[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:35

Ik heb vorig jaar een set nieuwe messen kerbl gekocht en er intussen zes paarden denk ik mee geschoren.
En drie ervan op een stal waar er niet gewassen kon worden dus die mestplek, daar moest ik gewoon door.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 04:57

jesito schreef:
Poeh, goede vraag.
Ik heb vorig jaar een nieuwe machine van iemand overgenomen en daar zaten messen bij.
Maar zijn goedkope messen, geen easculap.
Maar na een slijpbeurt bij kommer kon ik er goed mee scheren.


Ik heb gevonden waarom ik mijn paard niet netjes streep vrij kreeg geschoren... Machine eens uitelkaar gehaald de messen die erin zaten waren 21/23 messen voor koeien... Ik heb blijkbaar 31/23 messen nodig :') Nou volgend jaar beter dan, ga m'n paard nu niet meer lastig vallen ermee :+

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:25

Ja koeien messen zijn idd voor wat grover werk juist omdat ze vaak smerig zijn. Die moeten kaal en dat hoeft niet zo precies

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:39

Iemand die een tondeuse van Moser heeft hier? Meer specifiek de moser adelar?
Blijkbaar kunnen deze messen niet geslepen worden is mij verteld... maar iedere keer nieuwe mesjes van €40 vind ik ook wel aan de prijs hoor :/

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:40

jadeken schreef:
Iemand die een tondeuse van Moser heeft hier? Meer specifiek de moser adelar?
Blijkbaar kunnen deze messen niet geslepen worden is mij verteld... maar iedere keer nieuwe mesjes van €40 vind ik ook wel aan de prijs hoor :/


Ik heb die gehad en messen zijn zeker slijpbaar.

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:34

jadeken schreef:
Iemand die een tondeuse van Moser heeft hier? Meer specifiek de moser adelar?
Blijkbaar kunnen deze messen niet geslepen worden is mij verteld... maar iedere keer nieuwe mesjes van €40 vind ik ook wel aan de prijs hoor :/

Deze kunnen zeker geslepen worden :j

Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:27

Ik zoek een geluidsarme en handige (dus kleinere) en niet té dure scheermachine. Het zou dienen om van mijn tinker zijn baard, 3e oor en zujn kootholtes uit te scheren.
Ik denk eraan een Boarun p2 of p3 te bestellen via Ali. heeft iemand ervaring met deze tondeuse voor deze klusjes? Is het te doen?

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:15

jadeken schreef:
Iemand die een tondeuse van Moser heeft hier? Meer specifiek de moser adelar?
Blijkbaar kunnen deze messen niet geslepen worden is mij verteld... maar iedere keer nieuwe mesjes van €40 vind ik ook wel aan de prijs hoor :/

Ja hier, laat de messen slijpen via de ruitersportzaak. Ze zijn wel minder lang slijpbaar dan van de grotere machines.

carika
Berichten: 1607
Geregistreerd: 02-04-10

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:46

Hier iemand ervaring met een lister legend machine? Ik twijfel of ik die 2hands wil kopen of een moser Max 45 die hier aangeraden wordt.
Ik wil 1 paard 2 a 3 keer per seizoen scheren.
De lister messen zijn wel heel duur. Kosten voor de machine zijn vergelijkbaar maar de lister is dus 2de hands.

carika
Berichten: 1607
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:48

Ellen1983 schreef:
Ik zoek een geluidsarme en handige (dus kleinere) en niet té dure scheermachine. Het zou dienen om van mijn tinker zijn baard, 3e oor en zujn kootholtes uit te scheren.
Ik denk eraan een Boarun p2 of p3 te bestellen via Ali. heeft iemand ervaring met deze tondeuse voor deze klusjes? Is het te doen?


Ik gebruik hiervoor de dierentondeuse van de Lidl. Gaat niet eeuwig mee maar kost slechts 15 euro. Is helaas op dit moment niet te koop maar als je geen haast hebt, zeker een overweging waard.

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:13

carika schreef:
Hier iemand ervaring met een lister legend machine? Ik twijfel of ik die 2hands wil kopen of een moser Max 45 die hier aangeraden wordt.
Ik wil 1 paard 2 a 3 keer per seizoen scheren.
De lister messen zijn wel heel duur. Kosten voor de machine zijn vergelijkbaar maar de lister is dus 2de hands.

Persoonlijk zou ik dan voor de max gaan :j

L_iek
Berichten: 9741
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:08

Scheren jullie nu nog een laatste keer of is dat echt geen doen meer?

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:16

Kan prima.

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:47

Vanochtend ook weer één geschoren.
Kan prima

Nu komen vooral de paarden die moeite hebben met de rui en natuurlijk de sportpaarden

MyrtheJ

Berichten: 3973
Geregistreerd: 16-07-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:19

Zien jullie dan nog kleurverschil met de zomervacht? Ik zit in dubio, in januari een ruime hals en borst uitgeschoren. Groeit weer haar aan nu. Verharen is nog maar mondjesmaat dus op dikke ijslandervacht moet ook nog eczeemdeken vanaf half maart. Denk erover om het model door te trekken en ook deel van de buik te scheren....

carika
Berichten: 1607
Geregistreerd: 02-04-10

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:44

Ik heb vorig weekend ook nog hals en buik geschoren van een die nog niet geschoren was.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:28

Ik scheer meestal eind maart/begin april nog en zie nooit verschil t.o.v. toen ik dat niet deed..
Hier verhaart de boel alweer vreselijk. En hij heeft zoveel jeuk :(:) Binnenkort maar weer verlossen

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:17

Ik heb eind dec voor de laatste keer geschoren en die is echt nog kort.
De ander begin nov, die is langer en begint nu ook te ruien.

gerlindie

Berichten: 4667
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:04

Ik heb mijn 28-jarige dame maar vast bevrijdt van haar wintervacht.
Ik heb haar geschoren met de haren mee met mijn moeder max met 5 mm scheerkop.
Ze stond heerlijk te genieten ondertussen <3
Onder haar buik is niet alles eraf, maar dat vond ze niet zo leuk, en aangezien ik ongeveer op mijn kop moest hangen om daar überhaupt bij te kunnen, vind ik het prima zo :)

Voor:

Afbeelding

Halverwege:

Afbeelding

En het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding


Ik ben blij dat haar stippen weer terug zijn :D

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:15

ik heb ook de neiging om te scheren omdat mn hafje verder nog wel kort in haar is maar wel zo hier en daar van die langere stekel haren..

maar is inprispe alleen voor het mooi.. zn zomervacht komt volgens mij al aardig door.

gerlindie

Berichten: 4667
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:28

Die van mij hebben gewoon zo'n enorme vacht, en als ik er niets aan doe, zijn ze tot in juli aan het verharen, om vervolgens eind augustus aan hun wintervacht te beginnen :+
En ze zweten gewoon echt erg, en dan krijg je van die hele plakkaten aan elkaar vervilt haar :')

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:35

gerlindie schreef:
Die van mij hebben gewoon zo'n enorme vacht, en als ik er niets aan doe, zijn ze tot in juli aan het verharen, om vervolgens eind augustus aan hun wintervacht te beginnen :+
En ze zweten gewoon echt erg, en dan krijg je van die hele plakkaten aan elkaar vervilt haar :')


Dan is scheren ind beste optie

PowerFries
Berichten: 24
Geregistreerd: 04-04-18

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:55

Doen jullie nog een dekentje op bij shetties nu of? Ik zit heel erg te twijfelen. Heb shetjes op stal staan nu vanwege al dat slechte weer,maar ze hebbe enorme jeuk door al dat haar. Ik ben geneigd te scheren, maar kheb geen dekens voor die minis (a75 cm)

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:01

PowerFries schreef:
Doen jullie nog een dekentje op bij shetties nu of? Ik zit heel erg te twijfelen. Heb shetjes op stal staan nu vanwege al dat slechte weer,maar ze hebbe enorme jeuk door al dat haar. Ik ben geneigd te scheren, maar kheb geen dekens voor die minis (a75 cm)



Ik zou zeker een dekentje op doen. Van veel haar naar geschoren en is snachts ook nog 2 graden tot 8. Is echt te koud dan hoor die verschil

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:26

PowerFries schreef:
Doen jullie nog een dekentje op bij shetties nu of? Ik zit heel erg te twijfelen. Heb shetjes op stal staan nu vanwege al dat slechte weer,maar ze hebbe enorme jeuk door al dat haar. Ik ben geneigd te scheren, maar kheb geen dekens voor die minis (a75 cm)


Direct na het scheren zijn ze nog niet goed waterdicht, dan kunnen ze flink kou vatten met regen en wind.
De mijne doe ik wel een dekentje op, die is ook erg mini.... je hebt prima betaalbare dekentjes in die maat.