Yontheke schreef:Heeft er hier iemand ervaring met paarden ook geschoren te houden in de zomer?
Mijn paard heeft zomereczeem en lijkt zich als hij geschoren is, beter in zijn vel te voelen dus ben aan het overwegen van hem het gehele jaar door kort in de vacht te houden.
Moet prima kunnen.
Paarden in de topsport worden jaarrond geschoren.
Het is te zien wanneer mn paard er genoeg van had en echt overal strepen. Viel ons al meteen op, kan dat aan de machine liggen? Een kant is wel erger dan de andere, die heeft mijn pa gedaan en die duwde wat harder op de machine. Andere kant ik maar ik heb hier gelezen dat ik er niet op mag duwen dus ook niet gedaan. Toch overal strepen... Zal wel wegtrekken maar ja hopelijk ligt het aan mij en niet aan de machine haha.. Van het weekend proberen de rest wat bij te werken dan begin ik maar meteen daar zodat het gedaan is voor die weer vervelend begint te doen
Letterlijk. Ik had nieuwe mesjes besteld en die erop gezet, maar die schoren nagenoeg nog slechter dan mijn vorige... iemand tips daarvoor? Het leek echt alleen haar te trekken, niet te snijden... Ik heb ze losser gezet, vaster gezet, extra vast gezet, alles uitgeboend... echt, wat een gedoe. Ik neem ze vanavond eens mee naar huis om te kijken of ik ze kan maken.