant, vergelijkbaar met 100 gram) waar onderliners onder kunnen. Dit omdat mijn paard in zijn 1,5 jaar bij mij al 4 dekens versleten had en mijn portemonnee huilde, dus maar een investering gedaan.
Alleen ik heb dus een beetje zitten speuren op de website van Divoza en nu weet ik niet welke onderliners eronder moeten :') er zit van dat klitteband aan waarbij je vast zou kunnen plakken.

Dus mijn vragen;
- Moet ik persé onderliners van de Bucas hebben (want zag dat deze ook niet goedkoop waren, zucht)
- En zo ja, welke zijn dat dan?

alvast heel erg bedankt!

Ik heb er liners onder van Bucas zelf. Het voordeel is dat je deze aan de kraag vast kan klitten en ik kan de bilkoorden er ook doorheen rijgen. Andere liners kunnen vast ook, maar dan mis je het klittebandsijsteem. Als je zelf een beetje handig bent, naai je er gewoon zelf klittenband aan. :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 01:04

wortelsussie schreef:

Mijn zus en ik hebben beide een horsegear gekocht toevallig :)
Met hals en stippen :)
Wij vinden het super fijne dekens! Mijn Bucas was met die erge regen wat door geregend maar de horsegear was niet eens nat! Al het water rolde er gewoon af!
Ze hadden er helaas nog maar 1 in de juiste maat anders had ik er nog een paar bij :)

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:22

wortelsussie schreef:

Ik ben er supertevreden over, fijne pasvorm en blijven goed liggen, trekken niet scheef of naar achteren. Heb ze nu 1 seizoen gebruikt ( regendeken en een 200 gram waterdichte deken), maar zijn helemaal netjes gebleven. Waterdichtheid voor 24 uur kan ik niks over zeggen, die van mij staat in de winter 7 uur buiten.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:46

Fotografie91 schreef:
wortelsussie schreef:

Mijn zus en ik hebben beide een horsegear gekocht toevallig :)
Met hals en stippen :)
Wij vinden het super fijne dekens! Mijn Bucas was met die erge regen wat door geregend maar de horsegear was niet eens nat! Al het water rolde er gewoon af!
Ze hadden er helaas nog maar 1 in de juiste maat anders had ik er nog een paar bij :)

Ik wilde ook de deken met stippen en afneembare hals!! Helaas totaal uitverkocht. Baal zo erg hij is zo leuk.

Iedergeval hou ik het merk in de gaten. Dankje!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:23

Ik ga toch ook maar scheren. Iemand nog tips qua merken voor de aanschaf van een tweedehands apparaat? Elke keer hiren vind ik zo zonde.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:44

Hier wederom twijfel de twijfel de twijfel, wordt echt gek van mezelf hihihihi.

Ik wil graag een extra winterdeken erbij.
Tot nu toe heb ik alleen Rambo dekens gekocht.
Heb dus een ongevoerde Rambo met ongevoerde losse hals met liners (100-200 gram) en een Rambo WUG 200 gram.

Nu wil ik dus graag nog een medium (200-250 grams) deken erbij met een gevoerde hals.
Ik twijfel tussen de nieuwe Amigo Bravo Plus medium black orange en de Rambo Supreme black.
De Amigo is een 250 grams en de Rambo een 200 grams, beide hebben de V-Front sluiting voorop, een gevoerde hals erbij en ogen redelijk hetzelfde alleen de stof van de Rambo is altijd het sterkste.

Wat het grote verschil dan is.....dat is echt de prijs. Nu bij Agradi met korting kost de Amigo 120,- en de Rambo 301,- euro!

Weet alleen niet of de pasvorm van de Amigo veel afwijkt van de Rambo dekens.

Wat zouden jullie doen?