[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:32

Ninah schreef:
Ik denk ook dat alle Bravo’s wel ringen hebben. Maar de Hero 900 ook denk ik. Of heb je die ooit wel gezien zonder ringen? Hero 600 zijn er wel zonder ringen.

De 600 kan ik ook niet meer vinden zonder… :(

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:37

Nouvel schreef:
Je kunt die ringen er toch zo af knippen als je ze niet wilt?
Volgens mij hebben de nieuwste 900 Hero’s ze ook standaard tegenwoordig, de 60 weet ik niet, en de oudere Hero’s sowieso niet.
Misschien anders even op marktplaats kijken.

Dat heb ik gedaan maar dan blijven er ruwe plekken achter. Ik kan het gewoon niet uitstaan hihi ik heb er zoveel gehad en dan nu overal die ringen en bij de meeste zijn de ringen voor een hals en niet eens voor liner systeem begreep ik. Ik gebruik het alleen bij heftige regen in het voor en najaar, een hals is dan niet nodig gewoon geen natte rug is voldoende, ik zie persoonlijk het nut niet in van een hals op een 0 gram maar dat is echt persoonlijk hoor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:44

Ik heb ze er wel bij onderdekens vanaf geknipt, gewoon goed tegen het stiksel aan en nooit last van gehad.
Ik heb bij echt veel regen wel halzen aan mijn dekens (zoals vandaag, harde wind en regen) dus ik vind het zelf wel handig dat ze nu bijna overal aan zitten…

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:46

MyWishMax

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:04

Ik vind het juist ideaal, een 0 grams waar je wel hals aan kan doen. Gebruik hem ook vaak zat met liners, maar ook als het echt hard giet krijgt ze de hals op als het nog warm genoeg is voor 0 grams. Maar juist door de liners gebruik ik 0 grams ook als het kouder is. Vooral als de dikke deken eens nat is omdat die van mij het leuk vindt om soms IN DE PLAS te gaan rollen. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:24

Ik heb mijn paard vandaag ook maar een deken opgedaan, vind het zelf ook koud en guur.
24/7 buiten met schuilstal en borst eruit geschoren. Afbeelding

50 gram deken met Hals
Vind alleen de hals aansluiting discutabel, twee klittenbandjes….

Heb nog een dikkere bucas, wil eigenlijk daar ook een hals op als die bestaat

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:46

Die halsen hebben zelfs ruinenkuddes overleefd hier. Vind het klittenband fijner als andere merken. Maar ik heb wel alleen een 0 grams hals. Eventueel nog een fleece of BOT hals voor eronder.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:13

Die hals aansluiting is steviger dan de haakjes van bijvoorbeeld amigo.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:21

Hier erg blij met mijn Felix!

Afbeelding

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:45

Mooi wiwabalia! Is die paarse de high neck of de gewone?
Welke maat is dit tov bv amigo?

Ik word niet goed van alle dekens die maar om de hals ruimte blijven houden.
Had nog de Shires geprobeerd, maar die valt voor helemaal raar. Bij de hals ligt het helemaal open en achter is hij te kort. Overweeg als laatste die van Kramer nog, maar mijn paard heeft een tussenmaat (130).
Inmiddels met de naaimachine ook al dekens aan het innemen aan de hals, maar dat ligt ook nog niet super goed.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 18:58

Nouvel schreef:
https://www.dochorse.nl/amigo-regendeken-hero-lite.html

Er staat bij geen aansluiting voor hals en liners

Deze heb ik er 2 van en beide na één seizoen lek over de gehele rug, weet niet wat er precies anders is dan de normale van voorheen dan het woord “ribstop” de buiten stof is wel anders, hij is ook goedkoper.
Ik heb ze ook in 100gr, daarvan één lek einde winter.
Maar allen dus met die hals gespen.
Ik moet me er bij neer gaan leggen dat de “oude” versie niet meer is vrees ik.
Dank voor meekijken in ieder geval!!!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:03

Slmt9 schreef:
Mooi wiwabalia! Is die paarse de high neck of de gewone?
Welke maat is dit tov bv amigo?

Ik word niet goed van alle dekens die maar om de hals ruimte blijven houden.
Had nog de Shires geprobeerd, maar die valt voor helemaal raar. Bij de hals ligt het helemaal open en achter is hij te kort. Overweeg als laatste die van Kramer nog, maar mijn paard heeft een tussenmaat (130).
Inmiddels met de naaimachine ook al dekens aan het innemen aan de hals, maar dat ligt ook nog niet super goed.

Zijn allebei de normale, en heb gelijk bijpassende halzen gekocht (ook bij de paarse).

Bij beide paarden ligt ie prima, bij de schoft zitten kussen en hij voelt goed en stevig aan, ook mooi die elastische inzetten. Het lijkt op de foto alsof de Petrol strakker zit overall maar die merrie kan je rollen, is op het moment veelste dik.

Wil kijken of ik deze winter dan doorkan met onderdekens eronder.

Beide paarden maat 155 trouwens.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:21

Wiwabalia schreef:
Zijn allebei de normale, en heb gelijk bijpassende halzen gekocht (ook bij de paarse).

Bij beide paarden ligt ie prima, bij de schoft zitten kussen en hij voelt goed en stevig aan, ook mooi die elastische inzetten. Het lijkt op de foto alsof de Petrol strakker zit overall maar die merrie kan je rollen, is op het moment veelste dik.

En welke maat hebben je paarden van bv horseware?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:50

Wat een prachtige groene deken van kramer!

Weet iemand als hier een hals op te koop is ?Afbeelding

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:57

Elke bucas hals kan daar op.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:03

Slmt9 schreef:
Wiwabalia schreef:

En welke maat hebben je paarden van bv horseware?

Oh sorry, 205! Had hiervoor inderdaad Horseware en heb 1 Lemieux Arika liggen nog.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:22

Nu volg ik je niet, ik denk dat je een bovenmaat en ondermaat door elkaar haalt? :o
Ondermaat 205 hoort bij bovenmaat 155, dus ik denk dat je dan dezelfde maat bedoelt? :D

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 23:19

Kwam dit topic gisteren tegen en fijn dat het bestaat! Want de deken struggles zijn er ook hier. Ik val even binnen. Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Ik heb een 10 jarige (4 november word hij 11) Shetlander ruin Asfaloth. Niet geschoren, maar maakt ook geen super dikke wintervacht aan. Niks vergeleken met andere Shetlanders zeg maar. Hij heeft Chronisch HB, Chronisch Stress en beginnend astma. Overigens wel alles stabiel en onder controle door goed management. Hoest op het moment niet en is ook niet benauwd, gelukkig. Vrolijk en actief.
Vanmorgen met de stevige wind en regen heb ik hem een regen deken en 100grams op gedaan. Dat vond die duidelijk fijn en kwam vrolijk van de wei af eind van de middag (gras gaat inmiddels weer goed. We houden hem uiteraard super goed in de gaten en waar nodig word zijn management direct aangepast, maar 24/7 op de paddock werd die dood ongelukkig van ondanks onbeperkt hooi en zijn vaste vriendje mijn jaarling. Asfaloth vrolijk en gezond houden is prioriteit 1 hier. 'S nachts staat die of op de paddock of op stal. Afhankelijk van het weer).
Komende dagen lijkt het wat droger en ook warmer weer te worden. Ik wil die wintervacht opzicht echt nog wel laten groeien bij Asfaloth zodat die hopelijk deze winter alleen echt met heel slecht weer een deken nodig heeft en het verder zonder deken kan redden, maar ik weet ook dat kou echt nog wel op zijn lijf kan slaan, maar om hem nu al gelijk volledig onder een deken te zetten is ook weer zo wat.
Zeker met de komende iet wat warmere dagen die er aan komen lijkt het nog niet nodig om hem dagelijks onder een deken te zetten.
Zou ik de deken eventueel gewoon af kunnen laten vanaf morgen en even kijken hoe Asfaloth het doet? Dan kan ik ook gelijk een foto maken zodat jullie beeld hebben van hoe zijn vacht er nu uit ziet.
Afgelopen dagen met de regen had die alleen een regen deken op.

Mijn jaarling is wat dat betreft makkelijker hoor.... die krijgt geen deken op. Scheelt een hoop gedoe :') . Al ben ik allang blij dat ik Asfaloth stabiel en tot zover gezond heb.

En als jullie nog tips hebben waar je dekens kunt krijgen voor Shetlanders, graag! 85/115 is net te klein voor Asfaloth en 90/125 is net iets te groot. Iets betaalbaars er tussen in vinden qua maat is een opgave ben ik achter gekomen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 00:54

Slmt9 schreef:
Nu volg ik je niet, ik denk dat je een bovenmaat en ondermaat door elkaar haalt? :o
Ondermaat 205 hoort bij bovenmaat 155, dus ik denk dat je dan dezelfde maat bedoelt? :D

Kramer hanteert de rugmaten, maar komt uit op dezelfde maat ja. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 06:53

Alja schreef:
Wat een prachtige groene deken van kramer!

Weet iemand als hier een hals op te koop is ?[ Afbeelding ]

Elke hals van bucas heeft dezelfde bevestiging. Ik heb een irish hals op zowel de bijpassende irish als op de smartex. Die zwarte smartex is volgens mij niet meer nieuw te krijgen, ook niet als hals. Wel de irish, dan is het enige verschil de kleur van de bies.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 07:59

Ik dacht eigenlijk redelijk fijn geslaagd te zijn, maar te twijfel is toch een beetje toegeslagen. Als ze haar hoofd naar beneden doet lijkt er redelijk wat druk op de schoft terecht te komen, wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:18

Als ik het zo zie is je deken een maat te groot en daarom gaat het aan de schoft hangen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:40

hmm, dan zou ik al naar een 175 moeten kijken. Hij eindigt wel redelijk bij de aanzet van de staartwortel, maar voor het mooie zou hij misschien 2 cm korter kunnen.

175 is wel veelal echt een ponymaat dus ben bang dat het dan aan de voorkant weer te krap wordt.

Was al aan het speuren of er iets van een passervice voor dekens bestaat, maar helaas.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:20

Damelza schreef:
hmm, dan zou ik al naar een 175 moeten kijken. Hij eindigt wel redelijk bij de aanzet van de staartwortel, maar voor het mooie zou hij misschien 2 cm korter kunnen.

175 is wel veelal echt een ponymaat dus ben bang dat het dan aan de voorkant weer te krap wordt.

Was al aan het speuren of er iets van een passervice voor dekens bestaat, maar helaas.

Nienke van Passend Paard is er nu wel mee begonnen met haar assortiment dekens.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:39

Wiwabalia schreef:
Slmt9 schreef:

Kramer hanteert de rugmaten, maar komt uit op dezelfde maat ja. :)

Ok! Dank je wel :D