Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quickstar1 schreef:Ik denk eraan om mijn Fjord te scheren, omdat ze helemaal bezweet is na het rijden. Ik wil dan haar hals (gedeeltelijk) tot aan de singel ongeveer scheren. Ze staat 24/7 buiten en heeft beschikking over een schuilstal, maar die wordt vrijwel nooit gebruikt. Ik rij haar gemiddeld 4/5x per week. Ik verwacht dat ze een dikke wintervacht krijgt (op het moment heeft ze een 'beginnende' wintervacht).
Wat is wijsheid qua dekens? Hoeveel gram moet ik er opleggen? Laagjes of juist niet?
Een vriendin stelde voor een onderdeken van 100gram en dan een outdoor/regendeken van 100gram. Op die manier kan ik diktes afwisselen. Mij lijkt het alleen dat dit kan gaan schuiven? Passen onderdekens meestal onder regendekens die niet van hetzelfde merk zijn?
(Ik wil eigelijk zo min mogelijk dekens aanschaffen.)
Alvast bedankt
Quickstar1 schreef:Ik denk eraan om mijn Fjord te scheren, omdat ze helemaal bezweet is na het rijden. Ik wil dan haar hals (gedeeltelijk) tot aan de singel ongeveer scheren. Ze staat 24/7 buiten en heeft beschikking over een schuilstal, maar die wordt vrijwel nooit gebruikt. Ik rij haar gemiddeld 4/5x per week. Ik verwacht dat ze een dikke wintervacht krijgt (op het moment heeft ze een 'beginnende' wintervacht).
Wat is wijsheid qua dekens? Hoeveel gram moet ik er opleggen? Laagjes of juist niet?
Een vriendin stelde voor een onderdeken van 100gram en dan een outdoor/regendeken van 100gram. Op die manier kan ik diktes afwisselen. Mij lijkt het alleen dat dit kan gaan schuiven? Passen onderdekens meestal onder regendekens die niet van hetzelfde merk zijn?
(Ik wil eigelijk zo min mogelijk dekens aanschaffen.)
Alvast bedankt
Quickstar1 schreef:@Nies, is jou fjord geschoren? Zo ja, hoe?
Als ik het goed begrijp staat 'ie nu zonder deken, maar hij/zij had beter wel een deken op kunnen hebben? Ik snap je zin niet zo goed
Marjo89 schreef:De Rhino dekens zijn echt precies hetzelfde. De halzen dus ook
Lang van onderen vind ik juist fijn. Ze lopen 24/7 buiten.
De amigo vond ik niet mooi. De onderdeken kwam er onderuit. Dat hoort niet.
smurffie schreef:Marjo89 schreef:De Rhino dekens zijn echt precies hetzelfde. De halzen dus ook
Lang van onderen vind ik juist fijn. Ze lopen 24/7 buiten.
De amigo vond ik niet mooi. De onderdeken kwam er onderuit. Dat hoort niet.
Ik vind die een stuk mooier ja.. misschien is de onderdeken ook gewoon te groot?
Lang van onder vind ik waardeloos, vangt dan ook water van onder wat in de binnenvoering gaat zitten. Juist met 24/7 buiten vind ik zulke jurken dus echt niet fijn voor de beestjes.
Blon_D schreef:Mijn fjord is eergisteren geschoren uitgezonderd hoofd en benen. Staat nu onder 400 gr liner van horseware. Vanavond even kijken hoe hij aanvoelt of er evt 300 gr van moet worden gemaakt
Josien_ schreef:_helga_ schreef:Zit in een dillema..
Wil zaterdag naar Brabants ruiterhuis want daar is outlet.
en die hebben 300 en 450 grams dekens 50 procent korting.
Maar misschien wil ik in plaats van outdoor dekens staldekens of onderdekens halen voor mijn 200 grams outdoor deken..
Ik weet zo niet welke merken dekens ze hebben, maar ik heb daar vorig jaar een fleece gevoerde regendeken van profi-rider gekocht in de outlet en die lekt helaas bij langdurige regen.
Dus even goed kijken misschien.
Yvank_ schreef:Patt schreef:Zou toch even deze foto aan de Paardendrogist doorsturen!
Ze hebben daar een erg goede service en denk toch dat dit een foutief gemaakte hals erbij is.
Is het niet..
De maten zijn vorig jaar veranderd. Mijn paard van 1,68 die voorheen een L had heeft een M en die is nog groter dan zijn oude L.
Yvank_ schreef:De goedkoopste is meestal dan ook een slecht ademende prut deken... Ik zou juist gaan voor een0 of 100 grams horseware of bucas deken en hier dan enkele bijpassende onderdekens bijnemen.
Silver_Fox schreef:Ik heb een Bucas Smartex Rain deken die perfect past, daar wil ik van de winter een Bucas Quilt onderdeken onder doen. Ik heb voor de Quilt precies dezelfde maat besteld als de Smartex, maar toch is hij te kort voor de rug. Ik ben bang dat als ik een maat groter neem de deken te groot is, want qua hoogte en van voren past het perfect.. Wat denken jullie?
[ Afbeelding ]