[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:45

Hier mijn geschoren ruin onder 200

Jonge ruin niet geschoren, wel heeel dun in het haar ook 200.. hier hebben ze allebei voldoende aan voor nu

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:46

Ik werk liefst niet met onderdekens.
Dus ik heb allemaal verschillende grams deken. Vooralsnog gewoon 0 gram en ongeschoren

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:17

0 grams lijkt me nu al wel heel fris!! Hier de paarden allemaal al onder een lichte winterdeken..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:24

Geschoren pony nog steeds onder ongevoerde regendeken en sinds vandaag ook de ongeschoren pony zijn regendeken op gedaan

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:25

Hai allemaal

Het paard wat ik rijd is een paar weken terug al behoorlijk in zn vacht geschoten, dus ik vrees dat hij geschoren moet worden. Eigenaren zijn hier niet echt fan van en ikzelf overigens ook niet, maar hij wordt echt flink nat en blijft ook lang nat na het rijden. Wat niet handig is ivm het buitenstaan, als ik uit mn werk nog ga trainen gedoe met nat de nacht in en op wedstrijd is het ook niet fijn in de binnenbanen.
We gaan dus even overleggen en bekijken wat wijsheid is en handig is.

Er zijn ladingen dekens aanwezig, maar geen echt heel erg warme (aangezien de paarden nooit geschoren worden) die genoeg zou moeten zijn voor een geschoren paard, wat elke dag, hele dagen buiten komt, 's nachts op stal.

Ik ben een beetje aan het oriënteren wat er is aan dekens, wat handig zou zijn als er besloten wordt dat we gaan scheren. Dan kan ik gelijk wat aanschaffen, mocht hij geschoren gaan worden.
Ik ben geen fan van onderdekens ivm schuiven en toch nat worden na een rolpartij id bagger of flinke regen.

De dekens die er zijn, zijn voor nu zeker genoeg, maar als het echt koud of waterkoud wordt, flinke wind staat of vriest zal hij toch echt wat warmers op moeten. Hij is wel een beetje een koukleum.

Ben zelf fan van de Anky dekens en de bucas dekens. Maar de laatste zie ik behoorlijke prijzen.

Welke zouden jullie denken van Bucas dat geschikt zou kunnen zijn?
De Anky outdoor 360 grams, zou die goed zijn voor de koude dagen? Of te koud, of juist te warm?
Als het nou echt enorm koud aanvoelt kan een onderdeken natuurlijk altijd, maar liefst gewoon 1 deken, goed waterdicht.

Bedankt voor het lezen en evt tips&ideeën.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:29

Michelle77 schreef:
Hai allemaal

Het paard wat ik rijd is een paar weken terug al behoorlijk in zn vacht geschoten, dus ik vrees dat hij geschoren moet worden. Eigenaren zijn hier niet echt fan van en ikzelf overigens ook niet, maar hij wordt echt flink nat en blijft ook lang nat na het rijden. Wat niet handig is ivm het buitenstaan, als ik uit mn werk nog ga trainen gedoe met nat de nacht in en op wedstrijd is het ook niet fijn in de binnenbanen.
We gaan dus even overleggen en bekijken wat wijsheid is en handig is.

Er zijn ladingen dekens aanwezig, maar geen echt heel erg warme (aangezien de paarden nooit geschoren worden) die genoeg zou moeten zijn voor een geschoren paard, wat elke dag, hele dagen buiten komt, 's nachts op stal.

Ik ben een beetje aan het oriënteren wat er is aan dekens, wat handig zou zijn als er besloten wordt dat we gaan scheren. Dan kan ik gelijk wat aanschaffen, mocht hij geschoren gaan worden.
Ik ben geen fan van onderdekens ivm schuiven en toch nat worden na een rolpartij id bagger of flinke regen.

De dekens die er zijn, zijn voor nu zeker genoeg, maar als het echt koud of waterkoud wordt, flinke wind staat of vriest zal hij toch echt wat warmers op moeten. Hij is wel een beetje een koukleum.

Ben zelf fan van de Anky dekens en de bucas dekens. Maar de laatste zie ik behoorlijke prijzen.

Welke zouden jullie denken van Bucas dat geschikt zou kunnen zijn?
De Anky outdoor 360 grams, zou die goed zijn voor de koude dagen? Of te koud, of juist te warm?
Als het nou echt enorm koud aanvoelt kan een onderdeken natuurlijk altijd, maar liefst gewoon 1 deken, goed waterdicht.

Bedankt voor het lezen en evt tips&ideeën.

Met een dominick deken heb je nooit last van schuurplekken of dat de deken scheef gaat liggen! Bucas wil dit nog wel eens doen..Heb geen ervaring met de anky dekens!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:37

Ga eens kijken bij dominic.

Paard wat ik hiervoor reed en zijn stalmaatje hadden beide een anky staldeken. Bij hem lag anky en bucas goed, thor? Of weather beta dramatisch. Van anky zijn superfijne dekens, zit alleen te dubben of 360 gram een goede keuze zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:40

Ik ben fan van de horseware dekens.. Juist omdat je die onderdeken er in vast maakt waardoor het gewoon één deken is. 360 grams is hier voor een geschoren paard die buiten staat niet voldoende. Dan ga ik toch wel wel richting de 500 grams.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:43

Yvank_ schreef:
Ik ben fan van de horseware dekens.. Juist omdat je die onderdeken er in vast maakt waardoor het gewoon één deken is. 360 grams is hier voor een geschoren paard die buiten staat niet voldoende. Dan ga ik toch wel wel richting de 500 grams.

Welke zou jij daarvan adviseren?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:45

Wat ligt er nu op jullie geschoren paarden? Hier nog 100gram. als ik jullie tips volg en onder de oksels/oren voel, heeft ze 'aangenaam' warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:49

Michelle77 schreef:
Yvank_ schreef:

Welke zou jij daarvan adviseren?

Er vanuit gaande dat je wel dunnere dekens hebt zou ik dan een 250 grams adviseren of juist de heavy variant van ong 370 grams. De rambo zijn de sterksten maar ook de rhino en amigo bravo zijn prima dekens!

Je kan de liners van horseware er dan in vast maken die zijn verkrijgbaar van 100 tm 400 grams.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:58

Als je weet dat Anky en Bucas goed liggen zou ik het gewoon daar bij houden. Ik heb er zelf vrijwel nooit (is één keer gebeurt) meer dan 300 grams (Bucas) op liggen dus dan is 360 wel genoeg, maar bij mijn jonge paard moet ik ook nog maar zien of ik daar mee toe ga komen als ik hem scheer. Behoorlijke koukleum is dat.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:01

Nies_ schreef:
Als je weet dat Anky en Bucas goed liggen zou ik het gewoon daar bij houden. Ik heb er zelf vrijwel nooit (is één keer gebeurt) meer dan 300 grams (Bucas) op liggen dus dan is 360 wel genoeg, maar bij mijn jonge paard moet ik ook nog maar zien of ik daar mee toe ga komen als ik hem scheer. Behoorlijke koukleum is dat.

Op Bo lag dat super. Op deze weet ik het niet, maar ik verwacht wel dat het prima zal liggen.

Ik voel zelf vooral voor de Anky, vnl qua prijs.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:02

Silver_Fox schreef:
Ik heb een Bucas Smartex Rain deken die perfect past, daar wil ik van de winter een Bucas Quilt onderdeken onder doen. Ik heb voor de Quilt precies dezelfde maat besteld als de Smartex, maar toch is hij te kort voor de rug. Ik ben bang dat als ik een maat groter neem de deken te groot is, want qua hoogte en van voren past het perfect.. Wat denken jullie?

[ Afbeelding ]

Dat zit toch gewoon goed? De deken hoort voor zover ik weet niet voorbij de staartimplant te komen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:11

Heeft iemand hier ervaring met draaien van liners ?
Mijn fjord draagt liners onder een weather beeta. Vorig jaar had hij deze ook op. En toen draaiden ze niet. Ze draaien in zijn geheel en altijd dezelfde kant op.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:12

@Koper, ja ik twijfel of dat 'gewoon' goed zit, aangezien ik de bilriem niet eens vast kan doen :n Op de voorbeeld plaatjes is de deken ook niet zo kort van achteren. Maar gezien de reacties hier denk ik dat ik deze maat neem, ook omdat ik denk dat het anders onder de boven deken uit gaat steken.

Bedankt voor jullie reacties! :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:13

Je kunt er toch clipjes aan maken zodat je de bilriemringetjes van de onderdeken aan de bilriemringetjes van de waterdichte deken vast kunt maken?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:14

Aan de quilt zitten klittenbandjes die je door de ringen van je outdoor deken moet halen en dan zit de deken vast.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:16

Ja precies, er hoeven geen clipjes aan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:50

Die Bucas onderdekens liggen als een huis als je ze voor en achter vast maakt heb ik vorig jaar gemerkt toen ik ze had voor een paardje dat ik voor iemand reed.

Op onze paarden past de irish nog wel aardig, maar de fleece gevoerde Bucas dekens gaan scheef trekken en sluiten voor te strak/hoog.

Rambo met de V sluiting ligt heel mooi!
Enige wat ik na elke winter toch weer heb is een plukje manen weg op de rand van de deken...
Verder nooit schuurplekken, liners blijven ook goed liggen over het algemeen.

Ik heb er hier eigenlijk nog nooit meer dan 400/450 op gehad voor een geschoren paard dat overdag buiten staan, evt met hals met slecht weer.
Maar het zal per paard verschillen.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:52

Die van mij heeft nog alleen de ongevoerde regendeken op. Morgenavond doe ik de 100 gram Liner eronder.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:53

Welke dekens zijn geschikt voor paarden met zeer brede boeg en grote lengte tussen schift en boeg. Ik had vd week een hh thor 2.05 op en die ging op 20 cm na dicht aan de voorkant dus geen optie. Lengte was wel goed. Vliegendeken heb ik amigo bug rug xl voor haar. Is merrumie van 1.73

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:11

Dominick valt mooi ruim voor, en anders de big neck versies van Horseware of Bucas?

Hier staan ze ook onder 100 nu, twijfelde vanmorgen met die enorme buien en harde wind wel of ik er niet meer op zou leggen, maar vanmiddag toen de zon door brak was het gewoon weer soort warm...

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 06:30

Marjo89 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met draaien van liners ?
Mijn fjord draagt liners onder een weather beeta. Vorig jaar had hij deze ook op. En toen draaiden ze niet. Ze draaien in zijn geheel en altijd dezelfde kant op.

Mijn pony heeft nu ook een liner onder een weatherbeeta maar die blijft perfect liggen. Ik heb wel de clipjes achter vastgemaakt aan de deken.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:16

Nouvel schreef:
Dominick valt mooi ruim voor, en anders de big neck versies van Horseware of Bucas?

Hier staan ze ook onder 100 nu, twijfelde vanmorgen met die enorme buien en harde wind wel of ik er niet meer op zou leggen, maar vanmiddag toen de zon door brak was het gewoon weer soort warm...

Hier ook 100 gram op een geschoren (en inmiddels alweer redelijk in het haar zittend :D ) paard. Ik heb er wel een ongevoerde hals aan tegen het inregenen. Paard voelt er lekker behaaglijk onder.